خبرهای داغ:
دکتر موسی خانی در همایش "چالش ایده های نوآورانه مدیریت شهری" :

اصل نوآوری و خلاقیت، در دنیای امروز ضروری است

همایش "چالش ایده های نوآورانه مدیریت شهری" با حضور مدیران شهرداری، کارشناسان شهری، استادان و دانشجویان این حوزه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۸۳۰۳
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در این همایش که در سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی با حضور دکتر نصرتی شهردار قزوین، مدیران و مسوولان شهر برگزار شد، رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: پس از برگزاری موفق چند دوره استارتاپ و در جلسه ای که با دکتر نصرتی داشتیم، این ایده مطرح شد که این برنامه را به صورت اختصاصی برای شهرداری قزوین داشته باشیم و بتوانیم از ظرفیت وجود 100 هزار دانشجو در این استان که به عنوان یک مزیت نسبی برای قزوین مطرح است، استفاده و یک مزیت رقابتی ایجاد کنیم.

دکتر موسی خانی ادامه داد: تصمیم گرفتیم این نشست را با حضور استادان، دانشجویان و مدیران شهرداری قزوین برگزار کنیم و بتوانیم در تعامل با هم دستاوردهای خوب و عملیاتی داشته باشیم تا هم دانشجوها بدانند که از ایده های آنان پشتیبانی می شود و هم مدیران شهری بتوانند از این ظرفیت های فکری خلاقانه ی دانشجویان و استادان استفاده کنند.

وی افزود: امام علی (ع) می فرماید آن که به آینده می نگرد بصیرترین است و آن که پشت به آینده می کند، سرانجام در وادی حیرت سرگردان می ماند؛ خیلی از اوقات ما مشمول این فرمایش مولایمان هستیم و به آینده پشت کردیم و در آخر هم حسرت می خوریم که دنیا چه شد و ما چه شدیم؟ دنیا کجاست و ما کجا هستیم؟

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تصریح کرد: اگر ما پیشرفت نکرده ایم، به این دلیل است که به نشسته ایم و تنها به افتخارات گذشته افتخار می کنیم، در حالی که در دنیای متلاطم امروز، جایی برای آرمیدن بر روی افتخارات گذشته نیست.

کارآفرین برتر کشور در سال های گذشته افزود: دنیا رو به جلو در حال حرکت است، ولی ما هر زمان که می خواهیم از ایران بگوییم، از افتخارات گذشته نام می بریم، در حالی که در دین مبین اسلام آمده است که اگر دو روز یک مومن برابر باشد، مغبون شده است؛ اصل نوآوری و خلاقیت، ضرورتی است در دنیای امروز.

دکتر موسی خانی گفت: به قول آیت اله بهجت، رسالت ما این است که در این دنیا قیمت پیدا کنیم، نه این که به هر قیمتی زندگی کنیم؛ دنیا برای زندگی کردن نیست، زندگی این نیست که تنها گذر امور کنیم، بلکه باید در آن تغییر ایجاد کنیم و این رسالت همه ی ما است که در دنیایی که زندگی می کنیم، اثر وجودی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم عملی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری، افزود: تنها بیان و نصب پیام ها و فرمایشات ایشان در اماکن مختلف کافی نیست، بلکه باید به آن ها عمل شود. بنده فکر می کنم امسال در خصوص اقتصاد مقاومتی روی صحبت مقام معظم رهبری بیشتر از همه با دانشگاهیان و صنعتگران است، صنعتگران و دانشگاهیان دو محور اساسی تبیین و پیاده سازی فرمایشات ایشان هستند.رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با ابراز خرسندی از برگزاری این همایش، ادامه داد: در شرایطی که در روزهای پایانی سال همه در تدارک نوروز و سفر هستند، عده ای دور هم جمع شده اند و می خواهند حول محور اقتصاد مقاومتی، کارهای خوب و موثری انجام دهند و این بسیار خوشحال کننده است.

دکتر موسی خانی با تاکید بر اثر وجودی انسان ها و داشتن چرایی در زندگی، افزود: انسانهای متعالی، اهداف والایی دارند، مانند شهدای والامقام، یا آتش نشانان که از جان خود می گذرند و یا کسانی که در آفریقا به دنبال درمان بیماری و خدمت به بشریت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: اگر ما دانش و تکنولوژی داشته باشیم، هیچگاه مشمول تحریم ها و ظلم کشورهای دیگر از جمله آمریکا قرار نمی گیریم. اگر پاسدار خون شهدا هستیم و با آرمان های آنان تجدید بیعت می کنیم، رسالت همه ی ما است که برای سربلندی و پیشرفت این کشور تلاش کنیم.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار