خبرهای داغ:
دکتر زاکانی در یادواره شهدای بدر شهرستان شاهرود گفت: امروز برخی از مسئولین ما به سنت های الهی باور ندارند و آنقدر که له آمریکا اعتماد دارند به سنت های الهی اعتماد ندارند و اشکال کار اینجاست.
کد خبر: ۸۸۳۸۳۰۱
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علیرضا زاکانی در یادواره 65 شهید عملیات بدر شهرستان شاهرود در مسجد غربای این شهر در سخنانی با بیان اینکه امشب دعوت شهداییم اظهار کرد: شهدا به فروده قرآن کریم حی و زنده هستند و نزد خدا روزی می خورند و به ما بشارت می دهند که نترسید و خوف نداشته باشید و امروز در پیشگاه این هزار و چند صد شهید این خطه نورانی در این مجلس شهدایی مهمان هستیم و بهترین هدیه مجلس آشنایی با منطق شهداست.

وی افزود: دریافت منطقی که امروز از ما دستگیری کند و به عنوان مولفه و ویژگی اول  که مورد تمسک و عنایت ما قرار بگیرد معرفت شهداست که شهدا در مکتب امام پرورش یافته بودند و امام راحل آموختند که نگاه مان به جنگ نگاه شکست و پیروزی و یک وجب خاک را بگیریم یا از دست بدهیم نیست و شکست و پیروزی معنا ندارد.

زاکانی خاطر نشان کرد: وقتی در عملیات فتح المبین به پیروزی رسیدیم و بخش اعظمی از خاک اشغال شده را آزاد کردیم امام در پیام خود فرمودند من دست و بازوی شما رزمندگان را می بوسم و افتخار می کنم اما مواظب باشید غرور شما را نگیرد و در این پیشگاه درس بگیریم و به گوینده مطلب کاری نداشته باشیم و از امام و شهدا یاد بگیریم.

وی تصریح کرد: مکتب امام و شهدا را مرور کنیم، نگاه در درون ،این نگاه معرفتی دقت را به ما یاد می دهد، امام فرمودند در پیروی فتح خرمشهر، خرمشهر را خدا آزاد کرد ، فتح خرمشهر با سختی و مشقت فراوان بدست آمد اما امام فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد که رزمندگان خوشحال بودند اما امام مراقب بود که گول نخوریم و به خود غره نشویم و بدانیم خرمشهر را خدا آزاد کرد.

زاکانی با اشاره به عملیات های بعد چون رمضان و مسلم و محرم و والفجر مقدماتی و یک که موفقیت چندانی نداشتیم بیان کرد: در عملیات خیبر که در اسفند سال 62 رخ داد در دو محور جزیزه و طلائیه بود و ما آنجا خلبانان هواپیماهای دشمن را می دیدیم اما ایستادگی کردیم چون امام فرخمود جزایر باید حفظ شود.

وی ادامه داد: در عملیات بدر که سال بعد از جاده خندق و جزایر شمالی انجام شد، ما به جاده بصر العماره رسیدیم و شرق دجله را گرفتیم اما روز ششم عملیات دستور عقب نشینی آمد که ما باید تمام تجهیزاتی که برده بودیم با به عقب می آوردیم و یا منفجر می کردیم و این خیلی سخت بود اما امام پیام داد که پیامبر و ائمه سختی های فراوانی داشتند شما پیروز هستید.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این چه نگاه معرفتی است که در اوج شکست ظاهری شما را پیروز قلمداد می کند و به فکر عملیات بعد باشیم و در نگاه امام یک وجب خاک دادن و گرفتن پیروزی نیست،عمل به تکلیف پیروزی است و نتیجه فرع ماجراست هر چند برای نتیجه برنامه ریزی و ایثار و تلاش می شود اما جز تکالیف است اما حاصل کار هر چه باشد باید قبول کرد چون معیشت الهی است.

وی با تاکید بر نگاه سنت الهی و باور آن از سوی امام راحل گفت: با همه وجود بندگی خدا کردن این نگاه را دارد اما امروز در جامعه این نگاه کمرنگ شده است هر چند دوره سخت تر شده اما نگاه کمرنگ تر شده است.

زاکانی با اشاره به شهید تهرانی مقدم و تلاش او برای ساخت موشک افزود: نگاه این شهید خدایی بود و همیشه خدا را مد نظر داشت و برای او هر اقدامی ممکن بود و بن بست وجود نداشت چرا که ایمان و باور به خدا داشت و اهل بیت(ع) که راه نجات هستند و این نگاه را امام راحل داشت.

وی عنوان کرد: امام فرمود حصر آبادان باید شکسته شود و یا مهران باید آزاد شود در صورتی که برای آزادی مهران قبلش عملیات سخت والفجر هشت را داشتیم و بعد والفجر نه در مریوان و امام دستور آزادی مهران را داد که عراق گرفته بود اما چون امام دستور داده بود باید مهران آزاد می شد و برای این عملیات سه روز پیش بینی شد تا به نتیجه برسیم اما شب اول مهران آزاد شد و شب سوم ارتفاعات قلاویزان آزاد شد و این معرفت و نگاه الهی است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نگاه الهی است که فرمان در جای خود عملی می شود و عالم و آدم دست به دست هم می دهند تا محقق شود.

وی با بیان اینکه چرا رهبری محبوب است گفت: رهبری محبوب و در درجه عالیه و اعلا قرار دارد علت این است که حضرت امام راحل و حضرت آقا شاگردان ممتاز مکتب اهل بیت(ع) و به سنت های الهی باور دارند.

زاکانی تصریح کرد: امروز برخی از مسئولین ما به سنت های الهی باور ندارند و آنقدر که له آمریکا اعتماد دارند به سنت های الهی اعتماد ندارند و اشکال کار اینجاست.

وی با اشاره به ویژگی شناخت در شهدا گفت: شهدا بصیرت داشتند و دوست و دشمن را تشخیص می دادند و اگر با شناخت دچار اشکال می شدند خدا دستشان را می گرفت؛ ما نمونه های بسیاری از شهدا از جمله شهید ابوالفضل نقاد و شاهرخ ضرغام را داریم که بصیرت آنها سبب شد راه اشتباه را واگذارند و در مسیر درست قرار گرفته و شهید شوند.

زاکانی با اشاره به رمز موفقیت شهید چمران بیان کرد: شهید چمران موقعیت های مادی بسیاری داشت اما دنیا نتوانست او را فریب دهد و رمز موفقیت او مواظبت از خویشتن بود چه در آمریکا و چه در ایران و لبنان و ما باید در مسیر شهدا باشیم و جا پای آنها در این مسیر بگذاریم.

وی عنوان کرد: امام راحل انسان ساز بود و فتح الفتوح امام راحل و انقلاب اسلامی به فرمود رهبر فرزانه انقلاب انسان سازی بود.

زاکانی با اشاره به مشکل بی بصیرتی در جامعه افزود: چرا فتنه 88 هشت ماه طول کشید چون عده ای بی بصیرت در زمان خود به وظیفه خود عمل نکردند و مردم را هدایت نکردندد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به شاخصه تلاش و مجاهدت شهدا گفت: شهدا مجاهدت کردند و نمونه های فراوانی چون قاسم اصغری داریم که روی سیم خاردار خواید و سه گروهان از او رد شدند و زنده ماند و در عملیات والفجر هشت هم بود و در عملیات کربلای 5 با اینکه یک پا نداشت بود تا شربت شهادت را نوشید چرا که بر راه خود مجاهدت و ایستادگی داشتند.

وی با بیان اینکه شهدا از ما می خواهند تا کجا پای انقلاب باشیم افزود: اشکال امروزه عده ای این است که برای رسیدن به قدرت و شهرت حاضرند از روی جنازه همه رد شوند و به قدرت برسند و عاشق پست هستند و با مردم و خدمت به آنها کاری ندارند.

زاکانی تصریح کرد: شهدای ما به شهدای کربلا تاسی کردند و آن راه را رفتند و بصیرت به جا و شجاعت و قیام شجاعانه ویژگی خواص اهل حق است که شهدا بودند و شهدا تلاش و مجاهدت داشتند و تا هستیم باید دست از انقلاب نکشیم و لطف خداست که در این دوره آفریده شدیم تا نعمت بزرگ انقلاب را درک و امتحان شویم و در این مسیر جودانه امام و شهدا مجاهدت نماییم.

وی با اشاره به ویژگی چهارم شهدا بیان کرد: شهدا دنیا زده نبودند و همه فکر می کنند در جهاد اصغر خبری از دنیا زندگی نبود اما آن زمان هم بود و ما شهیدی مانند محمود بهرامی داشتیم که همه چیز تمام از نظر ظاهر و هنرهای فردی بود و خانواده متمول بودند اما همه خوشی ها را رها کرد و به جبهه آمد و حتی نقاشی چهره خود را کشیده و زیرش عنوان شهید آورده و حتی پارچه های تسلیت برای درب منزل را نیز نوشته بود و آماده شهادت بود و در خیبر شهید شد.

زاکانی با اشاره به جنگ احد و عده ای که تنگه را رها کردند و باعث شهادت 70 نفر از مسلمانان شدند عنوان کرد: آنها خیانت کردند برای دنیا دنیا دنیا تا بدوند و غنایم را جمع کنند و عاقبت بخیر نیستند و خون شهدا نمی گذارد دنیا طلبان عاقبت بخیر شوند و به ذلت می افتند.

وی با اشاره به ویژگی پیوستگی به حق شهدا بیان کرد: شهدا حق بین بودند و دنیا بین نبودند و نمونه آنها فرمانده گردان ما شهید حق بین است که ما امروز نیز مشکلی داریم متوسل به او می شویم تا مشکل ما حل شود، اینها تاسی به معصومین کردند و این شهید زمان شهادت خود را دید و می دانست کی و کجا شهید می شود و آیت الله حق شناس فرمود این شهید به مقام کشف و شهود رسیده بوده است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در پیشگاه شهدا اگر ایستادگی نکنیم گرفتار می شویم و شهدا به ما آموختند.

وی با اشاره به ویژگی ولایتمداری شهدا اظهار کرد: شهدا از ولایتمداری به همه جا رسیدند و امام را با تمام وجود باور داشتند و این نگاه در جامعه ما متاسفانه گم شده است.

زاکانی با اشاره به دیدار خود با سیدحسن نصرالله در اوایل امسال گفت: ما در این دیدار دلیل موفقیت سیدحسن نصرالله را پرسیدیم که ایشان در جواب گفت دلیل ولایتپذیری است و آقا چه بفرمایند ما گوش می کنیم و این دلیل موفقیت ماست و ما از عدم ولایتپذیری در جامعه ضربه می خوریم و سیدحسن نصرالله بر ولایت پذیری تاکید داشتکه متاسفانه مسئولین ما در این زمینه لنگ می زنند.

وی با اشاره به استقامت و ایستادگی و مقاومت بیان کرد: ما امروز در مسیر فخر همه انبیا و اولیا الهی هستیم و به لطف خدا در انقلاب اسلامی و مسیر قرار داریم و امتحان پس می دهیم و باید مراقب باشیم و استقامت داشته باشیم.

زاکانی با مقایسه ای بین دوران ائمه و زمان غیبت گفت: در دوره امام حاضر بودیم و ایمان داشتیم و در شرایط دوران غیبت که قرار داریم اگر این دو شرایط یکسان باشد کسانی که در این دوران قرار دارند قیمت بالاتری دارند و در دوره جهاد اصغر و جهاد اکبر با شرایط برابر ،کسانی که در دوره جهاد اکبر قرار دارند قیمت بالاتری دارند و ما امروز در دوران غیبت و جهاد اکبر هستیم و خدا نعمت داده و باید نقش آفرینی درست کنیم.

وی تاکید کرد: امروز باید استقامت داشته باشیم و از ولی تبعیت و در مسیر خود ثابت قدم باشیم هر چند مشکلات داریم اما این مشکلات مربوط به انقلاب و اسلام و رهبری نیست و به دنیازده ها ربط دارد و باید چشم ها را باز کنیم و دنیازده ها را انتخاب نکنیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با قرائت نامه ای از یک شهید مدافع حرم تاکید کرد: امروز انقلاب نعمتی الهی است که 1400 سال برایش خونها ریخته شده و تمام حق داران و پرچم داران حق عالم در این مسیر متجلی شدند و امروز دست ماست و باید پای این انقلاب بایستیم و باید با تبعیت عالمانه از رهبری در مسیر انقلاب و خدمت به مردم با تاسی از شهدا تلاش کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها