فضّه سادات حسینی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

کارکرد تولیدات نمایشی در فرهنگ سازی کاهش پیامدهای چهارشنبه سوری

گوینده خبر گفت: تولیدات هنری می تواند بر مخاطبان تاثیر بگذارد به دلیل اینکه الان استقبال از کتاب خیلی کم شده و نصیحت هم جواب نمی دهد بنابراین اثر آنچه که مخاطب می بیند از آنچه می شنود خیلی بیشتر است.
کد خبر: ۸۸۳۸۲۶۶
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

کارکرد تولیدات نمایشی در فرهنگ سازی کاهش پیامدهای چهارشنبه سوریفضّه سادات حسینی مجری و گوینده خبر صدا و سیما در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با کمپین هایی که مواد محترقه در چهارشنبه سوری را تحریم می کنند اظهار داشت: از بنده هم برای پیوستن به این کمپین دعوت شد این پویش ها خیلی می توانند اثرگذار باشند زیرا الان عصر فضای مجازی و فناوری اطلاعات است و این برای مردم یک نوع تلنگر و یادآوری است.

وی افزود: این کمپین ها از این جهت که می توانند کلیشه هایی را شکست و تغییر دهند تلنگر و زنگ خطری برای مردم محسوب می شوند و بیشترین اثرگذاری را دارند.

این مجری با تاکید بر لزوم اقدامات نو و اثرگذاری بیشتر برای جذب مخاطبان و فرهنگ سازی درمورد چهارشنبه سوری گفت: تولیدات هنری و نمایشی از جهات زیادی می توانند بر مخاطبان بویژه جوانان و نوجوانان تاثیر بگذارند به دلیل اینکه الان استقبال از کتاب خیلی کم شده و نصیحت هم جواب نمی دهد بنابراین اثر آنچه که مخاطب می بیند از آنچه می شنود خیلی بیشتر است.

حسینی ادامه داد: خاصیت نمایش و تصویر سازی هم همین است یعنی وقتی مخاطب مصداق های عینی را ببیند در آن فضا قرار می گیرد و ذهنش درگیر قضیه می شود؛ برنامه های نمایشی و برنامه های تلویزیونی هم همین کارکرد را دارند یعنی می توانند در ذهن مخاطب نسبت به یک موضوعی دغدغه ایجاد کنند.

گوینده خبر صدا و سیما متذکر شد: باید خوراک های مختلفی را برای افراد با سلیقه های مختلف فراهم کنیم تا اثرگذار باشیم.


ارسال نظرات