خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل مسافر شهر شیراز خبر داد
مدیرعامل سازمان حل و نقل مسافر درون‌شهری شیراز و حومه گفت: برای ایام نوروز خطوط ویژه تاکسی و اتوبوس جهت انتقال زائران و گردشگران راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۸۲۳۲
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
حمیدرضا ناصری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان حمل‌ونقل مسافر زیر نظر شهرداری برای نخستین بار از ادغام سه سازمان قبلی مرتبط با حمل‌ونقل درون‌شهری شهرداری راه‌اندازی شد و امروز نقش کشوری گرفته و کلان‌شهرهای دیگر نیز شروع به ایجاد آن کرده‌اند.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده خرید 285 دستگاه اتوبوس به نتیجه رسید که 100 دستگاه آن تولیدشده و 185 دستگاه نیز در دست تولید است و این در شرایطی رخ‌داده که دولت هیچ‌گونه اعتباری برای خرید اتوبوس در اختیار ما قرار نداده و اکنون سه دستگاه از این اتوبوس‌ها وارد شیراز شده و امید داریم پایان فروردین 100 دستگاه و در سه‌ماهه نخست سال آتی هر 285 دستگاه به بهره‌برداری برسد.

ناصری ادامه داد: 200 میلیارد تومان سرانه برای خریداری اتوبوس پیش‌بینی‌شده تا سرانه شیراز به یک هزار دستگاه برسد.

وی بیان کرد: در سال 95 یک هزار سایبان در سطح شهر نصب و تمام جایگاه‌های «سی ان جی» برای شروع سال جدید نظافت شدند تا شهروندان بتوانند در شرایط خوبی خدمات بگیرند و شهر برای استقبال از میهمانان نوروزی پاکیزه باشد.

به گفته ناصری، 12 هزار تاکسی آماده خدمات نوروزی و 600 دستگاه نوسازی شده‌اند و برای ایام نوروز در اماکن زیارتی و گردشگری خطوط ویژه راه‌اندازی خواهد شد و 20 گشت تاکسیرانی، هم راهنمایی مسافران و هم مسئولیت نظارت بر ایفای وظایف تاکسیرانی را انجام خواهند داد.

ناصری در ادامه با اشاره به این‌که برای کمپ‌های زیباشهر و شهدا و جنت اتوبوس‌های گردشگری پیش‌بینی‌شده گفت: با این اتوبوس‌های رایگان مسافران نوروزی می‌توانند تا بدون آوردن خودرو شهر را بازدید کنند.

وی سپس ابراز داشت: امسال پنج دستگاه اتوبوس گردشگری از شاه‌چراغ تا شهدا، مجموعه زندیه، باغ ارم، دروازه قرآن و سعدی را از شش صبح تا 10 شب پوشش داده، مردم و مسافران نوروزی را انتقال می‌دهند.

ناصری یادآور شد: برای کنترل نرخ‌ها با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت ستادی تشکیل‌شده که بر نرخ کرایه حمل‌ونقل و بهداشت در پایانه‌ها و سطح شهر نظارت می‌کند.

وی تصریح کرد: معاینه فنی از طریق رصد خودروهای عبور کننده انجام و برابر مقررات خودروهای متخلف اعمال قانون می‌شوند و برای بروز از پیش آمدن مشکل مسافران و شهروندان باید معاینه فنی را انجام دهند که در این راستا سه مرکز معاینه فنی از هفت صبح تا 10 شب به میهمانان نوروزی خدمات می‌دهند.

ناصری افزود: در بحث نوسازی تاکسی تابع سیاست‌های کلان هستیم اما تاکنون یکهزار و 200 نفر در شیراز برای نوسازی ثبت‌نام کردند و به دنبال رفع مشکل ضامن برای افزایش این تعداد هستیم که با همین شرایط هم‌اکنون شیراز در رتبه سوم نوسازی تاکسی کشور است.

وی با بیان این که نداشتن خطوط ویژه و بی آر تی از مشکلات شهر شیراز است از راه‌اندازی قریب‌الوقوع دو خط ویژه در آینده نزدیک خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها