خبرهای داغ:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: از هفتم اسفندماه جاری تا پایان خردادماه سال آینده معتادان متهاجر و کارتن‌خواب‌ها در سطح این استان جمع‌آوری و در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی موضوع ماده 16 قانون مورد درمان قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۸۸۳۸۲۲۷
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
محمدرضا ابراهیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای طرح جمع‌آوری معتادان متهاجر تاکنون از 372 معتاد کارتن‌خواب سه زن و مابقی مرد بوده‌اند که 84 درصد بومی، 16 درصد غیربومی، 80 درصد متارکه کرده و 11 درصد مجرد بود‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد معتادان متهاجر جمع‌آوری‌شده هفت درصد متأهل، دو درصد همسر فوت کرده و نیز دو درصد بی‌سواد، 88 درصد دارای تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان ، سه درصد دانشگاهی  و هفت درصد دارای دیپلم هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس تصریح کرد: در سال جاری برای جمع‌آوری معتادان زن چهار کمپ ترک اعتیاد وِیژه زنان کارتن‌خواب راه‌اندازی و بیش از  100 تا 200 نفر زیر پوشش درمانی قرار گرفته‌اند.

ابراهیمی بیان داشت: در مرکز ماده 16 کارگاه‌های حرفه‌آموزی پیش‌بینی‌ شده که با اختصاص 100 میلیون تومان هفت کارگاه تجهیز و تاکنون 314 معتاد بهبود یافته و جذب بازار کار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با اعتیاد برنامه‌های متعددی توسط حوزه فرهنگی و پیشگیری و مشارکت‌های مردمی و با همکاری دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس در سال جاری انجام شده است، افزود: برگزاری بیش از 78 همایش پیشگیری اولیه از اعتیاد در سطح کارخانه‌ها، سه همایش بزرگ برای آرایشگران بانو این استان در مورد آگاهی از مضرات مواد مخدر صنعتی به‌ویژه شیشه و روان‌گردان‌ها ازجمله برنامه‌های اجراشده است.

این مسؤول بیان داشت: افزایش مرکز مجاز درمان اعتیاد از 11 مرکز در پایان سال 1392 به 104 مرکز در سال جاری، برگزاری همایش و کارگاه آموزشی برای بانوان مربی بدن‌ساز در راستای پیشگیری از مصرف داروهای غیرمجاز و آمفتامین‌ها با حضور بیش از 100 نفر از دیگر برنامه‌های اجرایی شده است.

ابراهیمی اضافه کرد: آموزش 51 هزار و 918 نفر از خانواده‌های در معرض خطر و پرخطر اعتیاد، 52 هزار و 893 دانش‌آموز و دانشجو در محیط‌های خوابگاهی و آموزشی در راستای پیشگیری از اعتیاد، آموزش 17 هزار و 311 نفر در محیط‌های کاری و صنعتی و تربیت 95 نیروی انسانی متخصص از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های بازآموزی پیشگیری اولیه از اعتیاد طی سال جاری صورت گرفته است.

وی بیان داشت: در اجرای طرح ویژه ساماندهی معتادان متجاهر در سال 1393 بیش ا ز 851 نفر و در سال گذشته 831 و در سال جاری 870 معتاد جمع‌آوری شده که با احتساب این تعداد 34 درصد جرائم در سال جاری کاهش یافته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها