خبرهای داغ:
با حضور مدیرکل منابع طبیعی فارس صورت گرفت

آغاز عملیات بیستمین طرح آبخیزداری فارس در کارخانه سیمان لامرد

بااعتباری بالغ‌بر 4 میلیارد ریال و با مشارکت کارخانه سیمان لامرد عملیات اجرایی ساخت سد در مسیر رودخانه مهران با ارتفاع 9 متر و میزان آبگیری 45 هزار مترمکعب آب در این کارخانه آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۳۸۲۲۴
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
مدیرکل منابع طبیعی فارس در جمع مدیران و مسؤولان لامرد در کارخانه سیمان این شهر اظهار داشت: لامرد با دارا بودن منابع عظیم طبیعی می‌تواند به‌عنوان یکی از زیست‌گاه‌های مطرح در حوزه آبخیزداری باشد و منابع طبیعی فارس تمام تلاش خود را برای حمایت از طرح‌های آبخیزداری در این شهرستان به کار خواهد برد.

مهرزاد بوستانی افزود: کارخانه سیمان لامرد پرچم‌دار حمایت از طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در استان پهناور فارس است که امیدواریم صنایع تولیدی دیگر در این استان نیز با الگو قرار دادن کارخانه سیمان لامرد ما را در این حرکت ارزشمد یاری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی فارس با اشاره به حفاظت از منابع طبیعی گفت: یکی از برنامه‌های منابع طبیعی در کشور حفاظت از منابع غنی آب‌وخاک است و بارش‌های اخیر فارس و به‌ویژه جنوب فارس نشان داد برای مهار آب‌های سطحی نیازمند گسترش برنامه‌های آبخیزداری و هدایت روان‌آب‌ها هستیم و آبی که برای ما یک نعمت است نباید بگذاریم در منطقه به‌عنوان یک خطر محسوب شود.

بوستانی با اشاره به اعلام آمادگی فرماندار این شهرستان و مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد برای مشارکت در طرح احیای منطقه آب‌گرم لامرد و همچنین ایجاد پارک جنگلی در کوه‌های تابناک در این شهرستان بیان داشت: با تعامل بسیار خوبی که با اداره کل اوقاف و امور خیریه وجود دارد زمین‌های اوقافی آب‌گرم لامرد مکان بسیار مناسبی برای ایجاد فضای سبز است و این اداره کل آمادگی دارد در منطقه کوه‌های تابناک این شهرستان، پارک جنگلی احداث کند.

فرماندار لامرد نیز در این مراسم با اشاره به لزوم کاشت درختان بر اساس نیاز مردم منطقه تصریح کرد: آب و درخت در گذشته به‌عنوان یکی از مقدسات مردم منطقه ما بوده و درخت نخل و گز که به‌وفور در این منطقه مشاهده می‌شود به دلیل نیاز مردم کاشته شده به‌طوری‌که از میوه درخت نخل استفاده می‌شد و درخت گز نیز به‌عنوان تیر خانه‌های مردم مورداستفاده قرار می‌گرفت.

عبدالله حسینی بیان داشت: اگر بنیاد مسکن بوستانی می‌سازد باید نخست به درختکاری و فضای سبز آن توجه کند و این بدان معنا نیست که درختکاری و ایجاد فضای سبز فقط بر عهده منابع طبیعی و جهاد است بلکه تمام دستگاه‌ها و حتی بخش خصوصی باید در این امر فعال شوند.

در ادامه مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد نیز با اشاره به ظرفیت بزرگ منطقه آب‌باز این شهرستان و خاصیت درمانی آن اضافه کرد: این منطقه از سال‌های گذشته مورداستفاده درمانی مردم بوده و یکی از مناطقی است که در صورت رفع مشکل زمین‌های اوقافی آن، کارخانه سیمان لامرد آماده سرمایه‌گذاری و گسترش فضای آن را دارد.

ابراهیم غلام‌زاده همچنین با اشاره به آمادگی این کارخانه برای مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی ادامه داد: کارخانه سیمان تنها به تولید محصولات خود نمی‌اندیشد بلکه در حوزه مسائل اجتماعی و گردشگری و ایجاد فضای سبز نیز آمادگی دارد و در صورت همکاری مسؤولان فضای مناسبی را در کوه‌های تابناک لامرد برای گردشگران فراهم می‌کنیم.

به گزارش فارس، در این مراسم امام‌جمعه و بخشدار اشکنان و جمعی از مدیران شهرستان لامرد نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار