مراسم یادواره ۱۳۷ شهید شهرستان طارم بمناسبت گرامیداشت روز شهید، سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سالروز وفات ام البنین روز تکریم مادران در شهر آببر برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۸۲۱۲
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مراسم یادواره ۱۳۷ شهید شهرستان طارم بمناسبت گرامیداشت روز شهید، سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سالروز وفات ام البنین روز تکریم مادران با حضور امام جمعه شهرستان طارم، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، اهالی و شورای اسلامی و سایر مسئولین ادارات این شهرستان در محل مجتمع فرهنگی و هنری شهید بهشتی شهر آببر برگزار شد.

امام جمعه شهرستان طارم در این مراسم ضمن گرامیداشت روز شهید، گفت: شهدا شمع محفل بشریتند بنابراین هرکس فرزندش را در راه قرآن، اسلام و میهن تقدیم کرده است بداند که خداوند به ایشان لطف ویژه ای دارد و در این کار سری نهفته است.

حجت الإسلام محمد صادقی پور افزود: شهید نامش رویش است یعنی شاهد، زنده، و ناظر پروردگار شهید است گفتنی است شهادت یکی از الطاف بزرگ الهی و عامل خیر و برکت در دنیا و آخرت است.

وی به نقش زنان در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد ۴ هزار و ۳۶۳ نفر در بمباران پشت جبهه ها به شهادت رسیدند که این زنان علاوه بر تربیت و اعزام فرزندان خود به جبهه های جنگ حق علیه باطل مستقیما در صحنه حضور داشته و اهل جنگ و شهادت بودند.

امام جمعه شهرستان طارم با اشاره به مسائل سیاسی روز جهان به تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: مادران و پدران بدانند که فرزندان را تهاجم فرهنگی تهدید می کند باید بیشتر مراقب آنها باشند تا انسانهایی سالم تربیت شوند.

حجت الإسلام صادقی پور با اشاره به نقش و اهمیت شهدا در جامعه اظهار داشت: شهدا این کشور و انقلاب را بیمه کرده اند ولی نباید به دشمنان ضعف نشان داد نثار تعداد ۳ هزار جانباز، ۴۵ هزار آزاده و ۲۵ هزار مفقودالأثر اینها تماما از الطاف خطییه پروردگار است و این شهدا همان هزینه هایی هستند که ملت ایران پرداخت کرد تا به پیروزی نهایی رسید.

ارسال نظرات