خبرهای داغ:
الهام سادات افروشه
رد پای 7 نفر در قاچاق صنایع دستی اصفهان
مدیر بازرسی اصناف استان اصفهان با اشاره به نقش چند نفر خاص در توزیع اجناس قاچاق صنایع‌دستی در میدان امام گفت: در اصفهان، قاچاق صنایع‌دستی قاچاق در دست هفت نفر است و با وجود اخذ تعهد ، بازهم دو محموله دیگر در میدان امام(ره) کشف شد.
کد خبر: ۸۸۳۸۱۳۹
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از غرب اصفهان به نقل از فارس ، جواد محمدی فشارکی در رابطه با طرح فوری جمع‌آوری اجناس قاچاق صنایع‌دستی از میدان امام(ره) و بازارهای اطراف آن اظهار داشت: ضرب‌العجل بازرسی اصناف به فروشندگان اجناس قاچاق تا 14 اسفندماه جاری مهلت داشت و از فردای آن روز، بازرسان اتاق اصناف در محل حاضر شده و بازرسی خود را انجام دادند.

وی در ادامه افزود: در همین رابطه دو محموله قاچاق به ارزش‌های 40 و 17 میلیون تومان کشف و ضبط شد و پیگیری تشکیل پرونده و ارسال آن به سازمان تعزیرات حکومتی نیز صورت گرفت.

مدیرکل بازرسی اصناف استان اصفهان با اشاره به نقش چند نفر خاص در توزیع اجناس قاچاق صنایع‌دستی در میدان امام گفت: در شهر اصفهان، هفت نفر کلیه عرضه صنایع‌دستی قاچاق را در اختیار دارند و بر همین اساس در بهمن‌ ماه، در جلسه‌ای در اتاق اصناف همه این افراد را با حضور رئیس اداره اماکن استان اصفهان، معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی استان و نائب رئیس اتحادیه صنایع‌دستی استان دعوت کردیم و در جلسه مذکور تعهد به جمع‌آوری و عدم عرضه مجدد اجناس قاچاق از این هفت نفر گرفته شد.

محمدی همچنین تصریح کرد: با این حال بار دیگر در بازرسی‌ها این اجناس مشاهده شد و طبق اطلاعات موجود، دو نفر از هفت نفر مذکور به تعهد خویش پایبند نبوده‌اند.

وی در رابطه با نحوه برخورد با این افراد اذعان داشت: وظیفه بازرسی اصناف کشف و ضبط اجناس و ارسال پرونده به تعزیرات حکومتی است و در تعزیرات نیز طبق قانون، سه تا هفت برابر مبلغ تخلف جریمه اعمال می‌شود و مضاف بر این، جرائم کیفری بر اساس حکم دادگاه قابل اجرا است.

مدیر کل بازرسی اصناف استان اصفهان در ادامه افزود: برخی واحدهای صنفی از قاچاق بودن این اجناس باخبر نبودند اما پیش‌تر، به این واحدها نیز ابلاغ کردیم که اجناس این افراد قاچاق است و در صورت مشاهده واحدهای مذکور تا شش ماه پلمپ خواهند شد.

محمدی همچنین تأکید کرد: در حال حاضر میدان امام خمینی(ره) به طور کامل از اجناس قاچاق پاک شده و بازرسان اصناف نیز از ابتدای صبح هر روز تا ساعت 10 شب در این میدان مستقر هستند.

مدیر کل بازرسی اصناف استان اصفهان در پایان در رابطه با نحوه نظارت بر سایر بازارها نیز گفت: در برنامه‌ریزی صورت گرفته، سعی شده تمرکز نیروها بر بازارهای پر مخاطب در ایام عید باشد و بر همین اساس، تا شب عید، تمرکز بازرسان بر کیف، کفش، پوشاک، میوه، آجیل و ملزومات عید خواهد بود، شب عید بیشترین بررسی‌ها بر گل، ماهی، برنج، گز و شیرینی متمرکز می‌شود و در ایام عید نیز بازار کالاهای مصرفی همچون گوشت سفید، گوشت قرمز، میوه، شیرینی، گز و برنج زیر ذره‌بین بازرسان خواهند بود.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها