مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از اعزام 18 هزار و 500 نفر از دانش آموزان استان در قالب کاروان راهیان نور عازم به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور طی سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۸۱۲۴
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رشید قربانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمین شهدا و دست اندرکاران راهیان نور دانش آموزی، با تبریک22 اسفند روز شهید، گفت: ارج نهادن به فعالیت های بسیج دانش آموزی و فرهنگیان و همچنین برگزاری اردوی راهیان نور، جزو ارزش های آموزش و پرورش بوده و ساحت های  اعتقادی و اخلاقی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بر این مهم تاکید دارند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از مجموع 24هزار پرسنل آموزش و پرورش استان، بیش از 12 هزار فرهنگی و از مجموع جامعه هدف دانش آموزان تحت پوشش بیش از 74 هزار دانش آموز در مجموعه تشکیلات بسیج فرهنگیان و دانش آموزی فعالیت دارند؛ گفت: با تلاش و اهتمام دست اندرکاران، فعالیت های فرهنگی در آموزش و پرورش به خوبی و در حد مطلوب پیش رفته است.

 قربانی در ادامه به بخشی از موفقیت های به دست آمده در حوزه بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان اشاره کرد و کسب رتبه سوم بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان، کسب رتبه اول استان در امور ایثارگران، کسب رتبه اول استان در عفاف و حجاب و نماز را نتیجه تلاش همه دست اندرکاران امر دانست.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر اجرای اردوی راهیان نور تاکید داشته اند؛ به تحلیل بسیار ارزشمندی و مدبرانه رهبر در این موضوع اشاره کرد و گفت: دانش آموزان امسال شوق و انگیزه بیش تری نسبت به شرکت در این اردوی معنوی داشته اند .

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه امسال با تلاش همه دست اندرکاران 18 هزار و 500 نفر در قالب کاروان راهیان نور اعزام مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور شده اند؛ گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب نباید استمرار یکنواختی در راهیان نور داشته باشیم بلکه باید تنوع کیفیت بخش در برنامه ها ایجاد کنیم.

 

وی در پایان به فعالیت های عمومی بسج دانش آموزی و فرهنگیان نیز اشاره کرد و اجرای طرح های ولایت استانی، نخبگان معرفت ویژه دانش آموزان و فرهنگیان، مسابقات قرآن عترت و نهج البلاغه، تقویت بنیه علمی و تحصیلی و پرورش استعداد های دانش آموزان، برگزاری المپیاد های علمی، ارتقای بصیرت سیاسی اجتماعی دانش آموزان و فرهنگیان، اجرای برنامه های فرهنگی ، برگزاری 145 یادواره شهدای دانش آموزی و 18 یادواره شهدای فرهنگی، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با اجرای طرح های هجرت ، برگزاری دوره های بصیریت افزایی برای دانش آموزان و فرهنگیان را نمونه هایی از این فعالیت ها برشمرد.

 
ارسال نظرات