رئیس پارک علم و فناوری استان یزد گفت: 95 درصدی برنامه‌های پارک علم و فناوری استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۸۳۸۰۸۲
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، شرکت‌های دانش‌بنیان، به‌عنوان بنگاه‌های اقتصاد دانش‌بنیان، نقش محوری در ساختار این نوع اقتصاد ایفا می‌کنند و حضرت امام خامنه‌ای نیز همواره بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان برای تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید دارند.

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد در بیان اقدامات پارک علم و فناوری برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گفت: ایجاد پارک علم و فناوری یزد براساس نیاز استان در خصوص تکیه بر فناوری برای رسیدن به توسعه پایدار احساس می‌شد از سال 65 در دستور کار مدیریت استان قرار گرفت و پس از پیگیری و انجام مطالعات مربوطه از تاریخ 20 مردادماه 80 با اخذ مجوز از شورای گسترش آموزش عالی شروع به کار کرد.

داریوش پورسراجیان اظهار کرد: این پارک که دومین پارک بعد از شهرک علمی تحقیقاتی در کشور است و همواره در بین پارک‌های کشور پیشرو بوده و دستاوردهای چشمگیری داشته است.

وی اذعان کرد: اولین مرکز رشد تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اولین مرکز رشد تخصصی در حوزه زیست‌فناوری، اولین مرکز رشد تخصصی شهرستانی در کشور، ایجاد مراکز توسعه فناوری برای اولین بار در کشور و بسیاری دیگر از اولین‌ها ازجمله دستاوردهای پارک علم و فناوری است.

دبیر کارگروه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گفت: فروش 8500 میلیارد ریالی محصولات فناوری، صادرات فناوری 1/6 میلیون دلاری محصولات فناوری، پرداخت 296 میلیارد ریال انواع تسهیلات حمایتی در قالب 1274 طرح توسط صندوق پژوهش و فناوری استان یزد، توسعه 5000 مترمربع فضای پژوهش و فناوری باهدف استقرار 80 شرکت فناور دیگر در پارک یزد و توسعه همکاری‌های بین‌المللی ازجمله فعالیت‌هایی است که پارک علم و فناوری یزد در راستای حمایت از شرکت‌های فناور و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان فقط در دولت تدبیر و امید به انجام رسانده است.

وی عنوان کرد: پارک علم و فناوری یزد از ابتدای شروع کار خود تاکنون بیش از 620 شرکت فناور را مورد حمایت قرار داده است که این شرکت‌ها عموماً بیش از یک محصول فناوری را تجاری و به بازار عرضه کرده‌اند.

پورسراجیان بابیان اینکه در سال جاری 44 شرکت فناور جدید در پارک علم و فناوری یزد موفق به اخذ پذیرش شده‌اند اذعان کرد: در حال حاضر 178 شركت فناور در 10 نهاد فناوري (مراكز رشد و مركز فناوري اقبال) وابسته به پارك علم وفناوری یزد حضور دارند که 76 شرکت در مرکز فناوری اقبال، 29 شرکت در مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات، 35 شرکت در مرکز رشد بیوتکنولوژی و مهندسی پزشکی، 25 شرکت در مرکز رشد فناوری‌های نرم،13 شرکت در مراکز رشد اقماری مشغول فعاليت هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد اظهار کرد: از آنجا که اقتصاد دانش‌بنیان یکی از محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی است پارک علم و فناوری یزد مأمور به انجام 6 پروژه با عناوین ارتقای کیفیت و رفع مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان، بهسازی تکنولوژی حداقل 20 واحد صنعتی از برون داد شرکت‌های دانش‌بنیان، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد مرکز هنرهای دیجیتال یزد، استقرار 80 مؤسسه فناور جدید در پارک و تأسیس پردیس فناوری در دانشگاه یزد شد که خوشبختانه با تلاش همه همکاران در این پارک، علی‌رغم وجود محدودیت‌های مالی موفق به دستیابی به توفیقی بالغ بر 95% در اجرای این پروژه‌ها شد.

ارسال نظرات