آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفت: تداوم اقتدار و عزت و استقلال ایران اسلامی ثمره‌ی مجاهدت‌های شهدا است و اینکه کسانی بگویند مثلاً با برجام و ارتباط با اجانب، سایه جنگ را از سر این کشور برداشتیم، انحرافی روشن و آشکار است؛ بلکه ایمان به خدا و ارتباط با حضرت حق و همین ایثارگری‌ها، عامل امنیت کشور است و تا وقتی در مسیر صحیح باشیم، این عزت از بین نخواهد رفت.
کد خبر: ۸۸۳۸۰۷۶
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، در سالروز فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بنیاد شهید در ۲۲ اسفند ۱۳۶۰، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز با همراهی معاونین و مدیران این نهاد، ضمن حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان با ایشان دیدار کردند.

تداوم اقتدار و عزت و استقلال ایران اسلامی ثمره‌ی مجاهدت‌های شهدا است/سیلی از اسلام و انقلابیون خورده است و هرگز به فکر حمله به ایران نخواهد افتاد 

در این دیدار، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی ضمن گرامیداشت این روز و تسلیت ایام رحلت جناب ام‌البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا، بیان داشت: تکریم و تعظیم شهدا مربوط به یک روز و یک‌زمان نیست و باید به‌صورت مستمر انجام شود.

امام‌جمعه کرج گفت: خدمت به خانواده شهدا، دارای حسن فعلی و فاعلی است و در اقدامات باید نیت الهی و خدایی داشت که بحمدالله اکثریت نیروهای بنیاد شهید هم با توجه و باعلاقه به انجام وظایف خود می‌پردازند.

وی خاطرنشان ساخت: شکی در آن نیست که اقتدار و حیثیت کنونی نظام اسلامی به برکت خون شهدای بدو انقلاب و دوران دفاع مقدس و پس‌ازآن نیز در دوره‌های مختلف عمر جمهوری اسلامی حاصل گشته است.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: تداوم اقتدار و عزت و استقلال ایران اسلامی ثمره‌ی مجاهدت‌های شهدا است و اینکه کسانی بگویند مثلاً با برجام و ارتباط با اجانب، سایه جنگ را از سر این کشور برداشتیم، انحرافی روشن و آشکار است؛ بلکه ایمان به خدا و ارتباط با حضرت حق و همین ایثارگری‌ها، عامل امنیت کشور است و تا وقتی در مسیر صحیح باشیم، این عزت از بین نخواهد رفت.

وی اظهار داشت: دشمنان دائماً برای ما رجز می‌خوانند، اما تا وقتی افرادی از داخل اظهار عجز و ناتوانی نکنند، جرئت حمله به این کشور را نخواهند داشت؛ چراکه چنان سیلی از اسلام و انقلابیون خورده و به‌قدری از توان معنوی و درعین‌حال نظامی ما در هراس هستند که هرگز به فکر حمله دوباره نمی‌افتند.

وی افزود: دشمنان اکنون از میدان نبرد نظامی ناامیدند و تلاش می‌کنند تا در میدان جنگ نرم بر ما فائق شوند، لذا پرداختن به سیره شهدا و توسعه و ترویج سبک زندگی آیشان، مانند یک واکسن برای جامعه و نظام است که مردم را در مقابل اقدامات دشمن بیمه می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به طراحی دشمن در فتنه ۸۸ برای داخل کردن خانواده و منتسبین به شهدا در جمع فتنه گران به‌عنوان یکی از ترفندهای نرم دشمن، تصریح کرد: تلاش این بود که باورها به شکلی تغییر کند و القا می‌کردند که انقلابیون و خانواده شهدا نیز به مقابله با نظام برخاسته‌اند که بحمدالله در این حربه خود شکست خوردند.

وی گفت: با توجه به باطن و روح فطرت پذیر کودکان، آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه‌ی دانش‌آموزی به‌مراتب بهتر از سنین بالاتر و عموم جامعه خواهد بود، ضمن اینکه تجربه انقلاب و جنگ و مطالعات مرتبط در سنین بالاتر به میزان بیشتری وجود دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: تعامل بنیاد شهید و آموزش‌وپرورش برای ارتباط بیشتر و نظام‌مند جامعه دانش‌آموزی با خانواده شهدا و علی‌الخصوص جانبازان گران‌قدر دفاع مقدس لازم و ضروری است که جانبازان، شهدای زنده و به تعبیر رهبری "مثل شهید” هستند.

وی با اشاره به بی‌توجهی‌ها به گلزار شهدای امام‌زاده محمد (ع) حصارک، بیان داشت: این امام‌زاده شریف که با میزبانی از ۱۷۰۰ شهید، چهارمین گلزار شهدای کشور است، یکی از شاخصه‌های فرهنگی استان البرز است و می‌تواند نماد استان باشد.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: قبلاً در رابطه با رسیدگی به این فضا تذکر دادیم و مدتی هم کارهایی انجام شد، ولی متأسفانه ناتمام ماند؛ ترمیم ساختاری این قطب ایثار و شهادت و استفاده بهینه از ظرفیت‌های آن باید در دستور کار بنیاد شهید، شهرداری و استانداری باشد و جزو اولویت‌های شهر و استان قرار گیرد؛ مهم این است که مسئله شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت به باور مسئولین تبدیل شود.

 
منبع: سایت رسمی امام جمعه کرج

ارسال نظرات
پر بیننده ها