معاون پارلمانی رئیس جمهوری در جمع خانواده های شهدای فرهنگی:

رسانه ملی حق مطلب را نسبت به خدمات دولت ادا نکرد

خبرگزاری بسیج: معاون پارلمانی رئیس جمهوری در آئین تکریم خانواده های شهدای فرهنگی شهرستان های استان تهران، از رسانه ملی به خاطر انعکاس ضعیف دستاوردهای دولت به شدت انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۸۳۸۰۵۸
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، در ابتدای سخنان خود، با تکریم خانواده های شهدا، گفت: سعادت شرکت در یادوارۀ شهدا در شهرستان های مختلف و زیارت تربت آنان توفیقی الهی است که باید قدردان آن باشیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور، با اشاره به آیات قرآن کریم در مورد شهدا، اظهار داشت: خداوند می فرماید شهدا زنده هستند و نزد من روزی می خورند؛ این روزی خوردن نزد خداوند بسیار بالاتر و والاتر از میوه ها و نعمت و سفره ای است که در آیات قرآن کریم برای اهل بهشت وعده داده شده است .

وی خاطرنشان کرد: امام نیز در تفسیر این آیه می فرماید روزی هایی که شهدا در بهشت می خورند روزی های دیگری است، چون عند ربهم یرزقون هستند، نمی گوید در بهشت روزی می خورند بلکه نزد خدا هستند.

وی با بیان اینکه عبادت پروردگار از نظر امام حسین (ع) به دو دسته تقسیم می شود، تصریح کرد: کسانی که تاجر مسلک هستند، خداوند را به خاطر بهشت و از بیم جهنم عبادت می کنند، کسانی هم که خداوند را مانند بندگان و غلامان از روی خوف و ترس عبادت می کنند و دسته سوم کسانی هستند که خداوند را فقط به خاطر خداوندی او و ذات اقدسش عبادت می کنند، شهیدان در چنین سودایی هستند و در پیشگاه خدا روزی می خورند.

انصاری با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: لحظه وصال به پروردگار در نظر شهدا به قدری زیبا است که شهیدان از خداوند می خواهند یک بار دیگر به دنیا بازگردند و دوباره شهید شوند تا ملاقات با خدا را دوباره درک کنند.

وی خطاب به مسئولان تاکید کرد: باید با تمام توان در حفظ و حراست از بیت المال کوشش کنیم. شهدا از عزیزترین دارایی و سرمایۀ انسانی که جان آدمیزاد است، گذشتند و ما باید رهرو آنها باشیم.

دروغ و تهمت در فضای مجازی سفره ای به پهنای جهان گسترده است

 حجت الاسلام انصاری، با تاکید بر توسعه و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، گریزی هم به فضای مجازی زد و گفت: باید از فضای مجازی در جهت رشد، تعالی و توسعۀ فرهنگ الهی استفاده کرد و از این فضا برای نزدیک شدن به فرهنگ شهدات نزدیک شد. از جلسه غیبت دوری کنیم و در جلسه تهمت امر به معروف کنیم.

وی اذعان کرد: در فضای مجازی سفره ای به پهنای جهان گسترده شده  که از این طریق دروغ، تهمت، تخریب علیه یک مسئول منتشر می شود و ما هم در این گناه شریک می شویم. در حالی که می توانیم از این ابزار بزرگ در جهت ترویج انسانیت و ارتقای فرهنگ شهادت استفاده کنیم.

  منشور حقوق شهروندی ساختن جامعه ای با فرهنگ شهادت طلبی است

 وی خاطرنشان کرد: معاصی الهی در این دنیا وسیع است اما فرهنگ شهادت یعنی حاکمیت خدا بر رفتار انسان؛ حضرت علی (ع) در این باره می فرماید: خداوندا هم تمام اعضا و جوارح من و هم اندیشه و تفکر و اراده ام را در مسیر خودت قرار بده .

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تدوین منشور حقوق شهروندی  که از سوی رئیس جمهور تدوین شده است، گفت: مفاد منشور حقوق شهروندی ساختن جامعه ای با فرهنگ شهادت طلبی است و این امر بدان معناست که مردم با این روحیه می توانند از حقوق خود در قالب قانونی مدون آگاه باشند.

زندگی در سایه سه میلیون و 322 هزار شهید و خانواده معظم آنان

 حجت الاسلام انصاری، در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بر اساس آماری که بنیاد شهید تهیه کرده است، 225 هزار و 790 نفر جان خود را تقدیم انقلاب و نظام کرده اند. 567 هزار نفر جانباز، 42994 نفر آزاده و 400 هزار خانواده جانبازان تحت پوشش دارد که جمع کل آنها سه میلیون و 322 هزار نفر است که این آمار حاکی از این است که ما در سایه یک چنین جامعه ای زندگی می کنیم و باید قدردان خون این شهدا و خانواده های معظم آنان باشیم.

 

همسان سازی حق التدریسی ها با شاغلام دائمی در سال 96

وی در ادامه به اقدامات دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: میانگین حقوق فرهنگیان در سال 92 از یک میلیون و 200 هزار تومان به دو میلیون و 400 هزار تومان در سال 95 افزایش پیدا کرده است. همچنین در سال 96 برای حق التدریسی ها مانند شاغلان دائمی پیش بینی شده است.

تخصیص 3 میلیارد دلار برای بازسازی مدارس

وی افزود: بودجه آموزش و پرورش 36 هزار میلیارد تومان است که در این چهار سال 100 درصد تخصیص یافته اما بودجه سایر ادارات و سازمان ها 60 درصد، 40 درصد، کمتر یا بیشتر اختصاص یافته است. همچنین سه میلیارد دلار بودجه برای تخریب و نوسازی مدارس در سال آینده پرداخت می کنیم.

بی مهری در مورد بهشتی و هاشمی

وی اجرای 7 کیلومتر لوله کشی گاز در استان سیستان و بلوچستان، اجرای لوله کشی و جوشکاری زیر دریا برای افزایش بهره برداری از میدان های گازی و نفتی مشترک با عراق و قطر و اقدامات بسیار دیگر را از جمله خدمات دولت یازدهم نام برد و گفت: متاسفانه رسانه ملی در این زمینه کم لطفی می کند در حالی که دو هفته پیش مشعل گاز در میدان زاهدان روشن شد، یک هفته بعد از روشن شدن مشعل گاز رسانه ملی با مردم مصاحبه کرده و از اعتراض مردم نسبت به لوله کشی نشدن گاز به خانه های آنان گزارش پخش می کند.

وی در مورد بی مهری هایی که در مورد آیت الله بهشتی روا داشتند و اعلام کردند ایشان طلاهای بانک مرکز را به خارج مشور منتقل کرده تا فرار کند، اظهار داشت: آیت الله بهشتی در پاسخ به این اتهامات اعلام کرد من در ایران به دنیا آمده ام در ایران زندگی می کنم، در ایران خدمت می کنم و در اینجا از دنیا می روم؛ بعد از شهادت ایشان، خیلی از آنهایی که بر علیه او صحبت می کردند نادم بودند و سر خود را به تابوت می کوبیدند. بعد از هاشمی هم بسیاری از همین گونه افراد در حسینیه جماران از جفاهایی که در حق او کرده بودند پشیمان بوده و سر خود را به تابوت او می کوبیدند.

 گفتنی است در آئین تکریم از خانواده های معظم شهدای فرهنگی شهرستان های استان تهران، سید شهاب الدین چاوشی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران، عبدالرضا فولادوند راد، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، نادر نصیری، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران و جمعی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران حضور داشتند.

ارسال نظرات