نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اگر یاد و خاطره شهدا فراموش شود راه آنها هم فراموش می شود.
کد خبر: ۸۸۳۸۰۴۹
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در یادواره 450 شهید کارمند استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا اظهار داشت: شهدا در سایه عشق و عرفانشان چهره تابناک حق و حقیقت را مشاهده کردند و در دامن حقیقت فدا شدند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر 450 شهید کارمند استان برگزاری یادواره‌ها را ارزشمند دانست و عنوان کرد: شهادت عالی ترین قله ای است که انسان آن را فتح می کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه شهدا در مراتب متفاوت قرار دارند و همگی در یک درجه نیستند، افزود: شهدا به مناسبت فاز ارزش‌های الهی، معنوی، عرفانی، عشق و عبادتی که داشتند با دیگر شهدا تفاوت دارند.

وی با تاکید بر اینکه هر اندازه فاز معرفت، اخلاص و ایثار انسان قوی‌تر باشد به همان نسبت شهادت او والاتر و با ارزش‌تر خواهد بود، عنوان کرد: امام سجاد(ع) با وجود کسالت و غل و زنجیر بعد از واقعه عاشورا با طی کردن 80 کیلومتر از کوفه به کربلا می رود و همه شهدا را زیر پای امام حسین(ع) دفن ولی حضرت حبیب ابن مظاهر را در محلی جدا دفن می کند.

محمدی ایمان، اعتقاد، عرفان و عشق و معرفت خاص حبیب ابن مظاهر را عاملی برای این امر دانست و بیان داشت : امام سجاد (ع) بخاطر اینکه مقام و مرتبه الهی حبیب ابن مظاهر در میان شهدا مشخص شود او را جداگانه دفن کرد.

وی مرتبه شهدای کارمندی را نسبت به دیگر شهدا بالاتر دانست و عنوان کرد: این به دلیل این است که آنها از پست و مقام و جایگاه خود چشم پوشی کردند، انسان به خیلی چیزها علاقمند و وابسته است ولی عشق انسان به پست و مقام از همه چیز تندتر و داغ‌تر است و این چشم پوشی آسان نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه کارگران تعلق خاطری نسبت به پست و مقام و جایگاه ندارند، تاکید کرد : شهدای کارگر به راحتی از تعلقات خود چشم پوشی می‌کنند ولی برای پست های مهم همچون وزرات و ریاست دل کندن آسان نیست بنابراین مرتبه شهدا متفاوت است.

* علت کشتارها و جنایت‌ها در جهان حب پست و مقام است

وی در همین خصوص با اشاره به حدیثی از ائمه(ع) با بیان اینکه محبت و لذت پست و مقام به عنوان آخرین و بالاترین لذتی است که از زیر دندان صدیقین می رود، اضافه کرد: این نشانگر آن است که انسان در مقابل پست و مقام سخت زمین گیر است.

وی علت خونریزی‌ها، کشتارها و جنایت‌ها در جهان را به دلیل حب پست و مقام تلقی کرد و ابراز داشت: اگر جنگ جهانی اول و دوم رخ داد و آمریکا و اسرائیل و حکام عرب دست به جنایت می زنند به دلیل این است که می خواهند کل جهان در اختیار آنان باشد و ریاست را به دست گیرند.

محمدی با بیان اینکه مسئولین باید مواظب باشند که خودشان سوار مقام شوند نه اینکه مقام سوار بر آنها شود و با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) در جنگ صفین با کفش های پاره با دشمن نبرد می کرد، گفت: به فرموده ایشان حکومت و امپراطوری دنیا به اندازه این کفش پاره برای او ارزش نداشت و هدفش فقط رساندن حق به حق دار بود و این باید برای مسئولین الگو باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مسئول باید در جایگاهی باشد که نه تعریف و تمجید و نه تهمت و بد گویی بر روی او تاثیری داشته باشد، گفت : انسان باید آنچنان خود را عالی بسازد که جزء محبت خدا و رسول(ص) از محبت جاه، مقام، پست، فرزند و همسر و همه محبت های پوشالی دل برکند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) که «ثواب زنده نگهداشتن شهدا کمتر از شهادت نیست » بیان کرد :این جمله دل انگیز است چرا که شهدا در شرایط بسیار سخت رفته اند و در راه خدا شهید شهده اند.

محمدی حضور مردم در مراسمات شهدا را نوعی شهادت دانست و خاطرنشان کرد: اگر یاد و خاطره شهدا فراموش شود راه آنها هم فراموش می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات