سردار مولایی گفت:در تمدن ایرانی و اسلامی به قدرت بدن و داشتن اسطوره هایی که مبتنی بر توانایی های جسمانی قابلیت اسطوره شدن را دارد بپردازیم و شهدای ما بزرگترین اسطوره های ما هستند .
کد خبر: ۸۸۳۸۰۴۵
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در مراسم یادواره شهدای ورزشکار استان البرز که در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد بیان کرد: وقتی تاریخ ایران را در تاریخ دنیا مطالعه میکنیم یکی از شاخصه های تمدن سازی و ملت سازی داشتن قهرمانان و پهلوانان است .

شهدای ما بزرگترین اسطوره ها هستند/ در چند سال گذشته بالای 54 سوله 9 دی و صالحین ایجاد شده است

وی اظهار داشت: شاهنامه پر است از قصه هایی که وقتی به آن توجه میکنیم تنها شاهد آن این است که قهرمانان آن بیشتر از تمام کشورهای دیگر است که شاخصه دیگر این موضوع قدرت بدنی آنها بوده است، همه تمدن ها به افرادی که دارای شاحصه قدرت بدنی هستند میبالند .

سردار مولایی افزود: در افسانه های ایران کهن و حتی در دنیا افرادی را نام میبرند که وجود خارجی ندارند و آنچه که از آنها یاد میکنند داشتن یک قدرت بدنی در بازو، قدرت دویدن، انداختن سنگ، پرتاب نیزه و ... و موارد دیگر است .

وی گفت: امروز در جایی مثل امریکا که تنها 250 سال از تاسیس آن میگذرد برای اینکه در دنیا برای خودش خط و نشانی بکشد اقدام به قهرمان سازی میکند.

فرمانده سپاه استان اابرز با اشاره به فیلم های امریکایی که در این زمینه ساخته شده است یادآور شد: واقعیت امر چیزهایی نیست که در فیلم ها و سریال های آنها نشان داده میشود بلکه میخواهند قهرمان سازی کنند چون نیاز به الگو دارند.

وی اظهار داشت: آنها نیاز دارند انسان هایی را معرفی کنند که جوانان و آیندگان به آنها تاسی کرده و حرکت کنند ، الگو بگیرند و قدرت بدنی خود را به نمایش بگذارند.

فرمانده سپاه البرز با اشاره به علت اهمیت قائل شدن برای شاهنامه فردوسی بیان داشت: وقتی بخواهیم غروز خودمان را به نمایش بگذاریم میگوییم سهراب و رستم داشتیم ، در فرهنک های های معاصر افرادی مانند پوریای ولی و تختی وجود داشتند، که ویژگی اخلاق به قدرت بدنی انها اضافه میشود، این افراد مشهور و قابل احترام هستند، با وجود حضور کشتی گیر های دیگر در دنیا و جهان اسلام ، اما تختی ویژگی های دیگری داشت.

وی با بیان اینکه جامعه در ابعاد مختلف نیاز به اسوه دارد افزود: شجاعت ، قدرت بدنی و علم دانش از موارد لازم برای اداره جامعه است.

سردار مولایی با اشاره به پنج هزار شهید ورزشکار و 108 شهید مدافع حرم بیان داشت: همه شهدای ما ورزشکار بودند و یکی از ویژگی های رزمندگان ما قدرت بدنی آنها بوده است.

وی گفت: اگر قدرت بدنی نبود، نمیتوانستند با وجود 45 در جه حرارت در جنوب که حتی نمیتوان به راحتی راه رفت عملیات انجام داد و 15 ساعت راه پیمایی کرد.

فرمانده سپاه البرز با اشاره به خطبه 27 نهج البلاغه یادآور شد: در این خطبه حضرت علی (ع) از یاران سست عنصر خود که توانایی جنگیدن نداشتند تبری میجوید.

وی با اشاره به شرایط جوی برخی از مناطق عملیاتی جنوب کشور و سختی انجام عملیات اظهار داشت: این افراد نام آور و قهرمان بودند، و امروز طعنه میزنند به اسطوره هایی که در تاریخ وجود داشتند.

سردار مولایی گفت: شهید همت، شهید باکری، شهید فهمیده با 13 سال سن قهرمان و اسطوره این ملت است و قابلیت تاسی دارد، قابلیت دارد که برای جوانان ما به عنوان سرمشق باشد، امروز نباید به دنبال قهرمانان دیگر بگردیم ، قهرمانانی که نام آور هستند و دل در گرو دفاع از این میهن سر و جان دادند ، نه تنها ایمان، انگیره و توان روحی داشتند قوای جسمی و قدرت بدنی داشتند.

فرمانده سپاه البرز اظهار داشت: دشمن همواره با ما در حال جنگ است و هر روز بر علیه ما توطعه و بر علیه جوانان ما کار میکند و لازمه آن این است که دوباره قهرمانان جنگ را احیا کنیم .

وی یادآور شد: از همین جوامان پهلوانان جدید و اسوه درست کنیم، دشمن امروز به این نتیجه رسیده است که اگر میخواهد انقلاب را براندازی کند باید جوانان را به خواب ، تنبلی، سستی و بی تحرکی وادار کند .

وی با اشاره به استفاده بیش از حد جوانان از وسایل الکترونیکی جدید گفت: متاسفانه قشر جوان از بیست و چهار ساعت شبانه روز هجده ساعت پای اینگونه وسایل سپری میکنند.

سردار مولایی با اشاره به اینکه امروز دشمن در صدد تحریک جوانان ما برای پرداختن به مواردی است که قدرت بدنی آنها تحلیل رود بیان داشت: در کتاب خاطرات مستر همفر آمده است؛ یکی از راهکارهای که میتوان بر علیه مسلمان به کار گرفت این است که بین مردم تفرقه ایجاد کنید، دومین راه این است که بهداشت را از مردم بگیرید و سومین کار این است که تبلی و کاهلی را باید به امت مسلمان نفوذ دهید .

فرمانده سپاه البرز گفت: در تمدن ایرانی و اسلامی به قدرت بدن و داشتن اسطوره هایی که مبتنی بر توانایی های جسمانی قابلیت اسطوره شدن را دارد بپردازیم و شهدای ما بزرگترین اسطوره های ما هستند .

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز یکی از مشکلات اساسی را که درک کرده است و بر اساس آن برنامه ای طراحی کرده و در سال آینده آن را در دستور کار قرار داده است توجه به قشر جوان و جوان در حوزه های فرهنگی و ورزشی است .

سردار مولایی گفت: در چند سال گذشته بالای 54 سوله 9 دی و صالحین ایجاد شده است ، درک ما از واقعیت این استان این است که به لحاظ وضعیتی که دارد ، دارای فقر فضای ورزشی است.

وی در خصوص ایجاد فضاهای ورزشی د راستان البر بیان داشت : بخش عمده ای از توانمندی هایمان را در فضای گسترش و توسعه فرهنگ ورزش را به کار گیری کنیم .

سردار مولایی گفت: با قابلیت هایی که ایجاد کرده ایم به این فهم رسیده ایم که یکی از راهکار های نفوذ دشمن عدم تحرک و بی اعتبار کردن ورزش در بین نوجوانان و جوانان است، و بهترین کاری که میتوانیم انجام بدیم توجه جدی به ورزش و ورزشگاه ها است .

وی با بیان اینکه بیشترین تاکید ما در ورزش عمومی است خاطر نشان کرد: اگر توانایی داشته باشیم در مورد ورزش های قهرمان ساز و قهرمان پرورهم اقدام میکنیم و تمام ظرفیت ها را در اختیار دوستان قرار میدهیم تا از همه ظرفیت های استان البرز استفاده کنیم .

ارسال نظرات