خبرهای داغ:
فرماندار تبریز در آئین افتتاح نمایشگاه بزرگ صنایع دستی و هنری رضوان گفت: در دنیای متمدن مشاغل خانگی سهم بزرگی از اقتصاد کشورها را به خود اختصاص داده اند و این امر تنها مختص کشور ما و یا معضل بیکاری نیست.
کد خبر: ۸۸۳۸۰۳۹
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6 تبریز، رحیم شهرتی فر، اظهار داشت: هنرمندان صنایع دستی و کارگاه های کوچک خانگی در توسعه یافته ترین کشورها محصولاتی ایجاد می کنند که بصورت زنجیره وار آثار استراتژیکی مهمی را تولید می کند.

وی بیان کرد: دولت ها و مدیریت شهری در مناطق مختلف برای عرضه بهینه تولیدات خانگی مراکزی ایجاد می کنند چراکه این محصولات از نظر بیمه و کیفیت از تولیدات بازاری تفاوت بالایی دارد و همواره با رضایت خریدار روبرو هستند.

شهرتی فر با بیان اینکه، امروزه هنر و صنایع دستی در جامعه جایگاه خود را به درستی یافته است، گفت: وام های حمایت از مشاغل خانگی در کمیته امداد، بهزیستی، کار و رفاه اجتماعی با سهم مشخص هر شهرستان تعیین شده است.

 

فرماندار شهرستان تبریز، ادامه داد: در حال حاضر در این زمینه نگرانی وجود دارد که تولیدات خانگی چطور به دست مردم برسد و در این شرایط بازارچه های محلی و منطقه ای معنا می یابد.

شهرتی فر افزود: شهردار منطقه وعده داده با ایجاد بازارچه های دائمی تولیدات محصولات خانگی و توزیع مواد غذایی و بهداشتی و صنایع دستی و هنری زمینه فعالیت هنرمندان و صاحبان مشاغل و زنان سرپرست خانوار را فراهم خواهند کرد.
 
 

وی با تاکید بر اینکه این استمرار دو طرفه با تولیدات و بازاریابی هنرمندان و ایجاد محل و فضای مناسب از طرف مسئولان برای معرفی محصولات صنایع دستی کمکی برای اقتصاد شهر و کشور خواهد بود، اظهار امیدواری کرد: با ایجاد زمینه های مناسب مشاغل خانگی به فعالیت های مقرون به صرفه اقتصادی تبدیل شود.

ارسال نظرات