خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۸۳۸۰۲۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
به گزارش باشگاه اندیشه خبرگزاری بسیج، پس از تجزیۀ اتحاد شوروی، جمعیت روسیه سالانه هفت‌صدهزار نفر کاهش پیدا کرد. بین سال‌های 1992 و 2009، این کشور حدود شش میلیون نفر یعنی 4 درصد از جمعیت خود را از دست داد. ناگهان این طور به نظر می‌رسید که پایان تاریخ روسیه نزدیک است. این موضوع بسیار نگران‌کننده بود. چراکه تعداد تولّدها بسیار کمتر از نرخ مرگ و میر در این کشور بود.
 
در کمپین انتخاباتی سال 2012 بود که ولادیمیر پوتین زنگ هشدار را به صدا درآورد و گفت ما با این خطر مواجهیم که ممکن است کشورمان از سکنه خالی شود و دیگر سرنوشت آن از دست ما خارج گردد. ریشۀ این معضل به تبعاتِ تلخ جنگ جهانی دوم، نابودسازی جمعیت و قحطی دهۀ 1930 باز می‌گردد.

اما بعد دولت روسیه راه‌حلّ ساده‌ای برای رفع این مشکل پیشنهاد داد؛ این که زن و شوهرها فرزندان بیشتری بیاورند. از سال 2007، دولت برای تشویق مردم، برای زوجینی که دومین و سومین فرزند خود را به دنیا می‌آوردند پاداش نقدی در نظر گرفت. همچنین والدینی که بالای شش فرزند داشتند (چه فرزند واقعی، چه فرزندخوانده)، به کاخ کرملین دعوت می‌شدند و از دست رئیس‌جمهور مدال دریافت می‌کردند.

پدرِ یکی از این خانواده‌های بزرگ می‌گوید: "روسیه هرگز با هیچ‌ کشوری جنگ را آغاز نکرده‌ است، اما ما دائماً هدف حمله هستیم و لذا باید آمادۀ جنگ باشیم... ما مردمان بسیار خونگرم و مهربانی هستیم، اما دیگران باید مواظب باشند تا ما را به خشم نیاورند!"

هم‌اکنون خانواده‌های بزرگ روسیه به لطف سخاوت دولت از وضع مالی خوبی برخوردار شده‌اند و این نشان‌دهندۀ احیای دین در روسیه است. در حقیقت کلیسای ارتدوکس روسیه و دولت پوتین ارتباط خوبی با هم دارند و پشت هم ایستاده‌اند. پوتین و کلیسا به منظور تضمین آیندۀ کشور، سخت از خانواده‌های بزرگ حمایت به عمل می‌آورند.

منبع: دین‌آنلاین
ارسال نظرات
پر بیننده ها