رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم افتتاح طرح جنگل کاری "برکت":
محمدی گلپایگانی گفت: آقای مخبر کاری که شما در ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) انجام می دهید عبادت است حفظ محیط زیست هم عبادت است.
کد خبر: ۸۸۳۷۹۱۶
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مراسم افتتاح هزار هکتار طرح جنگل کاری "برکت" در مناطق حاشیه ای تهران و ایجاد 2000 هکتار جنگل در استان های مرزی کشور با حضور آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی دکتر مخبر و برخی مسئولین کشوری و لشگری و خانواده معظم شهدا در محل مراتع بالادستی ده مسگر آباد از روستاهای شرقی شهر تهران برگزار شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ابتدای این مراسم ضمن تشکر از دکتر مخبر در خصوص ارائه گزارش کامل از عملکرد بنیاد "برکت" و فعالیت های ارزشمند این بنیاد گفت: در آستانه سال جدید هستیم و دعای معروفی که در موقع سال تحویل خوانده می شود (دعای یا مقلب القلوب والابصار). در اولین جمله این دعا خداوند قلب را مد نظر قرار داده است که این قلب یا جایگاه خداوند است یا جایگاه شیطان. خداوند متعال در وجود هر انسان یک قلب قرار داده است که می تواند جایگاه خداوند باشد و یا جایگاه شیطان رجیم.

ایشان در ادامه افزودند: جالب است بدانید که راه نفوذ شیطان از قلب افراد است شما در سوره ناس می خوانید که اگر قلب متحول شود بسیاری از کارهای نیک را انسان می تواند انجام دهد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: شب گذشته کتابی در خصوص حالات مرحوم جهانگیر خان قشقایی را می خواندم شاید این شخصیت بزرگ برای شما شناخته شده نباشد ولی رتبه علمی ایشان در سطح اساتید بزرگی همچون آیت الله بروجردی و یا آقا سید جمال گلپایگانی بود.

وی ادامه داد: جهانگیر خان قشقایی 40 سال تار می زد و در این راه استاد شده بود اما روزی در سفر به اصفهان به یکی از افراد اهل دل و روحانیون برجسته اصفهان برخورد می کند(و چقدر خوب است ما در زندگی شخصی خودمان با افرادی که اهل دل هستند مثل آقای بهجت و دیگر علمای اسلام که در قید حیات هستند برخورد داشته باشیم).

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: جهانگیر خان در صحبتی کوتاه با روحانی اصفهانی چنان متحول می شود که ادوات موسیقی خود را کنار گذاشته و در حوزه علمیه اصفهان مشغول فراگیری علوم اسلامی می شود. جهانگیر خان پس از مدتی به یکی از علمای برجسته علوم اسلامی در اصفهان مبدل می شود.

وی افزود: جهانگیر خان شبی در اصفهان به همراه شاگردان خود از کوچه ای عبور می کرد صدای ساز و اواز از یکی از خانه ها بلند بود شاگردان جهانگیر خان قصد برهم زدن این بساط را داشتند که ایشان مانع شدند و به یکی از شاگردان پیغام دادند که به کسی که در آن خانه تار می زند بفرمایید که سیم تارت شل است. این شاگرد پیغام را به اهالی منزل رساند و آنها به دست بوسی جهانگیر خان آمدند ایشان در توصیه ای به آن اشخاص گفتند که عمر خود را در این وادی صرف نکنید.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه خطاب به دکتر مخبر بیان داشت: آقای مخبر کاری که شما در ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) انجام می دهید عبادت است حفظ محیط زیست هم عبادت است. اکنون که شمار بیماری های صعب العلاج و امراض گوناگون دیگر و آمار افرادی که سکته می کنند زیاد شده شما باید همت کنید و به کاشت درخت در محیط زیست و ایجاد فضای سبز و جنگل ها و مراتع متنوع همت گمارید و عمر خود را تلف نکنید.

وی افزود: بنده در محضر رهبر انقلاب بودم و طرح مسئله ای کردم و به حضرت آقا گفتم موقع نماز توجه ما ممکن است معطوف به نماز نباشد راهکار شما چیست؟ امام خامنه ای فرمودند شما باید به این موضوع توجه کنید که در نماز با چه کسی در حال صحبت هستید.

آیت الله محمدی گلپایگانی اظهار داشت: قطعا اگر قلوب شما پاک باشد خداوند هم به شما کمک می کند تا امور را به خیر انجام دهید. بنده گزارش این جلسه را به خدمت رهبر معظم انقلاب می رسانم و مطمئنم ایشان شما را به خاطر خدمات ارزشمندی که انجام داده اید دعا خواهند کرد.

لازم به ذکر است در انتهای این مراسم هدایایی به رسم یادبود ایام بزرگداشت خانواده شهدا به جمعی از این خانواده ها اهدا شد. گفتنی است خانواده شهدایی همچون شهید خزایی شهید دفاع مقدس، شهید بیدی شهید مدافع حرم، شهید قربانی شهید آتش نشان که همگی ساکن محله مسگر آباد هستند در این مراسم مورد قدردانی قرار گرفتند.

ارسال نظرات