خبرهای داغ:
سرهنگ صفرپور فرماندهی ناحیه لنجان:

کاشت 750 نهال به یاد شهدای شهرستان لنجان

در هفته درختکاری و به مناسبت روز 22اسفند ماه روز شهیدبه گفته فرماندهی ناحیه لنجان تعداد 750 اصله نهال مثمر انار و مو به نیابت از شهدای شهرستان در ناحیه لنجان توسط مسئولین و خانواده شهدای کشت گردید
کد خبر: ۸۸۳۷۸۴۷
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج لنجان ،حجت الله صفرپور درآئین کاشت 750 نهال به یاد 750 شهید شهرستان لنجان در ناحیه مقاومت بسیج لنجان، اظهار کرد: خون‌هایی که از شهدا بر زمین ریخته می‌شود، امتداد جوشش و جریان خون‌هایی است که در عاشورا بر زمین ریخته شده است.
وی افزود: تاریخ بسیج نشان‌دهنده برگ‌های زرین و درخشش این نهاد مقدس در عرصه‌های مختلف و مورد نیاز درمقاطع مختلف انقلاب اسلامی است و بر همین اساس می توان گفت بسیج در فرهنگ‌سازی برای حفاظت از منابع‌طبیعی و توسعه آن می‌تواند نقشی اساسی و فوق‌العاده‌ای داشته باشد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان تصریح کرد: در دین اسلام بر کاشت درخت و توسعه فضای سبز بسیار تاکید شده است و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، پاسداران و بسیجیان وارد این عرصه شده و موفق عمل کرده اند چراکه حفظ و توسعه فضای سبز وظیفه همگانی است.
 وی با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب در روز درختکاری تصریح کرد: شاید در تصور بسیاری از افراد یا مسئولان، مباحث زیست­ محیطی در درجه­ چندم از اهمّیّت نسبت به مسائل سیاسی و اقتصادی قرار داشته باشد و شاید به همین دلیل نیز در موضوع به این اهمّیّت برخی از فعالیت‌­ها بسیار کُند انجام می‌­شود اما این در حالی است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مسائل زیست­‌محیطی را در اولویت و صدر مسائل کشور می‌­بینند.
در دین اسلام بر کاشت درخت و توسعه فضای سبز بسیار تاکید شده است
صفرپور ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود بر حوزه حفاظت از محیط زیست تکید داشته اند و فرمودند درست است که در شمارش مسایل اساسی کشور، چشم‌ها و نگاه­‌ها به سمت اقتصاد، به سمت فرهنگ، به سمت مسایل سیاسی کشانده می‌شود، معمولاً این جور است، لیکن اگر با دقّت نگاه کنیم، مسائلی که مربوط به زیستِ انسانی است، بیشتر از آنها اهمّیّت دارد. سیاست برای چیست؟ اقتصاد برای چیست؟ خدمات گوناگون شهری و کشوری برای چیست؟ اصلاً پیشرفت کشور برای چیست؟ پیشرفت برای این است که انسان­‌ها زندگی مطلوبی داشته باشند. اگر محیط زیست تخریب شد، همه­ی اینها باطل خواهد شد. اهمّیّت محیط زیست اینجاست».
 وی عنوان کرد: رهبر معظّم انقلاب تا آنجا در بحث از اهمّیّت منابع طبیعی و محیط زیست پیش می‌­روند که آن را پشتوانه­ اصلی خودکفایی و استقلال کشور و عاملی برای مقاومت در برابر دشمنان ملت ایران می­دانند و می فرمایند «در مجموع، تمامی این منابع پشتوانه اصلی تضمین و بقای ذخایر طبیعی آب و خاک کشور و بالنّتیجه خودکفایی عمومی و استقلال اقتصادی محسوب می­‌گردند، یعنی همان چیزی که چشم طمع دشمنان ما و استکبار جهانی بدان دوخته شده است».
کاشت 750 نهال به یاد شهدای شهرستان لنجان در  ناحیه مقاومت بسیج لنجان
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان بیان کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری «اسلام و ادیان الهی خواسته­‌اند تعادل میان انسان و طبیعت را حفظ کنند؛ این آن هدف اساسی و اصلی است. عدم حفظ این تعادل ناشی از عواملی است که عمده‌­اش خودخواهی‌­های انسان است؛ قدرت‌طلبی است؛ قلدری و گردن کلفتی بعضی از ما انسان­‌هاست.» و بر همین اساس می توان گفت هرگاه تعادل انسان و طبیعت حفظ نشود بحران­‌ها­یی به‌وجود می‌­آیند که به همه بشر و همه نسل­‌ها ضرر خواهند زد.
وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال انسان‌ها را مأمور به آبادی و عمران زمین قرار داده است و عمل نکردن به این مسئله منجر به خسارت­‌های غیر قابل جبرانی خواهد شد و از همین روست که ایشان دغدغه‌مندانه می‌­فرمایند« بنده به شدّت احساس نگرانی می‌کنم از این که ما با شعارهای اسلامی تاکنون توفیق پیدا نکرده­ایم به طور کامل این مأموریّت بزرگ را انجام بدهیم».
حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و عرصه های سبز یک وظیفه همگانی است
صفرپور با اشاره به اینکه حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و عرصه های سبز یک وظیفه همگانی است، اذعان کرد: باید گفت بسیاری از مشکلات در جامعه امروزی به دلیل بی‌توجهی انسان‌ها به گیاهان است و اگر وضعیت به همین صورت ادامه یابد بستر حیات بشر در خطر بوده و باید به موازات این مشکلات فرهنگ‌سازی و توسعه و تقویت منابع طبیعی افزایش یابد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط ناحیه مقاومت بسیج لنجان گفت: ناحیه مقاومت بسیج لنجان تا کنون توانسته اقدامات بسیار بزرگی را انجام دهد و بستر یک اقدام جدی برای حضور بسیجیان را در این مسیر فراهم کند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان با اشاره به حضور پرشور بسیجیان در حفاظت و احیای منابع طبیعی همچون دیگر عرصه های دیگر، افزود: هدف از کاشت نهال در ناحیه مقاومت بسیج لنجان اشاعه فرهنگ صیانت از منابع طبیعی بوده و ما معتقدیم با حمایت از منابع طبیعی به عنوان میراث ملی می توان آن را به نسل های آینده انتقال دهیم.
وی ادامه داد: کاشت یک درخت توسط هر یک از ما فقط اهمیت به کار وجنبه فیزیکی آن نیست، بلکه یک نوع تربیت و نگاه به طبیعت و محیط پایداراست و با توجه به اینکه بسیج در تمام عرصه ها تاثیرگذار است، بخش درختکاری را نیز می توان یکی از این عرصه ها دانست.
25 هکتار از اراضی کشاورزی ناحیه مقاومت بسیج لنجان به سیستم آبیاری قطره ای مجهز شد
صفرپور با اشاره به اینکه 25 هکتار از اراضی کشاورزی ناحیه مقاومت بسیج لنجان به سیستم آبیاری قطره ای مجهز شده است، عنوان کرد: ما معتقدیم با توجه به قرار گرفتن کشورمان در منطقه خشک و نیمه خشک و بارندگی کم سالیانه باید از منابع آبی موجود به نحو درست و بهینه استفاده کرد و راندمان آبیاری را بالا بُرد از این رو 25 هکتار از اراضی کشاورزی ناحیه مقاومت بسیج لنجان با اعتباری بالغ بر  یک میلیارد و 500 میلیون ریال لوله گذاری آبیاری قطره ای شد.
وی بیان کرد:با توجه به اینکه برای جلوگیری از بحران آب باید با استفاده بهینه از سیستم های نوین در بخش کشاورزی از هدر رفت آب جلوگیری کنیم 5 هکتار از اراضی این ناحیه نیز که به صورت آبیاری غرقابی زیرکشت بود با اعتباری بالغ بر 230 میلیون ریال لوله گذاری آبیاری قطره ای شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان یادآور شد: رفع بحران آب در منطقه نیازمند تلاش و همت مسئولان است که باید از شیوه های مناسب برای مقابله با بحران کم آبی، جلوگیری از هدر رفت آب و افزایش راندمان کار حمایت کند از سوی دیگر در تلاش هستیم 5 هکتار دیگر از اراضی ناحیه مقاومت بسیج لنجان را در قالب گلخانه زیر کشت ببریم تا گامی موثر در حوزه کشاورزی برداشته باشیم.
روز شهید بهترین فرصت برای بیان واقعیت‌های ارزشمند است
وی در ادامه با اشاره به اینکه  به ۲۲ اسفند روز شهید گفت: امسال روز شهید با سالروز وفات حضرت ام البنین مادر شهدای کربلا مقارن شده است و آن را به عنوان روز تکریم مادر شهدا نامگذاری شده است.
صفرپور الگوسازی از شخصیت شهیدان و روش و منش آنها بخشی از وظیفه جامعه نسبت به شهیدان دانست و افزود: البته مقام شهید هیچ احتیاجی به تکریم ما ندارد بلکه این جامعه است که برای حفظ بقای خود نیاز به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.
وی یادآور شد: در همه کشورها نسبت به مقام ایثارگری سپاسگزاری می شود و خانواده شهدا هم در جوامع از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و ما نیز مدیون شهدا و ایثارگران و همچنین خانواده های آنان هستیم و باید همیشه قدردان آنها باشیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان خاطرنشان کرد: افراد زیادی در طول نزدیک به چهاردهه اخیر در حوادث مختلف به شهادت رسیدند و ایثارگری این افراد در حفظ کیان انقلاب اسلامی، واجب می‌نماید تا به بهانه نام گذاری روزی به نام شهید، از آنان و مقام والای آنها تجلیل شود.
22 اسفند ماه فرصتی برای بازشناسی تاریخ انقلاب اسلامی
وی متذکر شد: اکثر شهدای کشور شهیدان جنگ تحمیلی هشت ساله هستند، برخی نیز شهیدان ترور بوده که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و در همان نخستین روز پیروزی آن، تااکنون، توسط جریان‌‌‎ها و گروه‌های تروریستی و معاند هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.
صفرپور تاکید کرد: شهیدان ترور جمهوری اسلامی ایران جزء مظلوم ترین شهدا بشمار می ایند چراکه شهدایی که بسیاری از آنها تنها به خاطر علاقه شخصی به امام و انقلاب، ظاهر مذهبی و... هدف ترور‌های با هدف و بی هدف تروریست‌‌‎ها به ویژه مجاهدین خلق (منافقین) قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر باید برخیاز شهدای ترور ایران را استثنائی در میان کشورهای دیگر دنیا قلمداد کرد چراکه علی رغم برخی از کشورهای همسایه، شاهد عملیات تروریستی و قربانیان بیشتری از ایران بوده اند و هستند اما آنچه که جمهوری اسلامی ایران را با این تعداد از شهید ترور متمایز می‌کند، نوع اهداف انتخابی از سوی تروریست هاست.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان افزود: 22 اسفند ماه علاوه بر آنکه باید یادآور شهید و مقام شهیدان باشد، فرصتی برای بازشناسی تاریخ انقلاب اسلامی، و شناخت گروه‌های منحرف، منافق و تروریستی است وتا زمانی که انحراف و نفاق وجود داشته باشد تروریسم و اندیشه ای که به ترور می‌انجامد نیزهمچنان وجود دارد، و شناخت این تفکرات مسموم و خشن و تلاش برای معرفی آنها، مجاهدتی است که کمتر از کار شهیدان نیست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار