خبرهای داغ:
زائر اردوی راهیان نور:

راهیان نور، نفس کشیدن در هوای شهداست

زائر اردوی راهیان نور با اشاره به حضور در راهیان نور و مناطق عملیاتی جنوب کشور گفت: عطر شهدا در جای جای مناطق حس می شد، وقتی در آن هوا نفس می کشیدیم وجود شهدا را حس می کردیم حسی که کمترین حد آن را در گلزار شهدا داشتیم.
کد خبر: ۸۸۳۷۷۳۶
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

حامد یوسفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درهمدان در خصوص برگزاری اردوهای راهیان نور اظهار داشت: امسال برای دومین بار از طریق بسیج دانشجویی در این اردو ثبت نام کردم.

وی با اشاره با نامگذاری «راهیان نور» برای بازدید از مناطق عملیاتی ابراز داشت: اینکه اسم این اردو را «راهیان نور» گذاشته‌اند واقعا همین است، ما راهی سرزمینی می شویم که وجب به وجب آن نور و زیارتگاه است.

زائر اردوی راهیان نور با بیان اینکه اردوهای راهیان نور یک ارتباط عمیقی بین شهدا و نسل‌هایی ایجاد می کند که جبهه و سختی‌های جنگ را درک نکرده‌اند، تصریح کرد: این اقدام برای تدام و استمرار انقلاب امری ضروری است.

وی در خصوص هدف از شرکت در اردوهای راهیان نور اظهار داشت: همیشه به شهدا ارادت خاصی داشتم و مطمئن بودم تنها جایی که می تواند این انس و محبت به شهدا را به اوج برساند مناطقی هست که خون پاک‌شان در آنجا ریخته شده؛ به همین خاطر در ابتدا با این هدف در اسفند ماه سال گذشته در این اردوها شرکت کردم.

یوسفی عنوان کرد : سال گذشته با دوستان با شور و هیجان خاصی اعزام شدیم، هر شخصی با هدف خاصی در این اردو شرکت می‌کرد.

وی در توصیف مناطق عملیاتی افزود: بعد از ساعت‌ها که به مناطق عملیاتی رسیدیم، همه دوستان که تا قبل از رسیدن به این مناطق در خنده و خوشگذارانی بودند به تأمل و تفکر فرو رفتند، مناطق عجیبی بود در آنجا نیاز به راوی نبود به هر وجب از خاک که نگاهمان می‌افتاد، احساس می کردیم که ما با حرف می زند.

این دانشجوی دانشگاه آزاد همدان ادامه داد: آنجا فقط خاک نبود منطقه ای بود که انسان هایی با انقلاب معنوی به اوج رسیده بودند و در میان همین خاک ها حماسه آفریدند، در آنجا فهمیدم که هم‌سن و سال‌های ما خیلی بودند که رفتند و شهید شدند و به آرزوی خود رسیدند و این‌ها واقعا در آن مناطق حس می شد.

وی با بیان اینکه پا گذاشتن در خاک مقدس سعادت می خواهد، اظهار داشت: در طول بازدید از مناطق عملیاتی من و دوستانم به حرمت خون و فداکاری‌های شهدا با پای پیاده در مسیر زائران حرکت می‌کردیم چون این خاک همان خاکی بود که در آن خون پاک شهدا برای آرامش و امنیت ما ریخته شده بود و بهای ماندن ما را آنها با خون خود داده بودند و به واسطه همین برای ما مقدس بود.

یوسفی با بیان اینکه مناطق عمیاتی جنگی یادآور ایثار و جانفشانی‌های شهدای 8 سال دفاع مقدس است، افزود: در هر منطقه از مناطق عملیاتی تجسم و تصور به خصوصی از شهدا داشتیم، در آنجا واقعا سختی‌هایی که رزمندگان کشیده بودند حس می‌شد.

وی ابراز داشت: من فرزند رزمنده جنگ هستم، پدرم خیلی از سختی‌های جنگ برایم صحبت کرده بود ولی تا به حال اینچنین باورم نشده بود.

زائر اردوی راهیان نور تصریح کرد: عطر شهدا در جای جای مناطق حس می شد، وقتی در آن هوا نفس می کشیدیم واقعا وجود شهدا را حس می کردیم حسی که کمترین حد آن را در گلزار شهدا داشتیم، تفکرمان این بود شهدا هم در کنار ما هستند.

* حضور در مناطق عملیاتی احساس عزت و غرور می‌دهد

وی با بیان اینکه در مناطق عملیاتی انسان احساس عزت و غرور می کند، گفت: در این مناطق با تمام وجود رشادت‌ها و ایثارگری های که شهدا از مکتب امام حسین (ع) درس گرفته بودند حس می‌شد و همین مایه عزت، افتخار و غرور بود.

وی در ادامه با اشاره به حال و هوای زائران در زمان بازگشت ابراز داشت: با نزدیک شدن زمان بازگشت، دلتنگی عجبی داشتیم و تمایلی به ترک منطقه نداشتیم به طوری که ابتدا با دوستانم تصمیم گرفتیم بدون هماهنگی با کاروان یا به بهانه هایی از آنها جدا شویم و در آنجا 2 روز دیگر بمانیم ولی وقتی خوب فکر کردیم دیدم کارمان جالب نیست و شهدا به اینچنین ماندن راضی نمی شوند.

یوسفی خاطرنشان کرد: در مسیر بازگشت دیگر خبری از خنده، شوخی و شلوغی که در ابتدای سفر داشتیم نبود، همه با خود خلوت کرده بودند، سکوت عجیبی حاکم بود و آنهایی که در ابتدای سفر هدف خود را خوشگذارنی عنوان کرده بوند سخت به فکر فرو رفته بودند انگار شهدا به همه نظر کرده بودند که اینچنین متحول شده بودند.

وی به حضور مجدد خود در اردوهای راهیان نور اسفند ماه سال جاری اشاره کرد و بیان داشت : پس از بازگشت شهادت آنچنان برام زیبا بود که تصمیم گرفتم به سوریه و جبهه های مقاومت بروم، تمام تلاش خود را کردم که این برام میسر شود اما توفیق نشد، امسال در این اردو خواسته‌ام از شهدا پیروزی تمام رزمندگان اسلام و توفیق شهادت برای خودم است.

زائر اردوی راهیان نور ادامه داد: من سال گذشته در ابتدا به نیت علاقه و ارادت به شهدا عازم سفر شدم ولی پس از برگشت فقط در حد علاقه خلاصه نشد، به این رسیدیم این علاقه وقتی ارزش دارد که راه شهدا را ادامه دهم و از آرمان‌ها و اهدافی که داشتند پاسداری کنیم بنابراین تصمیم گرفتم بیشتر و بهتر از همیشه از اصولی که شهیدان پیروی می کردند پیروی کنم.

وی با اشاره به سفر کربلا و زیارت امام حسین(ع) در عاشورای امسال عنوان کرد: این سعادت را مدیون شهدا هستم چراکه در سال گذشته در اردوی راهیان نور خواسته‌ام از شهدا این بود.

یوسفی ضمن توصیه به همه جوانان برای شرکت در اردوهای راهیان نور بیان داشت: اثرات آن به حدی عمیق است که تا در آنجا حضور نداشته باشیم نمی توانیم حس و یا توصیف کنیم.

وی با ارائه پیشنهاد برای بهتر برگزار شدن اردوهای راهیان نور خاطرنشان کرد: در هر منطقه که می رسیدیم پس از روایتگری به منطقه دیگر حرکت می کردیم و به جزء شلمچه در مناطق دیگر چندان فرصت تامل و خلوت کردن با شهدا نبود، این اردوها سه روزه برگزار می شود بهتر است این اردوها حداقل به 5 روز افزایش یابد تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد و از مناطق بیشتری بازدید صورت گیرد.

این زائر مشهد شهدا یادآور شد: تداوم ارتباط پس از اردو در تاثیرگذاری عمیق اردو موثر است بنابراین پیشنهاد می شود، طراحی مسابقه پس از اردو در قالب داستان، شعر، قطعه ادبی و خاطره نویسی اقدام شود و با برگزاری گردهمایی اعضاء راهیان نور از برگزیدگان مسابقه تجلیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار