محمد سعیدنژاد گفت: دریای خزر موج‌های بلندتری از دریاهای آزاد دارد و امکان صدور مجوز برای شناورهای مسافری در آن هم به سختی فراهم است، بنابراین اغلب سفرهایی دریایی ما در بنادر جنوبی کشور متمرکز شده است.
کد خبر: ۸۸۳۷۶۸۷
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد سعیدنژاد گفت: طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز سال ۹۶ از ۲۵ اسفند‌ماه ۹۵ آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ ادامه ‌دارد.

 
وی ادامه داد: طرح نوروزی امسال هم در‌‌ پنج حوزه «ایمنی سفر»، «ایمنی بندر»، «ایمنی شناور»، «شرایط اضطرار» و «اطلاع رسانی» عملیاتی می‌شود.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره راه‌اندازی حمل‌ونقل مسافری دریایی در بنادر شمالی کشور بیان کرد: اصولاً در دریای خزر کشتیرانی مسافری به دلیل شرایط دریا پاسخگو نیست ضمن آنکه چهار کشور دیگر حاشیه دیگر خزر‌ (آذربایجان، روسیه، ترکمنستان و قزاقستان‌) هم ‌حمل‌ونقل قوی مسافری در دریای خزر ندارند.
 
سعیدنژاد بیان کرد: دریای خزر از نظر امواج، موج‌های بلندتری از دریاهای آزاد دارد و امکان صدور مجوز برای شناورهای مسافری در آن هم به سختی فراهم است، بنابراین اغلب سفرهایی دریایی ما در بنادر جنوبی کشور متمرکز شده است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ خط کشتیرانی ما در شمال، بیشتر به صورت خدمات ساحلی می‌تواند مورد توجه باشد با توجه به آنکه مردم به مناطق شمالی علاقه زیادی دارند و گردشگر زیاد به سواحل شمال کشور می‌رود سازمان بنادر و دریانوردی، تخفیف‌های ویژه‌‌ای را اعمال کرده است تا کسانی که می‌خواهند در زمینه گردشگری دریایی و تفریحی در خزر سرمایه‌گذاری کنند، امکانات مناسبی داشته باشند.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد:‌ البته سرمایه‌گذاری در این حوزه فقط باید توسط بخش خصوصی باشد‌.
 
بنابر گزارش فارس طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی ‌تاکنون ۶۰ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۶ هزار و ۹۵۱ صندلی برای طرح نوروزی آماده شده است، ‌همچنین ۵۸ فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت ۲هزار و ۴۸۰ دستگاه آماده انتقال خودروهای مسافران دریایی است که همه در جنوب کشور است.
 
طبق اعلام سازمان بنادر، در ایام نوروز، فعالیت در بنادر پهل و لافت و چارک شبانه‌روزی است‌.در بنادر حقانی، ذاکری و هرمز نیز آمادگی ترابری مسافران تا ساعت ۱۲ شب وجود دارد و هر زمان مسافر در بنادر حضور داشته باشند، ناوگان مسافری فعال خواهند بود.
 
بنا به گفته مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی، مذاکراتی با تعاونی ها صورت گرفته است تا هیچ گونه افزایش قیمت بلیت شناورها در نوروز ۹۶ نداشته باشیم و صرفا در کلاس بندی شناورها تفاوت قیمت وجود دارد.
 
در ایام نوروز در بنادر جنوب کشور، ۲۸ فروند شناور خدماتی و ۱۵ شناورهای جستجو و نجات و همیار ناجی فعالیت خواهند داشت.
 
‌مسافران نوروزی حتماً برای انجام سفر دریایی از مسیرها، بنادر و شناورهای مجاز استفاده کنند و از تردد با شناورهای روباز و غیراستاندارد که در شرایط نامساعد جوی به سودجویی می پردازند، پرهیز ‌کنند.
 
* خارج‌سازی همه مغروقه‌های اروند تا ۲.۵ سال آینده
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره خارج‌سازی شناورهای مغروقه‌‌ اروند هم بیان کرد‌: امسال خروج مغروقه‌های اروند به خوبی انجام شد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته ۵ فروند شناور از اروند رود خارج‌ شد و امسال هم برای خروج ۴۳ شناور مغروق از اروند قرارداد بسته‌ایم که به مدت‌ ۲ تا ۲.۵ سال اجرای آن زمان می‌برد.
ارسال نظرات