مجتبی درودیان با بيان اين كه توليدكنندگان همچنان در ركود به سر مى‌برند، گفت: اجناسى كه از كشورهاى تركيه و كشورهاى ديگر وارد ايران شده عمدتا با قيمت ارزان‌ترى نسبت به توليد داخلى فروخته مى‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۷۶۸۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبی درودیان در ارتباط با وضعيت بازار در ارتباط با نزديك شدن به روزهاى پايانى سال، اظهار كرد: با توجه به ركود بزرگى كه ماه‌هاى اخير دامن اقتصاد و اصناف كشور را گرفته، نزديكى به بازار شب عيد هم نتوانسته اين صنف را از ركود خارج كند و همچنان توليد كنندگان با مشكلات زيادى روبه رو هستند.  


رئیس اتحادیه پیراهن دوزان وپیراهن فروشان، افزود: تقاضا در بازار شب عيد امسال نسبت به سال‌هاى گذشته كمتر بوده و توليد كنندگان براى تسويه حساب خود با كارگران و ادامه چرخه توليد اقدام به عرضه محصولات با قيمتى كمتر از قيمت تمام شده مى‌كنند. 
 
وى با اشاره به واردات البسه قاچاق از كشورهاى همسايه در شرايط ركود گفت: دولت در بحث مبارزه با قاچاق لباس به كشور بسيار ضعيف عمل كرده و همچنان شاهد واردات البسه ترك و چينى به صورت قاچاق هستيم از سوى ديگر اين واردات بى رويه باعث تعطيلى بسيارى از واحدهاى توليدى در زمينه پوشاك شده است.

درودیان ادامه داد: اجناسى كه از كشورهاى تركيه و كشورهاى ديگر وارد ايران شده عمدتا با قيمت ارزان‌ترى نسبت به توليد داخلى فروخته مى‌شود و با توجه به مشخص بودن قيمت تمام شده كالاها در اين كشورها و همچنين هزينه حمل و نقل و گمركات ايران تنها دليل عرضه شدن اين محصولات با قيمت پايين‌تر از توليد داخل، كم اظهارى مالياتى و  ورود اين محصولات به صورت قاچاق به كشور است.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان در ارتباط با عرضه محصولات در نمايشگاه‌هاى بهاره خاطر نشان كرد: به طور كلى سياست دولت برگزارى چنين نمايشگاه‌هايى براى عرضه محصولات و تنظيم بازار داخلى بوده است. 

وى تصريح كرد: اكثر افرادى كه در سال‌هاى اخير در اين بازار حضور دارند همان افرادى هستند كه تمامى سال را در كارگاه‌هاى توليدى مشغول به كار بوده و در انتهاى سال محصولات خود را براى كسب درآمد بيشتر و جبران كمبود نقدينگى در اين نمايشگاه‌ها عرضه مى‌كنند.
ارسال نظرات