خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: رکود در بخش مسکن استان قزوین شدیدتر از تمام استان‌های کشور است که باید تدبیر مناسبی برای بازگشت رونق به بخش مسکن أخذ شود.
کد خبر: ۸۸۳۷۶۷۶
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که شنبه شب در سالن جلسات استاندار قزوین برگزار شد، اظهار کرد: 30 درصد از اقتصاد کشور در بخش مسکن گردش دارد و به همین دلیل نیازمند توجه ویژه به بخش مسکن از امیت ویژه‌ای برخوردار است و کم توجهی به این بخش اقتصاد کشور را دچار ضعف می‌کند.

وی افزود: رکود در بخش مسکن استان قزوین شدیدتر از تمام استان‌های کشور است که باید تدبیر مناسبی برای بازگشت رونق به بخش مسکن أخذ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: صنعت مسکن پس از صنعت نفت دومین دلیل رونق در اقتصاد کشور را دارد که باید برای رسیدن به جایگاه مطلوب، مسؤولان اقدامات مناسب را انجام دهند.

فرخزاد بیان کرد: مبالغی که توسط شهرداری یا هر مرجع دیگر برای صدور مجوزهای مربوطه از مردم أخذ می‌شود، باید مورد بررسی قرار گیرد و تا حد امکان مبالغ پرداختی مردم برای صدور مجوزها باید کاهش یابد تا به صورت عملیاتی هزینه‌های اضافی کسر و صنعت ساختمان از رکود خارج شود.

این مسؤول اضافه کرد: در سیاست‌های کلان کشور اعتبار ویژه‌ای به بازآفرینی شهری اختصاص داده شده که زمینه مناسبی برای فعالیت سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: باید به انواع سلایق مردم از دهک‌های پایین جامعه تا دهک‌های بالا توجه کرد چراکه دهک‌های پایین توانایی خرید مسکن با تسهیلات را ندارند و اقدام به ساخت غیرمجاز مسکن‌هایی با متراژ پایین می‌کنند که در بلند مدت برای استان دردسرساز می‌شود.

فرخزاد مطرح کرد: در دهک‌های بالای جامعه هم حکم تخریب 970 باغ‌ویلا که به صورت غیرقانونی اقدام به ساخت و ساز کردند، صادر شده اما قدرت تخریب این باغ‌ویلاها از سوی مراجع مربوطه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ساخت و ساز فعلی در صنعت مسکن با ساخت و ساز سالیان گذشته تفاوت ملموسی ندارد که موجب وارد شدن آسیب به ساختمان‌ها می‌شود و نیازمند است که تغییراتی در صنعت ساختمان شکل گیرد و روش‌ها و تفکرات جدید وارد این صنعت شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها