به تازگی در شبکه نمایش خانگی سریالی درحال تولید و توزیع است که متاسفانه به وفور می‌توان مصادیق «ولنگاری فرهنگی» را در آن مشاهده کرد.
کد خبر: ۸۸۳۷۶۳۷
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، مدت زمان قابل توجهی است که مسئله تهاجم فرهنگی توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است. از همان ابتدا که رگه‌های چنین اتفاقی در جامعه در حال شیوع بود رهبری بارها در سخنرانی‌های مختلف به آن اشاره داشتند. مانند قاچاق کالا و یا هر نکته دیگری نیست که نهادهای انتظامی خبردار بایستند و برای انجام وظیفه آماده باش دهند.

مسئله «ولنگاری فرهنگی» نکته بسیار ظریف و حساسی است که باید توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن رسیدگی شود چرا که تاثیرات آن عمیق و طولانی مدت است. مدیران زیر مجموعه این وزارتخانه در بخش های مختلف علی‌الخصوص شبکه نمایش خانگی دقت نظر بیشتری داشته باشند.

حال باید این پرسش مهم و اساسی مطرح شود چرا در چنین شرایطی  با تاکید بالاترین مقام کشور و انتقادات ایشان نسبت به مقوله فرهنگ که از آن با عنوان «ولنگاری فرهنگی» یاد کرده‌اند  در این حوزه شاهد محصولاتی هستیم که فرهنگ ایرانی و اسلامی ما را هدف قرار داده‌اند؟!

به تازگی در شبکه نمایش خانگی سریالی با عنوان «عاشقانه» تولید و توزیع می‌شود که نه تنها محتوای  آن ترویج سبک زندگی اسلامی نیست بلکه هیچ ردپایی از سبک زندگی ایرانی در آن دیده نمی‌شود. در این سریال متاسفانه به وفور می‌توان مصادیق «ولنگاری فرهنگی» را در آن مشاهده کرد از جمله روابط غیرمتعارف و بی پرده میان شخصیت‌های داستان همچنین نگهداری سگ و اعتراض شوهر به حضور سگ در خانه و مورد عتاب قرارگرفتن او توسط همسر پزشکش! و... .

به تازگی در شبکه نمایش خانگی آثاری تولید می‌شود که هزینه‌های هنگفتی و بعضاً خارج از عرف انجام می‌دهند،  همین امر باعث هشدار کارشناسان نسبت به پولشویی در این شبکه شد و سازندگان سریال «شهرزاد» را دچار مسأله کرد. حال این شائبه درباره سریال «عاشقانه» نیز  مطرح است.

سوال مهم و اساسی؛ این است که چرا مدیران فرهنگی به مجموعه‌ای مجوز توزیع می‌دهند که مروج فرهنگ غیر ایرانی است؟!
ارسال نظرات