فعال عرصه «اقتصاد مقاومتی» نبود بازار فروش «آلوئه ورا» به ویژه نبود تقاضا در شهرستان خاتم را مهم ترین مشکل پیش روی کشت این محصول در شهرستان خاتم معرفی کرد.
کد خبر: ۸۸۳۷۶۰۸
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم؛ اقتصاد مقاومتى گام بلندى است که در حوزه اقتصاد می‌توان برداشت و دستگاه‌هاى دولتى و مدیریت کلان کشور چه در مجلس، چه در دولت و چه بخش‌هاى گوناگون وظایفى در این زمینه دارند.«علاج مشکلات کشور، اقتصاد مقاومتى است. علاج مشکلات کشور را چه مشکلات اقتصادى، چه مشکلات سیاسى بیرون از این مرزها نمی‌شود پیدا کرد. (مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى‌ 4/3/93در چهارم خرداد 1393)

شعار امسال ، "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" بهانه‌ای شد تا با فرامرز دهقان، کارآفرین هراتی در زمینه کاشت آلوئه‌ورا به عنوان یکی از الگوهای موفق اقتصاد مقاومتی در شهرستان خاتم مصاحبه‌ای داشته باشیم.

فرامرز دهقان درباره هزینه اولیه برای شروع کار می گوید: ایتدا با سرمایه 70 میلیونی شروع کردم که برای ساخت سازه گلخانه،خرید نهال و دستمزد کارگر استفاده شد.

کار آفرین هراتی اظهار داشت: بوته آلوئه ورا دائمی و قابل برداشت در تمام فصول سال است. کشاورزان با کاشت آلوئه ورا محتاج درآمدهای تک فصلی نیستند و در تمام فصل سال می توانند برداشت و درآمد داشته باشند.

وی افزود: کشت آلوئه ورا نیازی به استفاده از کود و سموم شیمیایی ندارد و گیاه ارگانیکی در این فرآیند به دست خواهد آمد.

دهقان گفت: بوته آلوئه ورا همانند بوته های چای دائمی می باشد وکشاورزان قادر به ۳ بار برداشت در سال هستند.

فعال عرصه اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: آلوئه ورا به 'صبر زرد 'معروف است و علت این نامگذاری را زردی بعد از کشت و تغییر رنگ و تبدیل دوباره آن به رنگ سبز عنوان می کنند.

وی دلیل کشت این محصول در شهرستان خاتم به ویژه بخش مرکزی هرات را وجود آب و هوای سازگار با این محصول ، صرف وقت و هزینه کم نسبت به سایر محصولات کشاورزی ،کاهش مصرف آب و بی نیازی این گیاه به سم پاشی ، مقاومت در برابر بیماری ها و آفات کشاورزی و در کل مقرون به صرفه بودن این محصول برشمرد.

کار آفرین هراتی درباره خواص مهم گیاه آلوئه ورا اظهار داشت:تقویت بدن، از بین بردن کرم های درون بدن، برطرف کردن یبوست و شست و شوی روده ها، تصفیه خون، شفاف کردن پوست، درمان بیماری قند، درمان زخم های عمیق، رفع قارچ ها و ... از جمله مهمترین خواص آلوئه وراست.

فرامرز دهقان نبود بازار فروش آلوئه ورا بویژه نبود تقاضا در شهرستان خاتم را مهمترین مشکل پیش روی کشت این محصول معرفی کرد و گفت: این محصول بازار فروش ندارد و از مسئولین تقاضا دارم با قراردادن این گیاه در ردیف داروهای گیاهی تا حدودی مشکل فروش را برطرف کنند.







    ارسال نظرات