بیمارستان امام خمینی دهدشت در بخش ترویج زایمان طبیعی ضمن کسب مقام اول استان در ردیف بیمارستانهای برتر کشور در این زمینه قرار گرفت.
کد خبر: ۸۸۳۷۵۷۶
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: نمونه شدن بیمارستان امام خمینی دهدشتبیمارستان امام خمینی دهدشت در بخش ترویج زایمان طبیعی ضمن کسب مقام اول استان در ردیف بیمارستانهای برتر کشور در این زمینه قرار گرفت.
کوروش داوری افزود: در بخش زایشگاه بیمارستان امام خمینی دهدشت در ۱۱ ماهه امسال سه هزار ۵۲۲ مورد زایمان انجام شده که از این تعداد ۲ هزار و ۲۶۵ مورد به روش زایمان طبیعی و هزار ۲۵۷ مورد سزارین بوده است.
داوری با بیان اینکه از این تعداد سزارین ۵۲ درصد سزارین قبلی بوده است گفت: ۴۸ درصد از این تعداد سزارین بار اول بوده که این رقم نسبت به سال گذشته ( ۵۲ درصد ) ۴ درصد کاهش داشته است.
وی گفت: این میزان کاهش زایمان به روش سزارین یکی از شاخص های انتخاب این بیمارستان به عنوان بیمارستان برتر در زمینه ترویج زایمان طبیعی بوده است.
داوری راه اندازی انواع روشهای زایمان بی درد در بیمارستان امام خمینی دهدشت را یکی دیگر از عوامل برتری این بیمارستان دانست و افزود: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه هزار و ۳۳ مورد زایمان با استفاده از روش های زایمان بی درد اسپانیال، اپی دورال بی حسی از ناحیه کمر و گاز استنشاقی انتونوکس انجام شده که این رقم معادل ۴۶ درصد از زایمانهای طبیعی انجام شده در این بیمارستان است.
وی شاخص های انتخاب بیمارستان برتر در زمینه زایمان طبیعی را ۱۲ مورداعلام کرد و گفت: انجام ۱۰ مورد زایمان وی بک یا انجام زایمان طبیعی به دنبال سزارین قبلی، راه اندازی کلاسهای رایگان آمادگی برای زایمان برای همه مادران باردار، حفظ و ارتقای سلامت مادر و نوزاد،ثبت اطلاعات مادران زایمان کرده و سزارین شده به روز در سامانه ایمان و بهینه سازی فضای فیزیکی زایشگاه از جمله دلایل برتری این بیمارستان است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه اطلاع رسانی در خصوص عوراض زایمان به روش سزارین و مزایای زایمان طبیعی و رایگان بودن این روش،توانمند سازی مادران باردار،انجام تمام سزارینها بر اساس اندیکاسیونهای علمی، برگزاری کلاسهای آموزشی برای توانمندسازی کارکنان زایشگاه برای ارائه خدمات بهتر به ماردان باردار و کاهش مداخلات زایمانی به تعداد ۵۰۰ مورد را از دیگر دلایل برتری بیمارستان امام خمینی دهدشت در زمینه ترویج زایمان طبیعی عنوان کرد.
داوری گفت:در جشنواره ترویج زایمان طبیعی که در سالن همایشهای رازی دانشگاه ایران در تهران برگزار شد ضمن برپایی غرفه عملکرد بخش زایشگاه بیمارستان امام خمینی دهدشت دراین جشنواره به خاطر کسب این موفقیت از سوی وزارت بهداشت و درمان لوح تقدیر به این بیمارستان اهدا شد.
ارسال نظرات