فرماندار خمین گفت: با حضور نسل‌های انقلابی و جوان باید اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در مساجد پررنگ شود.
کد خبر: ۸۸۳۷۵۶۷
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید مهدی ساداتی فرماندار شهرستان خمین در آیین تجلیل از «سفیران صبح» که به منظور تجلیل از اقامه کنندگان نماز صبح در مساجد این شهرستان برگزار شد با اشاره به نگاه ویژه نظام به مسجد گفت: نظام اسلامی کشورمان به مسجد نگاه ویژه دارد و پایگاه اصلی نشر فرهنگ و اندیشه های اسلامی در تئوری و جهان بینی ما مسجد است.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل درخصوص مسجد گفت: حضرت امام خمینی(ره) از مسجد به عنوان سنگر یاد کردند و تا زمانی که با اعتقاد به مسجد نگاه شود هیچ تهدیدی برای کشور اثرگذار نخواهد بود.

وی افزود: بیمه انقلابمان در مسجد بوده و هست و پیش‌قراولان اصلی این حرکت ائمه جماعات در مساجد هستند.

ساداتی بیان کرد: کارکرد ارکان دولتی در مجموع کشور تقویت اقامه نماز است که باید برای این منظور به شکل عملیاتی و اجرایی ورود پیدا کنند.

فرماندار خمین افزود: مدیریت معنوی اقامه نماز در مساجد ائمه جماعات و فعالان مسجدی هستند و در این امر مسئولیت ارزشمندی در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز و بالا بردن آگاهی مردم و تقویت روحیه همکاری و همگرایی اجتماعی را بر عهده دارند.

وی افزود: برای رسیدن به جامعه توسعه یافته، مسجد می تواند به عنوان پایگاه ارزشی، بسط و گسترش فرهنگ مبتنی بر تولید و موفقیت گام بردارد و استراتژی مسجد و تشکیل حکومت در زمان پیامبر(ص) و تئوری اندیشه حکومت داری در مسجد محقق شد و امروز نیز شرایط برای حضور آحاد مردم به ویژه نونهالان، نوجوانان و جوانان در مساجد نهادینه و بسترهای لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی فراهم، تا حضور در مسجد و اقامه نماز پررنگتر شود.

فرماندار شهرستان خمین خاطرنشان کرد: تامین نیازمندی‌های حوزه مساجد و همه افرادی که در این امر احساس مسئولیت می ‌کنند با ژرف اندیشی و با نگاه معنوی در تقویت پایگاه معنوی مساجد تاثیرگذار در ترویج فرهنگ اقامه نماز باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات