خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان همدان از کشف بیش از ۵ تن انواع مخدر در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان کشف مواد مخدر سنتی و صنعتی در استان همدان نوعی رکورد شکنی است.
کد خبر: ۸۸۳۷۴۹۷
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار حاجی محمد مهدیان نسب در جمع با خبرنگاران با بیان اینکه قرارگاه نوروزی امام علی(ع) از یک ماه پیش تشکیل شده است، اظهار داشت: عملیات نوروزی از سوی این قرارگاه هدایت می شود.

وی با بیان اینکه مقابله با خرید و فروش مواد محترقه در محورهای مواصلاتی و داخل شهرها آغاز شده است، عنوان کرد: در گذشته بستر چهارشنبه سوری در همدان به یک بحران تبدیل شده بود و مردم در جنوب شهر گردهم می آمدند و مواد دست ساز منفجره تعداد قابل توجهی از افراد را دچار خسارات جبران ناپذیر می کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر مدیریت فرزندان از سوی خانواده ها در آخرین چهارشنبه سال، عنوان کرد: طرح محله محوری در چهارشنبه سوری با هدف کاهش حوادث و ایجاد امنیت و آرامش اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه مواد محترقه بی خطر و مجاز وجود ندارد، اظهار داشت: پلیس با شادی مردم مخالف نیست و در استان همدان مشارکت از سوی مردم به خوبی انجام شده و امید می رود امسال نیز همکاری ادامه داشته باشد.

مهدیان نسب با اشاره به تلاش پلیس برای کاهش خسارات در چهارشنبه سوری، یادآور شد: امسال بیش از شش میلیون عدد مواد محترقه در استان همدان کشف شده است.

وی بابیان اینکه نیروی انتظامی به دنبال این است که با برنامه های فرهنگی و اجتماعی، حوادث در آخرین چهارشنبه سال را به حداقل برساند و حتی یک جراحت نیز در استان اتفاق نیفتد، گفت: نقطه بحران در شهر همدان برای چهارشنبه سوری وجود ندارد.

وی به محدودیت های ترافیکی آخرین چهارشنبه سال اشاره و عنوان کرد: محدودیت ها در میدان پژوهش، میدان بعثت، بلوار بعثت، میدان بیمه و ابتدای بلوار دره مراد بیگ اعمال می شود.

مهدیان نسب تأکید کرد: سعی بر این است که شادی مردم به محله های خودشان محدود شود.

وی با بیان اینکه موتور سیکلت های متخلف توقیفی در آخرین چهارشنبه سال تا پایان تعطیلات نوروز تحویل داده نخواهد شد، اظهار داشت: پلیس از ساعت ۱۸:۳۰ آخرین چهارشنبه سال، عملیات خود را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: رانندگان باید خودروهای خود را در محدوده طرح ترافیک پارک نکنند و وسایل نقلیه در خیابان ها رها نشود.

فرمانده انتظامی استان همدان به برنامه پلیس برای ایجاد امنیت در پنج شنبه آخر سال نیز اشاره و عنوان کرد: سال ۹۶ با شعار «نشاط بهاری با نظم و قانون مندی» آغاز می شود چراکه بدون شک نشاط بدون قانون ایجاد نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد در غرب کشور از محورهای مواصلاتی استان همدان صورت می گیرد، گفت: شش هزار نفر در طرح نوروزی در دو شیفت به کار گرفته خواهند شد.

مهدیان نسب افزود: سرایداران، نگهبانان و شب گردها نیز مورد استفاده پلیس قرار خواهد گرفت و ۴۸۰گشت پلیس پیاده، سواره و موتوری در تعطیلات نوروزی فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه ۵۶ ایستگاه پلیس در نوروز ۹۶ فعال می شود، گفت: از این تعداد ۱۳ ایستگاه پلیس راهور و۴۳ ایستگاه، انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان همدان یادآور شد: روز شنبه ۲۸ اسفندماه طرح انتظامی نوروزی به طور کامل و رسمی در استان همدان آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: کمربند امنیتی برای استان همدان در نظر گرفته شده و ایست و بازرسی در اماکن تفریحی پیش بینی شده که فاصله بین مردم و پلیس را به حداقل می رساند.

مهدیان نسب با بیان اینکه سارقان سابقه دار در ایام نوروز به مرخصی نخواهند رفت، عنوان کرد: خودروهای مزاحم در این ایام مورد برخورد قرار می گیرند و توقیف خواهند شد.

وی همچنین عنوان کرد: افراد برای جابه جایی اثاثیه در ایام نوروز باید به کلانتری مراجعه کرده و مجوز دریافت کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه مردم هنگام خروج از منزل در تعطیلات باید استحکام و ایمنی را در نظر داشته باشند، اظهار داشت: مردم در صورت مسافرت، منازل خود را به افرادی مطمئن و مورد اعتماد بسپارند.

وی با تأکید بر رانندگی ایمن در ایام نوروز، یادآور شد: رانندگان پیش از سفر از سلامت خودرو اطمینان حاصل کنند و با توجه به آمار بالای واژگونی در محورهای مواصلاتی، از رانندگی با شتاب خودداری شود.

مهدیان نسب با بیان اینکه دلیل اصلی تصادفات در جاده های فرعی، عدم ایمنی جاده است، عنوان کرد: بنرها و تابلوهای اطلاع رسانی در محورهای مواصلاتی نصب و پلیس راه نیز در این ایام تقویت خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه از تشدید آمادگی پلیس۱۱۰ در ایام نوروز خبر داد و افزود: پلیس تمام توان خود را در نوروز برای ایجاد آرامش و امنیت به کار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اولویت های ۱۶ گانه پلیس در سال جاری اشاره و عنوان کرد: ۱۱ اولویت پلیس رویکردی با محوریت اقتصاد مقاومتی دارد که مبارزه با توزیع مواد مخدر یکی از این اولویت ها به شمار می رود.

مهدیان نسب از کشف بیش از ۵ تن انواع مخدر در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان کشف مواد مخدر سنتی و صنعتی در استان همدان نوعی رکورد شکنی است.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: ۷۸ باند توزیع موادمخدر در استان همدان منهدم شده و جمع آوری خرده فروشان و معتادان نیز ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میانگین کشف مواد مخدر کشور ۱۵ درصد و در استان همدان ۲۵ درصد است، اظهار داشت: انجام ۹۶۳ عملیات پاکسازی و دستگیری ۱۰ هزار و ۸۵۲ نفر قاچاقچی مواد مخدر در استان همدان انجام شد.

مهدیان نسب عنوان کرد: ۲هزار و ۲۸ نفر معتاد متهاجر در استان همدان به ماده ۱۵ و ۱۶ معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۴۲ دستگاه موتور سیکلت توزیع کننده مواد مخدر توقیف شده است، گفت: ۵۹ هزار و ۶۶۰ نفر در معرض آسیب مواد مخدر مورد آموزش قرار گرفتند.

مهدیان نسب با بیان اینکه ۴۸۶ هزار و ۴۳ نفر از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه با پلیس تماس گرفته اند، عنوان کرد: ۲۶۱ هزار و ۶۳۵ تماس منجر به عملیات شده که ۵۴ درصد از تماس ها را شامل می شود و ۴۶ درصد به میزان ۲۲۴ هزار تماس به راهنمایی و مشاوره اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه در آینده فوریت های پلیس متمرکز خواهد شد، گفت: این اقدام در انتظار ابلاغ ناجا است و توزیع مأموریت در فرماندهی انتظامی استان همدان صورت خواهد گرفت.

مهدیان نسب با اشاره به اینکه سرقت در استان همدان ۲۶ درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: میانگین کاهش سرقت در کشور ۴ درصد است.

وی از انجام ۱۶ طرح پیشگیرانه و ۴ طرح عملیاتی در استان همدان خبر داد و افزود: ۵ هزار و ۲۶ نفر شب‌گرد در استان همدان ساماندهی شده اند.

وی با اشاره به پیگیری ۲۶ هزار پرونده قضایی در استان همدان، عنوان کرد: ۶۸۰ هزار اوراق قضایی در استان همدان صادر شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه ۷۴ درصد از سرقت ها منجر به کشف شده است، گفت: قرارگاه مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان راه اندازی شده و پاسگاه ها و کلانتری ها نیز در این زمینه مأموریت یافته اند بطوری که ۱۸۷ مأموریت پلیسی در این زمینه صورت گرفته و منجر به کشف ۱۳۴ میلیارد تومانی قاچاق کالا و ارز شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۴ باند قاچاق کالا در استان همدان منهدم شده است، اظهار داشت: سرقت مسلحانه از بانک ۲۰۰ درصد و جرائم عنف ۳۴ درصد کاهش یافته است.

مهدیان نسب از کشف ۹۴ درصد از قتل ها در استان همدان خبر داد و افزود: در سال جاری ۱۲ هزار و ۶۲ سایت مجرمانه در استان همدان شناسایی و ۲۱۶ پرونده قضایی تشکیل شده و ۱۷۵ نفر مجرم اینترنتی دستگیر شده اند که دستگیری نسبت به سال قبل ۱۰۶ درصد افزایش و کشف جرائم ۹۸ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مزاحمت اینترنتی و برداشت غیرمجاز و تهدید و اخاذی از جمله جرائم در فضای مجازی به شمار می رود.

فرمانده انتظامی استان همدان به انجام ۳۰ جلسه ملاقات مردمی در استان همدان اشاره و عنوان کرد: ۳۷ هزار تماس در سامانه ۱۹۷ به ثبت رسیده که رضایتمندی از عملکرد پلیس ۸۵ درصد است.

وی با بیان اینکه در حوزه پلیس، تلفات جاده ای ۹ درصد کاهش و تصادفات درون شهری سه درصد افزایش یافته است، گفت: ۳۸۰ نفر در سال گذشته در حوادث جان باختند که امسال این تعداد به ۳۴۶ نفر رسیده است.

مهدیان نسب اضافه کرد: پارسال تلفات تصادفات درون شهر ۷۵ نفر بود که در سال جاری به ۷۷ نفر رسید.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به توقیف ۳۴ هزار و ۶۸۰ موتور سیکلت مزاحم و متخلف در استان همدان، گفت: ۱۷ هزار و ۱۰۶ خودروی مزاحم و متخلف نیز توقیف شده اند.

وی ادامه داد: ۳هزار و ۴۰۷ جلسه آموزش همگانی در حوزه اجتماعی برگزار شده و ۳۴ هزار و ۴۰۷ نفر را در بخش های مختلف مورد آموزش قرار داده است.

مهدیان نسب با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۲۰۰ مشاوره رایگان در استان همدان صورت گرفته است، عنوان کرد: ۸۵ درصد از مراجعات مشاوره به صلح منجر شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان تأکید کرد: همدان در حوزه امنیت اخلاقی، مبارزه با مواد مخدر و قاچاق از استان های برتر محسوب می شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات