به همت جهاد دانشگاهی البرز؛

بازدید دانشجویان خارجی از بزغاله‌های شبیه‌سازی شده شنگول و منگول و نسل سوم بزغاله‌های شبیه‌سازی شده با فاکتور 9

خبرگزاری بسیج: به همت مرکز گردشگری علمی فرهنگی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز، دانشجویان خارجی دانشگاه‎های استان از آزمایشگاه‌ها و مزرعه تحقیقاتی رویان واقع در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی در هلجرد بازدید کردند.
کد خبر: ۸۸۳۷۴۶۴
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، در این بازدید که از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز برگزار شد، قریب به 30 دانشجوی رشته‌های زیست‌شناسی، فیزیک، فقه و حقوق، جامعه‌شناسی، مامایی و علوم کامپیوتر دانشگاه‌های خوارزمی، پیام نور و آزاد اسلامی کرج از آزمایشگاه‌ها و مزرعه تحقیقاتی پژوهشگاه رویان بازدید کردند.

رحمان فاخری، معاون فناوری مرکز رشد زیست فناوری رویان در این بازدید و در جمع دانشجویان اتباع ضمن معرفی مرکز رشد زیست فناوری رویان گفت: این مرکز از سال 88 کار خود را آغاز کرده و اکنون با 5 شرکت با عناوین شرکت فناوری و تولید جنین دامی رویان، شرکت تولید حیوانات آزمایشگاهی رویان، شرکت تولید پروتئین‌های نوترکیب (رویان بیوتیک)، شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان و شرکت سل تک فارمد با تجهیز آزمایشگاه‌های تحقیقاتی در حال فعالیت می‌باشد.

وی با اظهار علاقه به گسترش فعالیت تحقیقاتی رویان در کشورهای همسایه گفت: به دلیل ارائه خدمات باکیفیت و نسبتاً ارزان، طیف گسترده‌ای از مراجعه‌کنندگان این مرکز را، بیماران کشورهای اطراف و حتی کشورهای اروپایی تشکیل می‌دهند.

فاخری در کارگاه سه ساعته‌ای که برای آشنایی دانشجویان خارجی با فعالیت‌های پژوهشگاه رویان تشکیل شده بود، سخنان خود را در سه محور سلول‌های بنیادی، روش‌های درمان ناباروری و شبیه‌سازی موجودات زنده تشریح کرد.

گفتنی است در ادامه این بازدید، دانشجویان با حضور در مرکز بیوتکنولوژی و تولید حیوانات آزمایشگاهی رویان، از آزمایشگاه کشت سلول و آزمایشگاه عمومی دیدار کرده و از نزدیک با توضیح متخصصان با گرفتن تخمک از تخمدان کشتارگاهی به منظور بلوغ آزمایشگاهی و انجام جراحی برای انتقال جنین برای شبیه‌سازی موش آشنا شدند.

همچنین بازدید از بزغاله‌های شبیه‌سازی شده شنگول و منگول و همچنین نسل سوم بزغاله‌های شبیه‌سازی شده با فاکتور 9 انعقادی از بخش‌های دیگر این بازدید بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار