خبرهای داغ:
هدف قرار دادن نیروهای ارتش سوریه توسط نیروهای ترکیه و افزایش شمار نظامیان آمریکایی در سوریه نشان از این دارد که دشمنان سوریه پس از شکست‌های پی در پی داعش در مناطق مختلف سوریه اکنون در شرایط بغرنجی قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۸۳۷۴۵۱
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روزنامه البناء لبنان، طی روزها و هفته‌های پیش ارتش سوریه و همپیمانان آن ده‌ها پایگاه و شهر را در حومه شرقی شهر حلب از کنترل گروه‌های تروریستی خارج کرده‌اند. این پیروزی های سبب شده‌اند که آنان بتوانند در حمله به پایگاه‌های داعش در الرقه زمام و کنترل امور و طرح‌های نظامی را در دست گیرند.

تاکنون پس از سپری شدن 6 سال از جنگ ارتش سوریه سری بودن طرح ها و تاکتیک های خود را حفظ کرده است. این مساله سبب شده است پیش بینی های بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران نظامی و سیاسی درست از آب در نیاید. ارتش سوریه با حفظ طرح ها و تاکتیک های خود همواره گروه های تروریستی تندرو را غافگیر کرده است و این مساله از مهمترین دلایل پایداری و همگرایی ارتش سوریه در وارد شدن به جنگ است. زیرا ارتش سوریه می دانست که با توجه دخالت ده ها کشور و صدها گروه تروریستی در سوریه این جنگ به درازا خواهد کشید.

از این رو، پیشروی های پرشتاب سوریه و همپیمانان آن در حومه شرقی حلی و بازپسگیری پایگاه های راهبردی از داعش در مناطق الخفسه، فرودگاه نظامی کشیش، شهر تدمر تروریست ها و حامیان آن را در شرایط ناگواری قرار داده است. از مهمترین نشانه های این ناگواری ها، بمباران ارتش سوریه در روستاها و شهرهای شهر منبج توسط نیروهای ارتش ترکیه است. همچنین افزایش نیروهای آمریکا در سوریه نیز نشان از این دارد که آمریکا در شرایط بغرنجی قرار گرفته است. بمباران نیروهای ارتش سوریه به دست نیروهای ترکیه نشان می دهد که ترکیه که با تروریست ها روابط تنگاتنگی دارد، اکنون از شکست این گروه در سوریه عصبانی است.

آمریکا هم اعلام کرده است که بر شمار نیروهای خود در سوریه می‌افزاید. این مساله نشان از این دارد که دولت آمریکا به خاطر کم رنگ شدن نقش آن در روند سیاسی برای حل بحران سوریه در شرایط بغرنجی به سر می برد و یا اینکه این کشور راهبرد تازه ای را به کار بسته است که اقتضا می کند ارتش آمریکا را بار دیگر به جنگ مستقیم در  خارج از آمریکا وارد کند. در هر دو حالت این مساله برای آمریکا پیامدهای به دنبال خواهد داشت و کسانی که از ماهیت جنگ آگاهی دارند بر این باورند که هزاران تن از سربازان آمریکایی هم نمی توانند نبرد را در الرقه یکسره کنند.

دیگر کشورهای عربی که سهم بالایی در حمایت از تروریست ها داشته اند اکنون به طور پوشیده از تروریست ها پشتیبانی می کنند. زیرا آنها می توانند که طرح سقوط سوریه با شکست روبرو شده و نفس های آخر خود را می کشد. در پایان باید گفت که ارتش سوریه و همپیمانان آن سیاست ها و طرح های دشمنان را در شرایط بغرنجی قرار داده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها