رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قائمشهر گفت: از 40 نوع بلایای طبیعی در جهان، 31 مورد آن در ایران اتفاق می‌افتد که 58 درصد از بلایای طبیعی در کشور، سیل منشأ آن است.
کد خبر: ۸۸۳۷۴۴۱
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
به گزارش خبر گزاری بسیج مازندران، علی امینی در گفت‌وگویی ضمن گرامی‌داشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اظهار کرد: پیام این هفته شکرگزاری از درگاه خداوند بابت نعمت‌های باارزش، حفاظت و صیانت از عرصه‌های ملی، تکریم و تجلیل از محافظان منابع طبیعی است.

وی افزود: بیش از 83 درصد از مساحت کشور عرصه‌ منابع طبیعی است و تنها راه حفظ آن نهادینه‌شدن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در بین مردم است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قائمشهر با اشاره به اینکه چشم‌انداز منابع طبیعی در آینده چندان مطلوب نیست، تصریح‌ کرد: 32 میلیون هکتار بیابان در کشور وجود دارد که 5 ملیون هکتار از این بیابان‌ها شن‌زارهای متحرکی هستند که تهدیدکننده اصلی زیربناهای پروژه‌های اقتصادی کشور است.

امینی سیل را تهدیدی برای امنیت کشور دانست و افزود: از 40 نوع بلایای طبیعی در جهان، 31 مورد آن در ایران اتفاق می‌افتد که 58 درصد از بلایای طبیعی در کشور، سیل منشأ آن است.

وی به افزایش ورود ریزگردها در کشور اشاره و تأکید کرد: ریزگردها 24 استان کشور از جمله مازندران را نیز تهدید می‌کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قائمشهر در پایان گفت: در نظریه‌های سیاسی جدید، امینت زیستی هر کشور جزو امنیت ملی آن کشور محسوب می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها