بازار خرید و فروش بلیت و تورهای مسافرتی در حال افزایش است، در همین زمینه شرکت‌های مختلف گردشگری در حال تبلیغات وسیع و گسترده برای تورهای مسافرتی خود هستند.
کد خبر: ۸۸۳۷۴۲۸
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حسن محمدنژاد در آگاه‌سازی به مسافران نوروزی با اشاره به اینکه با توجه به نزدیک شدن سال جدید و آغاز سفرهای نوروزی دغدغه هموطنان برای تهیه بلیت رفت و برگشت مسافرت‌های خود، بازار خرید و فروش بلیت و تورهای مسافرتی در حال افزایش است، اظهار کرد: در همین زمینه شرکت‌های مختلف گردشگری در حال تبلیغات وسیع و گسترده برای تورهای مسافرتی خود هستند.

وی افزود: افراد سودجو نیز از این موقعیت بهره‌ گرفته و با روش‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از مسافران می‌کنند.

رئیس پلیس فتای مازندران یکی از ترفندهای کلاهبرداران را زمینه فروش بلیت سایت‌های اینترنتی تقلبی دانست و اضافه کرد: برای خرید بلیت به‌صورت اینترنتی نیاز است کاربران اطلاعات شخصی و مالی خود را وارد سیستم کنند، کلاهبرداران از این فرصت استفاده کرده و با راه‌اندازی سایت‌های جعلی ولی شبیه به سایت‌های اصلی اقدام به ربودن اطلاعات افراد برای سوء استفاده‌های مالی می‌کنند.

این مسؤول تصریح کرد: این شیوه که اصطلاحاً به فیشینگ (fishing) موسوم است به سودجویان کمک می‌کند که از طریق اطلاعات واردشده توسط کاربران در صفحات جعلی حساب‌های بانکی قربانیان را خالی کنند.

محمدنژاد هشدار داد صفحاتی که ناخواسته در برابر مردم باز می‌شوند و حاوی تبلیغات فروش کالاها و ارائه خدمات هستند، ممکن است تقلبی بوده و قصد کلاهبرداری داشته باشند، گفت: افراد برای در امان ماندن از اینگونه کلاهبرداری‌ها دقت کنند همیشه آدرس سایت‌ها را خودشان در آدرس‌بار تایپ کنند و از کپی کردن یا رفتن به لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف ارائه‌شده خودداری کنند.

وی با بیان اینکه لازم است مردم از سایت‌هایی خرید کنند که دارای نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشند، افزود: این فروشگاه‌ها در سایت Enamad.ir قابل مشاهده است.

رئیس پلیس فتای مازندران تصریح کرد: لازم است در هنگام خرید آنلاین و در زمانی که پس از انتخاب کالا به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک رهنمون می‌شوید، دقت کنید که آدرس صفحه درگاه پرداخت الکترونیکی، متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده می‌کنید.

این مسؤول با اشاره به اینکه در هنگام تصمیم به خرید از فروشگاه‌های الکترونیکی، از تجربه دوستان و آشنایان نزدیک درباره خریدهای آنلاین استفاده کنید، گفت: لازم است از سایت‌هایی خرید شود که از پروتکل https برای انتقال داده‌های خود استفاده می‌کنند، همچنین فروشگاه‌های معتبر مشخصات واقعی را به‌طور دقیق در وب‌سایت خود درج می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها