نماینده مردم اراک در مجلس گفت: بر اساس سیاست های کلی خانواده که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده مسئله کاهش جمعیت تهدیدی برای آینده کشور محسوب می شود.
کد خبر: ۸۸۳۷۴۱۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

تهدیدات بحران جمعیتی در کشور/دولت سیاست های تشویقی افزایش جمعیت را اعمال کندعلی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با بحران کاهش جمعیت که در پیش رو داریم و تهدیدهای آن اظهار داشت: بر اساس سیاست های کلی خانواده که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است مسئله کاهش جمعیت تهدیدی برای آینده کشور محسوب می شود.

وی افزود: کاهش جمعیت از جهات مختلفی تاثیرات منفی بر کشور خواهد گذاشت. پیر شدن جمعیت و کاهش نیروی کار برای فعالیت های اقتصادی از تبعات منفی کاهش نرخ موالید در کشور است.

این نماینده مجلس با اشاره به ظرفیت های عظیم اقتصادی و جغرافیایی کشور گفت: با وجود ظرفیت های عظیم کشورمان می توان جمعیت بیشتری داشت اما وقتی نرخ زاد و ولد پایین بیاید جمعیت کم می شود و این به معنای عدم استفاده از ظرفیت های وسیع جامعه است.

کریمی خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت جمعیتی در کشورمان، احکامی برای رشد جمعیت در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که دولت هم باید آن را اجرایی و سیاست های تشویقی را اعمال کند.


ارسال نظرات