چاشنی تقویت تولید ملی

جلسه ستاد تنظیم بازار شب عید غرب استان در حالی در محمودآباد برگزار که شالوده سخنان اعضای این نشست با چاشنی تقویت تولید ملی عجین شده بود.
کد خبر: ۸۸۳۷۴۰۱
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
به گزارش خبر گزاری بسیج مازندران، شهرستان‌های غرب مازندران از مناطق گردشگرپذیر و مسافرخیز در ایام نوروز و تابستان بوده که ضرورت تنظیم بازار شب عید برای مدیریت خرید و فروش محصولات و کسبه امری ضروری به نظر می‌رسد.

مسئولان ارشد محمودآباد و متولیان صنفی شهرستان در جلسه ستاد تنظیم بازار به بررسی و آسیب‌شناسی تنظیم بازار سال گذشته پرداخته و پیشنهاداتی برای نظارت بیشتر در آستانه نوروز امسال ارائه دادند.

ستاد تنظیم بازار عید نوروز برای کنترل قیمت‌ها و کیفیت اجناس در روزهای پایانی سال تصمیماتی برای کاهش واردات و عرضه کالای ایرانی و اقلام ضروری مانند مرکبات، آجیل، شیرینی و گوشت سفید و قرمز توسط مسئولان شهرستان برای تنظیم بازار مطرح شد.

در این نشست تمامی شرایط محصولات مورد نیاز برای شهروندان اعلام شد و کالای شکر به این اقلام با توجه به مصرف بالای آن در بین شهروندان و مسافران به چهار اقلام اساسی برای توزیع در ایام عید به بازار عرضه شد.

رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان محمودآباد با بیان اینکه بازار شب عید به طور مستمر پایش می‌شود، اظهار داشت: به منظور تنظیم قیمت کالاهای ضروری در شب عید اقلامی همچون گوشت، مرغ، برنج ومیوه در سطح شهرستان با قیمت مصوب توزیع خواهد شد و اعضای ستاد تنظیم بازار به صورت مستمر گزارش روزانه پایش‌ها را اطلاع‌رسانی کنند تا مردم بیش از پیش آگاه شوند.

وی افزود: تنظیم بازار به منظور عدم آسیب به طبقه کم درآمد جامعه و همچنین افزایش اعتماد مردم به کالاهای ایرانی در دستور کار قرار دارد.

یوسف یوسف‌پور با بیان اینکه اعضای ستاد تنظیم بازار به بازرسی بسنده نکنند، تصریح کرد: استفاده از ابزارهای تبلیغی در راستای گسترش مصرف کالای ایرانی باید در اولویت قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای بهبود بخشیدن به وضعیت اقتصادی کشور باید به کالا و تولیدکنندگان داخلی اعتماد کرده و با فروشندگان کالای قاچاق، نگاه‌های سودگرانه در بازار و متخلفان برخورد جدی شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی محمودآباد نیز چهار نوع اقلام برای توزیع در ایام عید را معرفی کرد و افزود: این اقلام شامل پرتقال، سیب، گوشت مرغ و گوشت قرمز است.

احمد صادقی با اشاره به اینکه سال گذشته 10 تن سیب و 18 تن پرتقال توزیع شد، تصریح کرد: امسال این مقدار توزیع را به 25 تن سیب و 25 تن پرتقال افزایش داده و مسئولیت توزیع آن بر عهده ی اداره تعاون شهری و روستایی در سطح شهرستان است.

وی افزود: اقلام مصرفی گوشت سفید و قرمز نیز با قیمت مرغ کیلویی 5750 و گوشت 23500 تومان برای فروش در نظر گرفته شده است.

صادقی ادامه داد: با توجه به مصرف بالای شکر در بین شهروندان و مسافران نوروزی امسال این کالا نیز با قیمت 2850 تومان برای فروش به متقاضی معرفی شد تا مورد را خریداری و برای عرضه به بازار آماده کنند.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خاطرنشان کرد: زمان شروع فروش اقلام از 25 اسفند تا اول فروردین سال جدید بوده و آمادگی لازم را برای توزیع در اوایل روزهای سال جدید داریم.

رئیس اتاق اصناف محمودآباد نیز از فروش فوق العاده کالا توسط 26 واحد صنفی خبر داد و گفت: این فروشگاه‌ها در سطح شهرستان شامل سه اتحادیه در بخش پوشاک، خوا بار و لبنیات و آجیل و قنادان است.

وی افزود: فروشگاه‌های فوق العاده با 5 درصد سود کالاهای خود را به همشهریان در سطح بازار عرضه می‌کنند و تحت بازرسی و کنترل ما بوده تا تخلفی صورت نگیرد.

نورالله قلی زاده با بیان اینکه اسامی این فروشگاه‌ها همراه با ذکر تلفن آن‌ها در سطح شهر اطلاع‌رسانی می‌شود، تصریح کرد: جهت دسترسی آسان شهروندان با نصب بنر مکان فروشگاه‌ها را اطلاع رسانی می‌کنیم.

وی از کشیک شبانه روزی نانوایی‌ها اعم از آزاد پز و دولتی در این ایام خبر داد و افزود: بازرسی و نظارت اصناف در ایام نوروزبر نانوایی‌ها صورت گرفته و آماده خدمت رسانی به مردم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت محمودآباد نیز از اجرای طرح نظارتی نوروزی در آخرین روزهای سال خبر داد و گفت: این طرح از اول اسفند 95 تا 31 فروردین 96 اجرا که همکاران به صورت کشیک از 9 صبح تا 4 عصر پاسخگو هستند.

وی افزود: تلفن ستاد خبری 124جهت دریافت ارائه خدمات مردمی آماده بوده که در اسرع وقت به شکایات مسافران نوروزی پاسخ داده است.

عباس‌علی زمانی با اشاره به اینکه امسال سیاست دولت بر ایجاد فروشگاه‌های بهاره در شهرهایی که زیرساخت آماده ندارند است، گفت: در این بخش تعدادی از واحدها در سطح شهرستان دربخش خوار و بار، لبنیات، پوشاک، آجیل و شیرینی‌جات و نانوایی‌ها برای ارائه خدمات معرفی شدند.

وی از تخفیف 10 الی 15 درصدی کالاهای سبد خانواده خبر داد و افزود: واحدهای شناسایی شده به دبیرخانه ستاد تسهیلات نوروزی ارجاع داده شد و در این ایام بازرسی‌هایی از کف بازار برای واحد های معرفی شده تا تخلفی نداشته باشند صورت می‌گیرد.

زمانی یادآور شد: در حال حاضر این تسهیلات و ارائه آن‌ها به بازار و فروشگاه‌های در حال انجام بوده که در 4 نقطه مورد نظر تلیکسر، روبه روی بازار الغدیر، کلوده و سرخرود محمودآباد از 25 اسفند تا اول فروردین خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار