استاندار مازندران از بهره‌برداری تونل شیرگاه سوادکوه با حضور وزیر راه قبل از آغاز نوروز ۹۶ به منظور آسایش سفر مسافران نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۷۳۸۰
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
به گزارش خبر گزاری بسیج مازندران، ربیع فلاح‌جلودار در جمع خبرنگاران این شهرستان با بیان اینکه با حضور وزیر راه یکی از تونل‌های بسیار مهم محور هراز افتتاح شد که این تونل به تنهایی 35 میلیارد تومان هزینه را در بر گرفته است، اظهار داشت: این محور برای کل مازندران و مسافران به جهت منشا تردد کاهش ترافیک، ایجاد امنیت و آرامش جاده حایز اهمیت است و اجرای عملیات چهارخطه کردن لازم بود.

وی با اعلام اینکه در ادامه اجرای این طرح ملی در پایین دست عملیات اجرایی چند دستگاه تونل در دست اجراست، گفت: وزیر راه طی حضور در آئین افتتاح تونل آبشار پلور قول مساعد بر بهره‌برداری حداقل دو دستگاه تونل دیگر این محور تا اواسط شهریور ماه 96 را دادند.

فلاح‌جلودار با اشاره به اینکه علاوه بر محور هراز، اکنون اجرای طرح ملی چهار خطه کردن جاده فیروزکوه به سوادکوه و قائمشهر را دستور کار داریم که تاکنون در این محور هم به خوبی فعالیت‌ها و عملیات اجرایی صورت گرفته است، بیان کرد: در بهمن ماه امسال یک دستگاه تونل با حضور وزیر راه به بهره‌برداری رسید.

استاندار مازندران از اجرای دو دستگاه تونل دیگر در این محور را نقش مهمی برای تردد کاهش ترافیکی مسافران و مردم به استان مازندران مطرح و عنوان کرد: در این جاده گلوگاه‌هایی به چشم می‌آید که با عملیات اجرایی چهار خطه کردن گره ترافیکی مهمی را باز می‌کند.

وی با بیان اینکه در هفته آینده با حضور وزیر تونل شیرگاه سوادکوه به منظور کاهش بار ترافیکی و آسایش مسافران نوروزی افتتاح می‌شود، افزود: اجرای پروژه این محور به دو دسته تقسیم می‌شود که یک دسته به بخش اجرایی چون تونل‌ها و مجراها برمی‌گردد که هم‌اکنون به طور جدی در دست اقدام است و تا پایان امسال این طرح به اتمام می‌رسد.

فلاح‌جلودار ادامه داد: دسته دیگر نیز تملک بخشی از محور برمی‌گردد که در اجرای این عملیات تملک دو نقطه سرخ کلا و پل سفید را داریم و سال 96 تملک این دو نقطه اقدام می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه اکنون در اجرای پروژه کمربندی‌ها در سطح کل استان عملیات‌های گسترده‌ای را در دستور کار داریم، بیان کرد: کمربندی بابل که حدود 15 سال به طول انجامید به شدت در دست اقدام است و در ایام عید بازگشایی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در غرب استان تلاش شده از هچیرود تا تنکابن و شیرود با توجه به بار ترافیکی در این راه مواصلاتی با تخصیص بالغ بر 80 میلیارد تومان از سفر ریاست جمهوری اقدامات خوبی انجام شود.

فلاح با اشاره به اینکه امیدواریم با ابلاغ 991 میلیارد تومان اعتبار از سفر ریاست جمهوری به مازندران بسیاری از پروژه‌های مهم این استان به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: تاکنون از این اعتبار 96 درصد تخصیص و 76 درصد واریز شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها