بازارچه خیریه کمک به بیماران و کودکان سرطانی در حالی در آستانه نوروز در ساری برپا شد تا شاید مرهمی بر دردهای کودکان سرطانی شمال کشور باشد.
کد خبر: ۸۸۳۷۳۷۲
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
به گزارش خبر گزاری بسیج مازندران، مازندران از استانهای شیعی و دارای مردمانی اخلاق مدار بوده که در بسیاری از امور خیرخواهانه گاها گوی سبقت را از هموطنان خود در دیگر استانها می‌گیرند.

یکی از اقدامات موثری که مسئولان استانی و خیران نیک اندیش مرکز استان را بر آن داشته، فعالیتی مثمر برای کمک به کودکان سرطانی است. اقدامی که با ثمر نشستن آن می‌تواند مرهمی بر دردهای کودکان سرطانی مازندران و حتی خطه شمال ایران شود.

متاسفانه پس از حوادث جاده ای، شیوع انواع سرطان‌ها در ایران دارای رتبه بالایی بوده و در این بین مازندران به دلیل گردشگرپذیر بودن و اقلیم هوایی آن بر روی کمربند سرطان قرار دارد.

سالانه عمده مرگ و میرهای صورت گرفته در مازندران و استانهای شمالی پس از حوادث جاده ای مربوط به بیماران سرطانی و بخش عمده آن مربوط به کودکان سرطانی است که چاره اندیشی برای رفع این معضل باید مدنظر متولیان سلامت استان قرار گیرد.

یکی از مجموعه‌هایی که از حدود 7 سال گذشته تاکنون به صورت خیرخواهانه اقدام به کمک‌های انسان دوستانه برای کودکان سرطانی کرده، موسسه خیریه کمک به بیماران و کودکان سرطانی ماهک در ساری است.

این مجموعه که متشکل از مجموعه ای از خیران نیک اندیش در حرف مهندسی، صنوف، فرهنگی، اداری و اجرایی بوده بدون هزینه دولتی و با کمک خیران و مردم نیکوکار تدارک احداث نخستین مرکز جامع کودکان سرطانی شمال کشور را کرده است.

به همین منظور و در آستانه ایام نوروز، بازارچه خیریه کمک به کودکان سرطانی برای تسریع در افتتاح مرکز جامع کودکان سرطانی شمال در خیابان فرهنگ ساری تشکیل تا کمک‌های انسان‌دوستانه مردم و مسئولان بتواند مرهمی بر آلام کودکان سرطانی باشد.

مراسم اختتامیه این بازارچه خیریه شامگاه جمعه با حضور پرشور مسئولان شهری و فرهنگی  از جمله علی اصغر یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی مواجه شده به گونه ای که این مراسم نیک اندیشانه تبدیل به جشن گلریزان بزرگی برای کمک به کودکان سرطانی شده است.

حضور نائب رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر ساری، معاون فنی شهرداری و مدیرعامل سازمان عمران شهرداری ساری و کمک‌های نقدی این اعضا برای خرید نقدی تابلوهای کودکان سرطانی تبدیل به جشن گلریزانی برای این افراد آسیب پذیر جامعه شده است.

پرداخت نقدی مبالغ میلیونی و وعده پرداخت 50 میلیون تومان از سوی شهرداری بخشی از کمک‌هایی بوده که اعضای شورای شهر ساری قول تحقق آن را در این بازارچه خیریه داده بودند.

توزیع قلک‌های کمک به کودکان سرطانی که از مدت‌ها قبل توسط مجموعه خیریه ماهک مرسوم بوده نیز در این مراسم رونق دیگری داشت و عده بسیاری از خانواده‌ها که برای کمک به بیماران سرطانی آمده بود، خریداری بسیاری از محصولات عرضه شده در این بازارچه برای کمک به بیماران سرطانی کردند.

عبدالرضا شهریاری دبیر مجمع خیران ماهک مازندران درباره برپایی بازارچه خیریه کودکان سرطانی اظهار داشت: مردم مازندران و ساری بسیار نیک اندیش و نوع‌دوست بوده و با کمک‌های هر نفر هزار تومان این مردم توانستیم 50 درصد پروژه ساخت مرکز جامع کودکان سرطانی شمل کشور را تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه مازندران بر روی کمربند سرطان قرار دارد و ضرورت توجه مسئولان حوزه سلامت به این امر جدی است، افزود: با کمک شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری توانستیم بخش عمده از از مصالح و هزینه صدور پروانه ساخت این مجموعه بیمارستانی را رایگان اجرایی کنیم.

شهریاری با اشاره به اینکه ماهک هیچ‌گاه با قبوض به سراغ مردم برای کمک نمی‌آید، تصریح کرد: کمک‌های مردم نوع‌دوست به کودکان سرطانی از طریق قلک‌های ماهک یا واریز به حساب مجمع است.

مسعود مدینه نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری که به همراه پسرش به این بازارچه آمده بود و اقدام به خرید تابلوی کودکان سرطانی به مبلغ 2.3 میلیون تومان را کرده بود به خبرنگار تسنیم گفت: کمک به همنوع در ذات مردم ایران زمین جاری و ساری بوده و هست.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به نیازهای مردمان آسیب‌پذیر از وظایف مسئولان است، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری در حد نیاز  و ضرورت در راستای کمک به فعالیت‌های خیرخواهانه همواره پیشتاز بوده است.

این عضو شورای اسلامی با اشاره به اختصاص 500 میلیون ریال در این جشن گلریزان از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری برای تکمیل بیمارستان سرطان ماهک، افزود: هزینه صدور پروانه و مصالح ساختمانی این پروژه بیمارستانی به صورت رایگان در اختیار مجموعه ماهک قرار گرفته است.

جمال باقری عضو هیئت رئیسه مجمع خیران ماهک و عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز کمک به انسانهای بیمار را از وظایف همگان دانست و افزود: در دین مبین اسلام کمک و دستگیری به همنوع دارای ثوابی بس بزرگ است.

وی با بیان اینکه مردم ساری و مازندران دارای خوی و منش خیری هستند، تصریح کرد: امیدواریم روزی شاهد باشیم که هیچ کودک یا بیمار سرطانی در مازندران وجود نداشته باشد.

حمید فرزانه معاون فنی شهرداری ساری نیز با اشاره به اینکه کودکان شیرین ترین و پاک ترین انسان‌های زمینی هستند، افزود: در آستانه نوروز برای این کودکان سرطانی و همه کودکان بیمار جهان از خداوند متعال آرزوی سلامتی و صحت داریم.

محمد جواد مرادی رئیس ستاد پدران آسمانی مرکز استان نیز با تقدیم لوح تقدیری به رئیس مجمع خیران ماهک گفت: کمک به فعالیت‌های خیرخواهانه و اجتماعی از بسیاری امورات دیگر زندگی انسان واجب تر و مفیدتر است.

وی با بیان اینکه ما فرزندان شهدا با مشاهده کودکان سرطانی خود را شریک غم‌های آنان می‌دانیم، تصریح کرد: در حد توان این ستاد تلاش دارد تا به مجمع خیران ماهک کمک کند.

به گزارش تسنیم، برپایی بازارچه خیریه سرطانی ماهک به واقع در آستانه نوروز گامی بسیار مفید و اثرگذار بوده که می‌تواند چهره اندوهگین و غمین کودک سرطانی را شاد کند.

امید است روزی شاهد آن باشیم که همه تخت‌های بیمارستان کودکان سرطانی خالی از بیمار باشد... آمین.

ارسال نظرات
پر بیننده ها