بوشهر_ سومین کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار امرروز 20 اسفند ماه از ساعت 19 روبروی گورستان متجاوزان انگلیسی واقع در منطقه بهمنی بوشهر با حضور شخصیت های ملی و بین المللی، فعالان مبارزه با استکبار جهانی و خانواده های علما برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۷۳۰۳
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سومین کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار امرروز 20 اسفند ماه از ساعت 19 روبروی گورستان متجاوزان انگلیسی واقع در منطقه بهمنی بوشهر با حضور شخصیت های ملی و بین المللی، فعالان مبارزه با استکبار جهانی و خانواده های علما  برگزار  خواهد شد.

استان بوشهر این قطعه از ایران اسلامی که مهد دلیر مردانی است که در طول تاریخ نشان دادند و ثابت کردند که پای آرمان های اسلامی و انقلابی خود هستند و با توجه به برگزاری این کنگره در دو سال اخیر و از آنجایی که با فرهنگ اصیل و ذات پاک و استکبار ستیز مردم یک پیوند ناگسستنی خورده است به همین منظور امسال برای برگزاری با شکوه سومین کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار را برگزار می کنیم.

در این مراسم ساسان نوذری به عنوان خواننده انقلابی و سید جواد هاشمی هنرمند سینما و تلویزیون به عنوان مجری برنامه و هنرمندان استانی حضور دارند و به صورت زنده توسط صدا وسیما پخش خواهد شد. همچنین با توجه به هماهنگی های به عمل آمده چند شبکه بین المللی نیز این برنامه را پوشش خواهند داد.

کنگره دو قرن مقاومت در برابر استعمار صاحب دبیر خانه دائمی شده است که زیر نظر اشراف آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان، فعالیت می کند و به عنوان تنها دبیرخانه کنگره دو قرن مقاومت است و شعبه دیگری ندارد.

یکی از متعالی ترین رویکردهایی که امروز به دنبال محقق کردن آن هستیم نهادینه کردن فرهنگ مقاومت با تمام تمام اشکال خود است.

امروز وقتی دشمن با ما به جنگ اقتصادی می آید، بایستی بستر خود را محکم کنیم و با بستر اقتصادی مقابل دشمن ایستادگی کنیم اما زمانی که دشمن با بستر جنگ فرهنگی با ما وارد جنگ می شود، با همین رویکرد و نگاه مقاومت به دشمن می پردازیم که امروز محور مقاومت و آنچه در عالم آمده و کشور های استکباری را به لرزه در آورده است برای ما صرفا بَعد نظامی ندارد بلکه در بعدهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بعد  نگاه خانوادگی برای ما بازخوانی می شود چرا که اگر می گوییم بوشهر در برابر استعمار باید از همین بعد هم برای ما باز خوانی شود و نهادینه شود.

 
19:00
حضور مردم لحظه به لحظه در حال شور است و تاکنون 70 درصد از فضای برگزاری مراسم پر شده است.
19:03
حضور خشایار اعتمادی در سومین کنگره بوشهر دو قرن مقاومت بوشهر
 
19:10
شور جمعیت لحظه به لحظه بیشتر می شود و بیش از 90 درصد از صندلی های مراسم پر شد.
 
19:17
توزیع پرچم جمهوری اسلامی ایران در مراسم و شور مردم برای حضور در مراسم ضد استعماری
 
19:18
رقص پرچم جمهوری اسلامی ایران و لگد کوبد شدن پرچم کشورهای امریکا، انگلیس آغاز شد.
 
19:20
گروه رزم نوازان سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر وارد جایگاه شدند.
 
19:30
همه فضای صندلی های مراسم پر شد.

مردم و مسئولین انقلابی در انتظار برگزاری مراسم و ورود مهمانان ویژه مراسم

19:40

مراسم آغاز شد.

19:50

آیت الله صفایی بوشهری و مهمانان ویژه وارد مراسم شدند.

19:55

قرآن کریم توسط قاری هم استانی آقای کرمی تلاوت شد.

20:05

همه فضای خالی مراسم پر شده است و دست اندر کاران مراسم در حال باز کردن خیابان های مجاور جهت حضور مردم در مراسم هستند.

به گفته یکی از مسئولین اجرای مراسم تا کنون بیش از 5 هزار نفر از مردم انقلابی در مراسم شرکت کرده اند.

مردم استان بوشهر از گذشته حافظ نظام و اسلام بوده اند

حجت الاسلام زاهدوست امام جمعه دلوار با ادای احترام به رئیسعلی دلواری و اولین شهید مدافع حرم استان بوشهر و آرزوی سلامت به مقام معظم رهبری، گفت: رهبری فرمودند آن طوری که مرد استان بوشهر را دیدم مردمی اصیل و متدین هستند. مردم اینجا به مسئولان بسیار علا قه مند و به جمهوری اسلامی عشق می ورزند که در گذشته مردم ان استان هم وجود دارد و در مقابل انگلیسی ها جنگیدندو اسلام را حفظ کردند.

وی ادامه داد: کنگره دوو قرن مقاوت در سومین سال متوالی به صورت خود جوش و کاملا مردمی در حال برگزاری است و در ادامه از حضور فرهیختگان بهره مند خواهیم شد.

امام جمعه دلوار افزود: از پدر معنوی استان بوشهرر حضرت آیت الله صفایی بوشهری و ستاد مردمی کنگره تقدیر و تشکر دارم.

20:35

اجرای زنده ساسان نوذری و رونمایی از آهنگ خلیج فارس

20:40

پوشش آنلاین شبکه های خبری افق، سحر و برخی از رسانه ای بین المللی

 

20:45

مقاومتی که در مردم بوشهر است ادامه داشته باشد

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در ادامه این مراسم با بیان اینکه مردم استان بوشهر 600 سال مقاومت دارد، گفت: رهبری انقلاب اسلامی احیاء گر انقلاب در ایران و دنیا شده است.

چمران افزود: امروز خطه ای از ایران و بخش مهمی از کشور باید به مردمانش ادای احترام کرد.

وی ادامه داد: انگلیسی ها وقتی چشمشان به جنوب خلیج فارس چشم دوختند به شمال آن نییز چشم دوخته بودند و برنامه های بسیار زیادی داشتند.

وی افزود: کشتارها و نبردها کردند اما مردمان بوشهر شجاعت کردند و سردارانی مانند رئیسعلی دلواری و مجاهدت های روحانیون به کشور تقدیم کردند.

چمران بیان کرد: خون مقاومت تشعت گرفته از روح اسلامی و تشییع است و ما از حضرت زهرا آموخته ای که چگونه مقاومت کنیم و درس بزرگ مقاومت در کربلا توسط امام حسین تکمیل و ماندگار شد.

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: فرزندان رئیسعلی دلواری بپا خواستند و به کشتی های دشمن تسخیر کردند و آن روز نیز سربازان آمریکایی را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: مقاومت فاطمی یعنی در مقابل حفظ اصالت خانواده حرکت کردن و راه برون رفت همین مقاومت است و باید از جان، روح، ایده و مکتب سالم نشعت می گیرد.

این نیروی انقلابی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی از اقتصاد سالم عبور می کند و تا اقتصاد سالم نباشد نتوانست اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

چمران ابراز کرد: از شهدای امروز درس بگیریم که همان اقدام و عمل است، مردم استانن بوشهر در تاریخ نشان داده اند که در خلیج فارس دیده ایم.

وی اذعان کرد: این توانایی که در ملت ایران وجود دارد در مردم بوشهر نیز ادامه داشته باشد.

21:00

در خواست مردم بوشهر از رئیس شورای شهر تهرای برای ایجاد تندیس رئیس علی دلواری در تهران

21:10

اهداء گل توسط یک کودک بوشهری که بتلا به بیماری سرطان است به سالار عقیلی که به دلیل بیماری قلبی سلار عقیلی در این مراسم حضور نداشت و حاضرین در این مراسم برای شفای سالار عقیلی و کودک بوشهری دعا کردند.

21:17

اصرار به ورود شیرمردان به کتب درسی داشتیم که انحرافان فکری کوکب خانم هم حذف کردند

سعید قاسمی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در ادامه برنامه با بیانن اینکه سومین سال است که این مراسم برگزار و توفیق حضور دارم، گفت: انگلیسی ها به امیدی شآمده بودند که بمانند به همین علت نیز مقبره هایی در شهر بوشهر ساختند و مردگان خود را به خاک سپردند.

قاسمی اظهار کرد: ضرورت برنامه های مقاومت بیش از پیش احساس می شود و مفاخر، دلیمردان ما تا در کتب درسی نیایند بچه های ایران زمین این دلیرمردی را نخواهند شناخت.

این رزمنده دفاع مقدس افزود: مجموعه ای که حاکم شده است و به دلیل انحراف فکری اصرار به برداشتن درس شهید فهمیده دارد و به درس کوکب خانم هم رحم نکرد.

وی عنوان کرد: سال گذشته اصرار به ورود شیرمردان به دروس درسی داشتیم، اما اصلاحات به شیرمردان خورد.

قاسمی تصریح کرد: کاری که هولوکاست ها به ملت ایران آوردند همین جنایات در یمن، بحرین و برخی از کشورهای اسلامی آورده است.

این تحلیل گر ابراز کرد: آیا این مدل برخورد دولتمردان این د که دشمنان پنجه تیز کنند و از جنایاتشان کوتاه بیایند، شیخ از وزرا چه چیزی نباید انجام می دادیم و تقدیم می کردیم، واقعا بعد از فرمایشات رهبری که به عنوان دیپلماسی منقلی یاد شد بعدا صحبت خواهیم کرد اما این نوع نگاه توهم است و دولت خوب است و دیگر دیوانه هستند.

وی ادامه داد: همه مردم بوشهر یاد دارند که وقتی آمریکا و انگلیس وارد خلیج فارس شدند سرداران بوشهری به سمت امام رفتند و تکلیف خواستند که امام گفتند اگر من بودم می زدم.

قاسمی تاکید کرد: فردی که به عنوان سردار سازندگی، امیر کبیر و در استخر درگذشت با این کار مخالفت کرد.

21:40

شور مردمی و صدای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در خلیج فارس طنین انداز شد.

سرود ای ایران توسط مردم بوشهر در مراسم خواندهه و موجی در خلیج فارس لرزه ای در بدن دشمنان ایجاد کرد.

21:45

مناظره فعالین مقاومت از کشورهای یمن و بحرین انجام شد.

شیخ صالح الصالح:

ما اینجا حامی مقاومت و مخالف استعمار هستیم.

انگلیس ها می توانند هزارها کیلومتر بپیمایند و کگشور ما را اشغال کنند پس چرا ما نمی توانیم مقابل آنها بایستیم و مبارزه کنیم.

دیروز انگلیس ها از بوشهر رفتند و سال 1971 از بحرین رفتند.

امروزه حاکمان خائن و مزدور آمریکا شدند و انگلیس ها افتخار می کنند که از خائنان این منطقه حمایت کنند.

انگلیس هایی که هزاران کیلومتر طی کردند تا به اینجا برسند با صدها هزار مرد مقاوم روبرو می شوند که مقابل آن ها خواهند ایستاد.

چرا بر آنها حلال است که به منطقه بیایند ولی کشورهای منطقه نمی توانند بیاید و مقابل آنها بایستد.

21:50

سید صادق الشرفی:

حق شما است که نگران یمن باشید چرا که شما هم اهل یمن هستید و از قدیم ارتباط یمن با ایران معروف بوده است.

در طول تاریخ انقلابی های یمن با انقلابی هایدایران در ارتباط بودند.

ما از انقلاب اسلامی تقلید می کنیم و از آرمان های آن در جهت پیروزی انقلاب یمن استفاده خواهیم کرد.

همانطور که در ایران بینی انگلیسی ها را به خاک مالیدیم در بمن هم بینی آن ها را به خاک میمالیم.

22:05

 استعمار گران فقط زبان مقاومت میفهمند

آیت الله صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر با قدردانی از مهمانان بین المللی و مردم استان بوشهر، گفت: بی تردی ماهیت جهان بر چپاول ثروت های عمومی مردم و تسلط بر مراکز قدرت و تصمیم گیری است.

وی افزود: جهانن استکبار به دنبال این معنا است که همه جهان و تمامی ثروت ها برای ما است و همه قدرت ها باید منقاد جهان استکبار و سرکرده جنایت آن باشد اما دین اسلام به ما می فهماند که به هیچ صورت جهان استکبار نباید سلطه بر جهان اسلام داشته باشد.

صفایی بیان کرد: خداوند استیلاح کفار به جهان استکبار بر سرزمین اسلامی ممنوع کرده است، و به همین جهت در فقه سیاسی نیز حرام است که سلطه فرهنگی، نظامی، علمی و غیره داشته باشند.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: در این استان به عنوان پایتخت مبارزه ضد استعماری این مردم چنان ایستادگی کردند که استعمارگران کهن از این منطقه به فضاحت رفتند و استان بوشهر 600 سال مقاومت دارد که 200 سال آن مربوط به انگلیس، روباه پیر است.

نماینده رهبری در استان بوشهر ابراز کرد: امروز که جهان استکبار به سرکردگی امریکا احیاء جان مرده انگلیس به دنبال احیاء استکبار فرانو هستند مردم استان بوشهر یک صدا ندا می دهند که استان بوشهر برای مبارزه با دشمنان خلیج فارس را خلیج مرگ استعمار خواهند کرد.

وی خاطرنشان کررد: در مقابل دشمن یک قدم عقب نشینی یعنی کیلومترها امتیاز برای دشمن است و این تجربه سیاسی در طول تاریخ ضد استعماری است که مذاکره دشمنان مذاکره تسلیم آفرین است.

صفایی اذعان کرد: مردمان ولایت مدار استان بوشهر مانند همیشه هم اینک نیز مقاوم و پایدار و ولایتمدار درکنار رهبری ایستاده اند و فریاد ضد استعماری دارند.

وی با بیان اینکه مقاوت شناسنامه استان بوشهر است، افزود: استان بوشهر همچنان در تاریخ سربلند بوده و خواهد بود و با تمام توان در مقابل استعمار خواهند ایستاد.

22:22

از خانواده های سرداران مقاومت در استان بوشهر تجلیل شد و لوح تندیس به آنها اهداء شد.

از خانواده های رئیسعلی،خالو حسین دشتی، چاهکوتاهی، زائر حضر خان اهرمی، آیت الله علم الهدی اهرمی، غضنفر السلطنه برازجانی، آیت الله سید علی دشتی و جانباز مدافع حرم مسعود محمدی تقدیر شد.

22:30

خشایار اعتمادی خواننده پاپ جمهوری اسلامی ایران در میان مردم مقاومت بوشهر اجرای زنده انجام داد.

گزارش: مبین شجاعی مقدم

انتهای پیام//


ارسال نظرات