خبرهای داغ:
سازمان بسيج سازندگي استان قزوين با همكاري سازمان منابع طبيعي و ديگر ارگان ها با كاشت نهال در 1300 هكتاردر بویین زهرا از ورود ريزگردها به داخل استان جلوگيري كردند.
کد خبر: ۸۸۳۷۲۸۳
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حميدرضا اله بداشتي مسئول سازمان بسيج سازندگي استان قزوين در مراسم کاست نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی که در روز نوزدهم اسفند ماه سال جاری برگزار شده بود با بیان اینکه برای جلو گیری از بیابان زایی و حفظ منابع طبیعی باید تمام دستگاه ها کمک کنند اظهار کرد: بسیج سازندگی استان قزوین با کمک استانداری، فرمانداری و منابع طبیعی بیابان زدایی 2600هکتار از اراضی بیابانی در بویین زهرا و آبیک را در برنامه کاری خود قرار داده است.

این مسئول اضافه کرد: این کار از 20 روز گذشته شروع شده و بخشی از کار انجام شده و بخش دیگر آن در حال اجرا است که امیدواریم اگر شرایط جوی مناسب باشد تا قبل از آغاز تعطیلات، اراضی باقی مانده را نیز به زیر کشت گونه های کم آب ببریم تا از بروز مشکلات آلودگی هوا که مناطق جنوبی کشور را فرا گرفته و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است جلوگیری نماییم.

اله بداشتی  ادامه داد: درختچه هایی که در این مناطق کشت می شود عبارتند از درختچه های طاق، قره داغ و آرتی فلکس که در مقابل کم آبی مقاوم بوده و از فرسایش خاک و بلند شدن ریزگردها در مناطق بیابانی جلوگیری می‌کنند.

وی مدیریت استاندار در بخش آب را خوب ارزیابی کرد و گفت:  مدیریت آب در استان قزوین به خوبی در حال انجام است تا از استفاده بی رویه از منابع آبی و بیابانی شدن دشت قزوین جلوگیری شود.

مسئول سازمان بسيج سازندگي استان قزوين در پایان خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی به عنوان یک دستگاه اجرایی و سرباز ولایت تمام تلاش و توان خود را به کار برده است تا در چند سال آینده در استان قزوین بیابانی نداشته باشیم و استان از مشکلات ریزگردها در امان باشد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها