شهيد،زيباترين زخم برپيكرهستي و شهادت زيباترين غزلي است كه از درون حقيقت مي تراود،شهادت بيداري رامعنامي كند و بينايي راشفاف مي سازد.
کد خبر: ۸۸۳۷۲۶۳
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، شهادت مرگي است انتخاب شده و اگرچه گفته مي شودشيعه اگردربستر هم بميرد،شهيداست،اما شهادت درجاتي داردكه عالي ترينش مرگ پس از جهاددر راه خدا است.
 
شهید؛ زیباترین زخم بر چهره هستی 

دردنياي پرفتنه امروزكه عصرانفجار اطلاعات لقب گرفته ودر زمانه اي كه مرزهاي جغرافيايي،معنا ومفهوم پيشين خود را در ساختارجديدي ازمعرفت وتحول مبنايي درحيات بشري،رفته رفته ازدست مي دهدو دیگر اقتدارملي هركشورد ربُعدفرهنگي آن جلوه مي کند، پاسداري ازارزشهاي فرهنگي، رويكردي واقع بينانه واستراتژيك است .

این چنين است كه هرندايي از رهايي و هر پرچمي ازآزادگي که درگستره گيتي برافراشته می شود،به سرعت موردهجوم طوفانهاي زهرآگين اتحاديه های جهاني زر و زور و تزويرقرارمي گيرد ودر این بین درخشان ترين وفروزان ترين ستاره آسمان فرهنگ رهايي،مشعل پرفروغ فرهنگ شهادت است که به شایستگی در فرهنگ شیعه درونی شده است.

به این جهت ، تكريم و تعظيم شهيدان نیز تلاشي مقدس است در برافراشته نگه  پرچم هاي سرخ استقلال و آزادي بشر و قطعا گام بلندي است در راستاي احياي ارزشهاي مكتب توحيد و عدالت، چرا كه شهادت مرگ در راه حفظ ارزشهاست وهرشهيد دربلنداي عزت وسرافرازي يك ملت،جاودانه مي درخشد.

شهيد،زيباترين زخم برپيكرهستي و شهادت زيباترين غزلي است كه از درون حقيقت مي تراود،شهادت بيداري رامعنامي كند و بينايي راشفاف مي سازد.

شهيدچشمه آتشي است كه خرمن ظلم رامي سوزاند وهمچون آب رواني  بركويرتشنه عدالت جاري مي شود.

شهادت نه يك مردن،كه يك انتخاب است و چه تعبیر و تلنگر زیبایی است در قرآن کریم که می گوید: ” ولاتقولوا لمن يقتل في سبيل الله اموات بل احياء ولكن لاتشعرون”…(هركسي راكه در راه خداكشته وشهيدشد،مرده نپنداريد بلكه او زنده و جاويد است وليكن شما اين حقيقت را در نخواهيديافت)

امیداست؛ با درک شایسته از مردانگی شهدا مورد شفاعت این عزیزان قرار گیریم.

محمدعلي غلامي  – كارشناس علوم سياسي و
فرمانده بسيج حوزه كارمندي وكارگري سپاه جوادالائمه(ع)

ارسال نظرات
پر بیننده ها