خبرهای داغ:
یادداشت/مرتضی گروسی
هدف ما از برگزاری آیین چهارشنبه سوری چیست؟ آیا هدف ما ایجاد رعب و وحشت در جامعه می باشد یا اینکه سوزندان خود یا دیگران؟!
کد خبر: ۸۸۳۷۲۵۹
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیین چهارشنبه سوری از کجا آمده است؟ برای چه به این روز ارزش قائل می شویم؟ و میلیون ها تومان هزینه می کنیم  در حالی که در این مورد اصلا آیات یا احادیثی وجود ندارد و دلیل عقلی هم برای این کار وجود ندارد.

آیا وقت آن نرسیده که مسئولین یا دست اندرکاران جامعه برای این روز تدبیری بیندیشند و از حوادثی که در این روز اتفاق می افتد و خسارات عجیب و غریبی از خود به جای می گذارد و چندین خانوار را عزادار می کند جلوگیری نمایند.

می شود تدبیری اتخاد کرد به جای چهارشنبه سوری، مثلا بازی های هیجان انگیز و یا راه های دیگر جایگزین کرد.

اینکه عده ای می گویند چهارشنبه سوری آیین است، این سوال مطرح است در کلام آیین آمده است که ما مجازیم به خود و دیگران لطمه وارد کنیم و یا یک روز زندگی  خوش و توام با آرامش را بر خود و دیگران حرام نماییم؟!!

اما چاره کار چیست؟ و ما باید چه کار کنیم؟چاره این است که ما به الگوی اسلامی خودمان برگردیم و آنوقت ببینیم آیا ما مجاز به چنین کاری هستیم؟آیا دین مبین اسلام اجازه آسیب زدن به خودمان و دیگران را به ما داده است؟آیا در جامعه ای که هزاران مستمند در اطرافمان زندگی می کنند، ما مجازیم پول خود را صرف آسیب زدن به خود و دیگران نماییم؟

آیا صرف این پول برای لبخند زدن یک کودک فقیر بهتر است یا برای ایجاد رعب و وحشت برای مردم؟ پس می شود از طریق اسلام آیین ماندگاری را به نسل هایمان هدیه بدهیم.

بیایید برای همیشه این آئین پوچ را از جامعه اسلامی دور نماییم تا بیش از این مورد تمسخر کشورهایی قرار نگیریم که بوی بشریت را استشمام نکرده اند و از حقوق بشری فقط لودگی و هوس بازی را آموخته اند.

2001/ت20/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها