معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز؛
مهران نیا گفت: در آستانه چهارشنبه آخر سال، کمپین دانش آموزان البرز برای ' نه گفتن به ترقه' در این استان به یاد شهدای آتش نشان انجام شد.
کد خبر: ۸۸۳۷۲۵۱
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، مسعود مهران نیا معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اظهار داشت: دانش آموزان البرز به یاد شهدای آتش نشان در 2 هزار و 400 کد مدرسه این استان کمپین نه گفتن به ترقه تشکیل دادند و قسم نامه امضاء کردند.
 
کمپین دانش آموزان البرز برای نه گفتن به ترقه 

وی افزود: درآستانه آخرین چهارشنبه سال دانش آموزان البرزی با آتش نشانان در قالب طومار و فضای مجازی پیمان بستند تا از مواد محترقه خطرناک استفاده نکنند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان البرزی این اقدام فرهنگی - آموزشی را به منظور پاسداشت شهدای آتش نشان در مدارس انجام داده اند، خاطر نشان شد: دانش آموزان عهد بسته اند تا هیچ وقت در چهارشنبه آخر سال از مواد محترقه ی آتش زا و خطرناک استفاده نکنند.

وی یادآور شد: نه به چهارشنبه سوزی کمپینی است که امسال دانش آموزی البرزی به راه انداخته اند تا رنگ و بوی دیگری به روزهای آخر سال بدهند و از بروز حوادث تلخ در این روز پیشگیری کنند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: دانش آموزان در این کمپین تلاش کردند با اشتراک گذاشتن مطالب و عکس، نسبت به رفتارهای پر خطر و آتش بازی هایی که جز سوختگی و جراحت های شدید چیزی به دنبال ندارد به افراد در معرض آسیب هشدار دهند.

مهران نیا گفت: نگاهی به آمارهای آتش نشانی و اورژانس از سراسر کشورمان نشان می دهد که این هشدارها در گذشته تاثیر چندانی در کاهش مصدومان نداشته است لذا دانش آموزان البرزی امسال به یاد شهدای آتش نشان اقدام به این کار کردند.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته شاهد بودیم که در چهارشنبه آخر سال چگونه ترقه های پر از باروتی که منفجر می شد، آتش هایی که شعله می گرفت، کودکان ، نوجوانان و جوانانی که دست و صورتشان می سوخت و خانه هایی که آتش می گرفت که امیدواریم امسال شاهد این حوادث تلخ نباشیم.

وی اضافه کرد: امسال دانش آموزان البرزی خیلی زودتر از ایام آخر سال کمپین چهارشنبه سوری بدون مواد محترقه را آغاز کردند تا به پاسداشت شهدای آتش نشان ساختمان پلاسکو تهران ،نه به چهارشنبه سوزی بگویند.

مهران نیا افزود: دانش آموزان البرزی با این حرکت خودجوش جزء اولین کسانی بودند که چراغ این کمپین را در دو بخش شبکه های اجتماعی و طوماری روشن کردند.

وی گفت: دانش آموزان در این کمپین تاکید کرده اند بگذارید به جای حرکات پر خطر و پر شدن شهر از بوی دود، شهر ی پر از بوی دید و بازدید وآرامش داشته باشیم به گونه ای که چهارشنبه آخر سال 95 مان از نوع ایرانی، همراه با آرامش باشد.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
پر بیننده ها