خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه گلپایگان خبر داد

کاشت ۳۷۲ نهال درخت، بیاد ۳۷۲ شهید شهرستان در ناحیه گلپایگان

سرهنگ علیشاهی در مراسم درختکاری در ناحیه گلپایگان:کاشت ۳۷۲ نهال درخت، بیاد ۳۷۲ شهید شهرستان در ناحیه گلپایگان
کد خبر: ۸۸۳۷۰۴۵
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰

به گزارش خبرنگار بسیج از گلپایگان به نقل از خبرگزاری بیان، سرهنگ محمد اسماعیل علیشاهی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان در مراسم درختکاری که با حضور مسئولین در سپاه گلپایگان برگزار گردید اظهار داشت: به فرموده نبی اکرم(ص) خداوند درخت را برای انسان آفرید از این رو باید درخت را کاشت و در حفظ آن کوشید.

وی با بیان اینکه همکاران ما در سپاه گلپایگان طی سال گذشته جهت حفظ و نگهداری درختان زحمات بی شائبه ای را متحمل شدند عنوان کرد : از سال گذشته که کاشت گل های محمدی و درختان را آغاز نمودیم طی هر ده روز ده ساعت آب در اختیارمان قرار گرفت لذا از آنجا که تمامی این آب مورد نیاز درختان نبود به فکر ذخیره سازی آن افتادیم و بدین منظور استخری با گنجایش ۷۶۵ مترمکعب ایجاد نمودیم.

وی ادامه داد: بعد ازآن کار زیر ساختی آبیاری بارانی و قطره ای فضای سبز انجام شد.

علیشاهی با بیان اینکه برای آبیاری فضای سبز سپاه گلپایگان باید از آب شرب استفاده می شد گفت : برای هدر نرفتن بیهوده آب شرب کار زیر ساختی آبیاری قطره ای در دستور کارمان قرار گفت و ۱۰۰۰ مترلوله کشی ازابتدای کار تا آخرین نقطه فضای سبز را انجام دادیم

وی ادامه داد : جهت آبیاری فضای سبز از نظرات کارشناسان شهرداری گلپایگان استفاده شد و در آینده نیز از نظرات آنها در کاشت چمن و آبیاری بارانی و قطره ای استفاده خواهیم کرد.

علیشاهی با اشاره به اینکه باید در نگهداری و بهینه سازی این فضا که نوعی بیابان زدایی می باشد کوشید گفت: حدود ۷ هکتار زمین داریم که سه و نیم هکتار آن رها بود و با این طرح فقط ۲ هکتار از این زمین را زیر کشت بردیم.

وی با عنوان اینکه برای یک ونیم هکتار باقی مانده در آینده طرح هایی داریم تصریح کرد: برای این کار یکهزار چاله گل محمدی حفاری نمودیم و ۴۰۰۰ بوته گل محمدی کاشتیم که امسال برای اولین سال بود که این بوته ها گل دادند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۷۲ اصله نهال به تعداد شهدای شهرستان کاشته شد افزود: امروز هم به یاد شهدا و به یاد ۷ هزارشهیده زن این نهال ها کاشته شد

وی گفت : فضای چمنی که در فضای ناحیه بود قدیمی و فرسوده شده بود و بیشترچمن هرز بود که دوباره کاشته شد.

علیشاهی در خاتمه افزود: ان شاالله درآینده شاهد خواهیم بود که فضای سبز بسیار خوب و مطلوبی در ناحیه ایجاد شود که برای این منظور حدود ۷۰ میلیون تومان هزینه کردیم که جا دارد دراین راستا کارهای بسیارزیادی انجام شود و امیدواریم در سال جاری این طرح کامل گردد

ارسال نظرات
آخرین اخبار