با هدف پاسداشت یک قرن تاریخ تعلیم و تربیت، معلمان و پیشکسوتان دبستان تاریخی ناصر خسرو ندوشن به عنوان قدیمی ترین و نخستین مدرسه روستایی ایران در مراسمی تجلیل و تکریم شدند.
کد خبر: ۸۸۳۷۰۲۶
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ندوشن؛این مراسم باشکوه پنجشنبه شب با حضور مسئولان آموزشی و فرهنگی استان، دانش آموزان ، معلمان و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت و شماری از مردم ندوشن در محل تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد.
امام جمعه ندوشن در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره معلمان و آموزگاران دبستان ناصر خسرو، شغل معلمی را یک افتخار دانست و گفت: فرهنگیان و معلمان، انسان های فرهیخته ای هستند که جامعه را روشنی می بخشند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد جوادی افزود: باید قدر آنها را بدانیم و مقام و منزلتشان را ارج نهیم؛ چرا که علم و ادب را به ما آموختند و حق بزرگی بر گردن ما دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم در این مراسم با اشاره به قدمت بالای تعلیم و تربیت در ندوشن از آموزگاران و پیشکسوتان این عرصه در شهر ندوشن همچون مرحوم مازارچی، ضیغمیان، قاسمی و جلالی به نیکی یاد کرد و گفت: شاگردان بسیاری در مکتب این بزرگواران پرورش یافتند که امروز در گوشه و کنار کشور خدمت می کنند.
علی غیاثی ندوشن با بیان اینکه امروز تعلیم و تربیت ندوشن مدیون تلاش ها و زحمات این معلمان است افزود: آموزگاران دبستان ناصر خسرو در کنار تعلیم و تربیت، دلسوزانه به امور فرهنگی، دینی و اجتماعی دانش آموزان این منطقه نیز توجه ویژه داشتند و حمایت و دلسوزی آنها زبانزد مردم آن سامان است.
عضو هیات علمی دانشگاه یزد نیز با تجلیل از مقام و منزلت معلمان و آموزگاران دبستان ناصر خسرو ندوشن گفت: دانش آموزان دهه ۳۰ تاکنون این آموزشگاه، مدارج عالی تحصیل را طی و موفقیت های بزرگی را کسب کرده اند و این از افتخارات ندوشن است.
علی اکبر جعفری ندوشن با بیان اینکه این خطه تاریخ بلند آوازه ای دارد گفت: دانشمندان، عرفا و معلمان این دیار، تاریخ پرافتخاری را برای شهر خود رقم زده اند و ما به عنوان وارثان این فرهنگ و ادب ، باید آن را حفظ و به نسل بعدی منتقل کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش اقدام ابتکاری و خلاقانه موسسه اندیشه روشن ندوشن را در برگزاری محفل های فرهنگی و ادبی ستود و اظهار کرد: این گونه محفل ها، کانون احوال پرسی، مودت ، صمیمت ، پاسداشت خدمات بزرگان و برگ زرینی بر تاریخ پر افتخار این دیار است.
در این مراسم چند نفر از معلمان و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت ندوشن خاطراتی از دوران تحصیل خود در این مدرسه را بیان کردند.
همچنین در این مراسم معلمان و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت ندوشن تکریم شدند.
گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم محمد علی قاسمی موسس دبستان ناصر خسرو، سپاس ویژه از خدمات ارزنده و تجلیل از سلطنت اکبر پور همسر آن مرحوم و موسس دبستان دخترانه ندوشن از برنامه اصلی این مراسم بود..
مراسم یاد شده با هدف تجدید خاطرات معلمان و دانش آموزان دهه ۳۰ تاکنون دبستان ناصر خسرو ندوشن و تجلیل از معلمان و پیشکسوتان این آموزشگاه به همت موسسه فرهنگی اجتماعی اندیشه روشن ندوشن برگزار شد.
دبستان ناصر خسرو ندوشن یکی از قدیمی ترین و اولین دبستان روستایی ایران می باشد و نسل دهه های ۳۰ هجری شمسی تاکنون خاطرات زیادی از این مدرسه و تلاش آموزشگاران و معلمان آن دارند.

ارسال نظرات