خبرهای داغ:
حجت الاسلام محمد تقی رهبر گفت: جز به پیروی دستورهای خدا، هیچ توفیقی حاصل نمی‌شود و بزرگان و فضلا سه نکته را به خاطر بسپارند که خدا را با قلب، دست و زبان یاری کنند تا رستگار شوند و رضای خدا را داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۳۶۹۹۶
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج نیوز؛ امام جمعه موقت اصفهان در خطبه های نماز جمعه اصفهان تصریح کرد: عدالت به تقوا پیوند خورده است و این به معنای این است که هر چیزی در جای خود قرار داشته باشد و در سیاست یعنی، عزل، نصب و دادن رتبه به افراد به لیاقت‌ها توجه شود.

وی ادامه داد: در بخشی از نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر آورده شده است که، تقوای خدا پیشه شود که در این جا منظور حضرت تقوای سیاسی بوده است؛ گاهی مردم و سایرین چشم داشت دارند اما باید دید خدا از ما چه می‌خواهد.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر تأکید کرد: جز به پیروی دستورهای خدا، هیچ توفیقی حاصل نمی‌شود و بزرگان و فضلا سه نکته را به خاطر بسپارند که خدا را با قلب، دست و زبان یاری کنند تا رستگار شوند و رضای خدا را داشته باشند.

وی مطرح کرد: هرکس عزت حق را رعایت کند، عزیز خواهد شد؛ همان‌گونه که امام خمینی (ره) گفت قلبم را برای سرنیزه شما آماده کردم ولی زیر بار ظلم نمی‌روم.

امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: حرکت عظیم انقلاب با این اعتقاد به راه افتاد و هیچ کجا بدون نام امام شناخته شده نیست و همین باعث کینه دشمن است.

وی با بیان اینکه تقوای سیاسی یعنی شکستن نفس در برابر تمایلات شیطانی، اذعان کرد: در دو روز اخیر، صحبت‌های مقام معظم رهبری به لزوم عبور از سیم خاردار نفس برای پیروزی بر دشمن اشاره داشته است؛ این یک اندیشه است و در روز تجلیل از شهدا باید بدانیم وارث ایثار و تفکر ایثار هستیم.

رهبر خاطر نشان کرد: این اندیشه اجازه نمی‌دهد در مقابل آمریکا کرنش کنیم؛ چانه زنی بی‌حاصل و قبول شروط دشمن جواب نمی‌دهد و امام فرمودند که هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید.

وی در ادامه گفت: مردم گلایه دارند که چرا برخی از مسؤولان به خانه سفیر سوئد رفتند که در آن‌جا زن بی‌حجاب حضور داشتند و این تقوای سیاسی نیست و سؤال اینجاست که چرا به سفارت‌خانه نرفتند!

امام‌جمعه موقت اصفهان در خطبه‌ دوم اظهار کرد: روز راهیان نور را سپری کردیم که مقام معظم رهبری توصیه‌هایی داشتند؛ همچنین امروز روز شهید بود و سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) است و تکریم مادر شهدا در پیش داریم.

وی افزود: در گذشت سید احمد خمینی هم در پیش است که همیشه در راه پدر بود؛ مسأله انتخابات نیز پیش روی کشور و استان است و شرایط منتخبان باید با معیارهای اسلامی قیاس شود.

رهبر اذعان کرد: شایسته‌ترین مردم به امر حاکمیت و مسؤولیت دادن، کسی است که توانمند باشد؛ نه اینکه چون هم حزب ما است انتخاب شود  و از همین رو باید داناترین به امر خدا باشد و دانش داشته باشد.

وی ادامه داد: هیچ کسی پرچم انقلاب را حمل نمی‌کند مگر اینکه صبر و بصیرت داشته باشد و بصیرت او باید به گونه‌ای باشد که در امور بین‌الملل کلاه سرش نگذارند.

امام‌جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: شایسته‌ترین فرد برای انجام مسؤولیت کسی است که صبر و تحمل برای اجرای حق داشته باشد و پایداری کند  و در آزمون زندگی آزموده شده باشد.

وی مطرح کرد: این دنیا که برخی از افراد حریصانه دنبال می‌کنند، خانه نیست و گذرگاه است و اینجا مسافر هستیم و توشه مقصد را باید در نظر بگیریم.

رهبر ادامه داد: اگر ستون دین را حفظ کنید، هرچه از دست برود مهم نیست و همانند خانواده‌هایی که شهید داده‌اند و این‌ها الگوی ما هستند؛ مقام معظم رهبری فرمودند که مسؤولان در قبال معیشت مردم مسؤول هستند و دولت باید در مورد اقتصاد مقاومتی گزارش دهد.

وی با بیان اینکه واردات بی‌رویه فلج کننده است، گفت: اقتصاد مقاومتی درست اجرا می‌شد، وضعیت این نبود اما اکنون کارگران بیکار شده‌اند و صحبت و مشکل زیاد است؛ برای جوان 19 ساله فوتبالیست 700 میلیون می‌دهند و به مربی خارجی میلیاردها تومان می‌دهند اما وضعیت بقیه چگونه است؟

امام‌جمعه موقت اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: واردات میوه در شب عید، کشاورزان را متضرر کرده است و کار بی‌حاصل فراوان است ولی خدمت هم شده که برای خدمت‌گذاران طلب یاری خدا می‌کنیم؛ دشمن هم فشار می‌آورد و پول‌های ما را می‌بلعد اما در مقابل آن باید جبهه داخلی و اقتصاد مقاومتی را تقویت کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها