نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی :
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی راز اقتدار ایران اسلامی را قدرت مردمی، غیرت دینی و سرمایه های مادی خدادادی دانست و گفت: دشمن به دنبال آن است که ملت ایران از این نعمت ها استفاده نکند.
کد خبر: ۸۸۳۶۹۸۸
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در مسجد صاحب الزمان شهر لیکک در جمع مردم شهرستان بهمئی سخنرانی کرد.

دکتر سعید جلیلی گفت: نکته مهمی که شاید برای خیلی از ماها مطرح باشد، این است که در فرمایش حضرت امام(ره) در طول تاریخ در کتابها و سخنرانی ها وقتی می خواستند مثالی بزنند، از صدراسلام مثال می زدند.

جلیلی تصریح کرد: شاید برای من و شما این سوال پیش آید که این همه عظمتی که امام برای تاریخ صدر اسلام داشت، چرا امام بزرگوار در وصیت نامه خود جمله ای دارد که برای همه قابل تامل است؟

وی افزود: اینکه فرمود "من شهادت می دهم مردم ما در این دوره از مردم صدر اسلام در دوران پیامبر(ص) و حضرت امیر(ع) بهتر هستند.

جلیلی گفت: این یک شهادت خیلی بزرگ است از سوی امام بزرگوار ما، امامی که با کسی تعارف نداشت، امامی که در زبان و گفتار ملاحظه کسی جز خداوند را نداشتند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی گفت: امروز کسانی که از ابتدای انقلاب به دشمنی با مردم و انقلاب برخاستند، خودشان اذعان دارند که از ابتدای انقلاب تاکنون هر چه داشتیم به کار گرفتیم اما بیش ازاین برای مقابله با انقلاب جواب نگرفتیم.

جلیلی افزود: تمام تلاش خود را برای بر اندازی سوریه،یکی از کشورهای دوست ایران به کار می برند اما چون ایران برای خود یک قدرت است، ناکام می شوند.

وی گفت: این چه قدرت، عظمت و گنجی است که امام بزرگوار ما آنگونه و دشمنان نظام ما اینگونه به وجودش شهادت می دهند؟

جلیلی خاطرنشان کرد: غیر از آن تعبیر قرآن کریم است که کسانی که برای خدا، دعوت خدا را اجابت کنند، حیاتی می گیرند که هر کسی آن را به دست نمی آورد؟

وی گفت: این هم تعبیر قرآن است که یاران پیامبر(ص) کسانی هستند که نوع رفتار آنان دوستان را به تحسین وا می دارد و دشمنان را عصبانی می کند.

جلیلی افزود: ما چه زرادخانه قدرتی داریم که 5قدرت بزرگ دنیا می گویند شاه باید بماند اما ملت ما می گویند شاه باید برود، و شاه می رود؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تمام قدرتهای دنیا پشت سر عروسکی به نام صدام می مانند و همه اعتراف می کنند که هر چه داشتیم به صدام کمک کردیم، همه این کارها را می کنند اما امروز صدام کجاست و ملت ایران کجا؟

جلیلی گفت:آنها نمی فهمند چه قدرتی است که از شهرستانی به نام بهمئی با این جمعیت در 28 سال پیش نزدیک به 130شهید تقدیم می شود؟ این را درک نمی کنند.

وی افزود: آنها نمی فهمند عروسکشان به نام صدام با همه قوای نظامی به جزیره مجنون  می آید و در یک روز 80نفر از عزیزان این استان می ایستند و مقاومت می کنند تا شهید شوند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: منطقه اطراف ما به کانون ناامنی تبدیل شده است اما امنیت ایران مثال زدنی است.

جلیلی تصریح کرد: این که امروز بعد از 28 سال کسی جرأت نمی کند به مرزهای ما نزدیک شود، این امنیت را همین مردمی به وجود آوردند که باور داشتند اگر می خواستند بایستند، در طول تاریخ جلوی ظالم ایسادند و ابایی نداشتنداز اینکه با امثال رضاخان درگیر شوند.

وی گفت: غیرت دینی آن ملت را به میدان می آورد تا در دفاع از نظام و انقلاب این پیروزی  ها را رقم بزنند .

جلیلی افزود: انسانی که چنین حماسه ای را شکل داد که دشمنان در برابر آن سر خم می کنند؛ آیان این حماسه آفرینی در عرصه دفاع مقدس است یا در عرصه اقتصاد، صنعت کشاورزی و نظیر  اینها هم می تواند باشد؟

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی کشور گفت:آیا این شهدایی که از آنها به عظمت یاد می شود، فقط در عرصه دفاع مقدس می توانند حماسه ساز باشند؟ آیا این ملت شهید پرور می توانند درعرصه اقتصاد هم موفق شوند؟ مطمئنا برای آنها اگر در عرصه اقتصادی هم بستر فراهم شود، می توانند حماسه آفرینی کنند و هزاران شغل ایجاد کنند.

جلیلی خاطرنشان کرد: نفت و گاز ،جنگل و دریا و گنج ایمان و اعتمادی که در جوانان ما وجود دارد، این دوگنج اگر به خوبی کشف، استخراج و به بهره برداری برسد، چه قدرتی پیدا می کنیم؟

وی با بیان اینکه 6 قدرت دنیا در 18 روز کارشان را رها می کنند تا با ما گفت و گو کنند، گفت: چرا دشمنان ما تلاش می کنند این همه شما را محدود کنند؟ایمان و علم این مردم اگر با نعمت های مادی و خدادادی کشور با هم در آمیزد، هیچ قدرتی نمی تواند مقابل آن بایستد.

جلیلی افزود:امروز آن چیزی که جفا به این انقلاب و ملت است این که عوامل و عللی  خدای ناکرده مانع این پیشرفت شود و اجازه ندهد قدرت و توانمندی مردمی که این اقتدار عزت و توانمندی را به وجود آورده، بروز پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه آنها از بروز استعدادهای ملت ما می ترسند، گفت: باید همه مسئولان، دستگاه ها و دولت در خدمت به ملت باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  تصریح کرد: باید همان ساز و کارهایی که در دفاع مقدس ما  حاکم بود، به ادارات و دستگاه های ما وارد شود. باید شهروند ما که از کنار اداره ای رد می شود آن را به دید یک پشتیبان ببیند.

جلیلی گفت: اگر امروز صحبت می کنیم که نباید فقر باشد، نباید فساد باشد، قبل از آن نباید تبعیض باشد، چون تبعیض است که فقر و فساد را به دنبال دارد.

وی افزود:گاهی کسی برای وام ازدواج دو ضامن و  5 سند می برد و ممکن است به او وام هم ندهند اما بعضی با یک تماس تلفنی فردای آن روز، هزار میلیارد تومان وام می گیرند ؛بله طبیعی است وقتی چنین دری باز شود، هزاران در دیگر به روی مردم بسته می شود.

عضو شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران گفت:تعبیر امام این بود که دولت در خدمت مردم باشد، اگر این ثروت خدادادی استان کهگیلویه و بویراحمد به خوبی و شایسته استفاده شود، به نفع همه مردم کشور است، همچنان که شهدای شما در جزیره مجنون آن همه رشادت را آفریدند و  امروز همه ملت مدیون آن رشادت هاست.

جلیلی در پایان گفت: امیدورایم در فرصت هایی که به عنوان تکلیف الهی برای ما ایجاد می شود این میراث بزرگ را که امام و شهدا به ارث گذاشتند و مقام معظم رهبری پرچمدار آن هستند، بتوانیم با افتخار پشت سر مقام معظم رهبری به صاحب اصلی آن تحویل دهیم.

ارسال نظرات