رئیس منابع طبیعی بویراحمد گفت: کمبود قرق‌بان مشکل اساسی منابع طبیعی بویراحمد است.
کد خبر: ۸۸۳۶۹۸۴
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
جواد رحیمیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته منابع طبیعی و درختکاری اظهار کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگانی است.
رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد با بیان اینکه در آستانه فصل بهار و رویش گیاهان کوهی هستیم، گفت: متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل مصرف زیاد برخی از گیاهان امکان ریشه کنی این گیاهان بسیار بالاست.

رحیمیان از تمامی مردم شهرستان خواست تا در حفاظت از گونه‌های گیاهی و دارویی اهتمام لازم را داشته باشند چرا که آیندگان نیز حق استفاده از این گیاهان دارویی را دارند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهرستان بویراحمد درصد زیادی از جنگل‌های استان و بعضا کشور را شامل می شود، گفت: متاسفانه با کمبود قرق‌بان در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی مواجه هستیم.

رحیمیان با تاکید بر اینکه با احتساب نیروی اداری باز هم در حفاظت از عرصه‌ها کمبود نیروی قرق بان داریم، گفت: با وجود اینکه حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگانی است ولی منابع طبیعی شهرستان بنا به رسالت خود وظیفه دارد از این عرصه‌ها حفاظت کند که در حال حاضر با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم آحاد مردم در حفاظت از منابع طبیعی کوشا باشند چرا که منابع طبیعی متعلق به همه است.

رحیمیان با بیان اینکه شهرستان بویراحمد به دلیل کوهستانی بودن و داشتن جنگل‌ها و طبیعت بکر ظرفیت زیادی برای جذب گردشگر دارد، بیان داشت: قطعا حفاظت از منابع طبیعی در جذب گردشگر و توریست موثر است.

رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد در پایان با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی در سطح کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: ۸۰ هزار نهال در هفته منابع طبیعی در سطح استان توزیع و پخش شد که ۱۲ هزار نهال آن در شهرستان بویراحمد توزیع شد.

ارسال نظرات