نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دست اندرکاران راهیان نور گفت: رفتار سیاست گذاران خارجی و رویکرد در روابط بین المللی باید عزتمند و توام با اقتدار باشد.
کد خبر: ۸۸۳۶۹۵۳
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت السلام والمسلمین محمد نقی لطفی در جمع نماز گزاران ایلامی در مصلی این شهر افزود: سیاست های خارجی که مورد تاکید امام راحل نیز قرار داشته و در واقع نمادی از میراث امام راحل محسوب می شود به صورت کامل طبقه بندی و در بیانات رهبر معظم انقلاب قابل فهم برای عموم مردم جامعه است.
وی با بیان اینکه سیاست خارجی بازتاب دهنده اهداف و منافع دولت و رفتار حکومت ها در صحنه بین الملل در ارتباط با مجامع جهانی است ادامه داد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر منافع ملی مبتنی بر ایده آل های خاص و فرهنگ انقلاب اسلامی جهان شمول است که تنها مختص به جمهوری اسلامی ایران نیست.
وی اظهار کرد: بیانات مقام معظم رهبری مبتنی بر این مسئله است که منافع ملی ما با فرهنگ اسلامی و انقلابی فراتر از مرزها گره خورده و عزت باید به عنوان یک اصل در این زمینه مورد نظر قرار گیرد و هرگز نسبت آن کوتاهی نشود.
خطیب جمعه ایلام بااشاره به روبه پایان بودن سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت:مخاطبان اصلی شعار مقام معظم رهبری باید درباره اجرای اقدام های صورت گرفته در سال جاری دستاوردها و عملکرد خود را اطلاع رسانی کنند.
وی با اشاره به وضعیت گرانی و تورم در جامعه گفت : در این روزها شاهد کاهش مشکلات اقتصادی و رفع شدن رکود و مهار تورم نیستیم که این مسئله علاوه برنگرانی اقشار مختلف مردم از طرفی نیز شاهد تحریم های اقتصادی از سوی آمریکایی ها و اتحادیه اروپا هستیم.
وی در ادامه به رشد 500هزار نفری آمار بیکاران در سال جاری اشاره کرد و‌گفت:این آمار تکان دهنده بیانگر چهره نگران کننده از اقتصاد بیمار کشور است و از طرفی پابرجا بودن چالش های اقتصادی ایران را نشان می دهد.
امام جمعه ایلام گفت:اگر چه علت اصلی تاثیر گذار نبودن برنامه های اقتصادی در کشور این است که پس از پیروزی انقلاب مسولیت اقتصادی کشور در اختیار عناصر خاص با گرایش به نظام سرمایه داری غرب بوده است.
وی استوار بودن رکن اصلی اقتصاد کشور بر فروش نفت را بزرگترین عامل در رکورد اقتصاد کشور و‌چالش های عمیق در مواجهه با اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.


ارسال نظرات