خبرهای داغ:
امام جمعه موقت دامغان:

مسئولان فراموش نکنند؛ به ازای هر پست ریاست 73 شهید داده‌ایم

امام جمعه موقت دامغان گفت: متأسفانه عده‌ای از مسئولان فراموش کرده‌اند که اگر کشور و ملت ما امروز عزت دارد از برکت خون پاک شهدا و ایثارگری رزمندگان جان‌بر‌کف است، سه هزار صندلی ریاست داریم و بیش از 220 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌ایم یعنی به ازای هر پست ریاست 73 جوان این کشور شهید شده‌اند.
کد خبر: ۸۸۳۶۹۵۲
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی جیرانی در نخستین حضور خود در سنگر امامت موقت جمعه دامغان و جمع پرشمار شرکت کنندگان در نماز جمعه باشکوه این شهر در مصلی امام خمینی(ره) با گرامیداشت فرارسیدن روز شهید و سالروز وفات حضرت ام البنین(س) که به‌عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده، اظهار داشت: ایثارگری و شهادت طلبی و خصوصیات بارز اخلاقی شهدا مرهوم زحمات، خدمات و عنایات خاص مادران و البته همسران صبور شهدا است.

امام جمعه موقت دامغان بابرشمردن ویژگی‌های بارز شخصیت حضرت ام البنین(س) آن بانوی برگزیده را اسوه رشادت، بصیرت و مقاومت خواند که برای معرفی وی پرورش چهار شهید کربلا، به‌ویژه حضرت عباس(ع) در دامان او کفایت می‌کند، افزود: باید الگوهای دینی و معنوی خود را بشناسیم و در معرفی آنها به جوانان جامعه اسلامی کوشش کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اجر مادران و همسران شهدا کمتر از خود آنان نیست، خاطر نشان کرد: زحمات همسران شهدا پس از شهادت همسران دلاورشان در پرورش یادگاران شهدا تابلوهای زیبایی از رشادت و حماسه است، همه ما بالاخص مسؤولان نباید فراموش کنیم که مدیون شهدا هستیم و باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کنیم.

خوشا بحال مسىولانی که در مقابل شهدا سربلند هستند

خطیب نماز جمعه دامغان اضافه کرد: مردم ما با فرهنگ شهادت خو گرفته‌اند و می‌دانند نعمت امنیت امروز کشور به برکت شهدا و خانواده‌های آنان حاصل شده، البته دشمن  تمام سعی و نیروی خود را برای به فراموشی سپرده شدن فرهنگ نورانی جهاد و شهادت بکار بسته است، که این آرزو را به گور خواهند برد و کسانی که در داخل کشور کورکورانه این ایثارگری‌ها را زیر سوال می‌برند نوکران اهداف دشمن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جیرانی خاطر نشان کرد: متأسفانه عده‌ای از مسؤولان فراموش کرده‌اند که اگر کشور و ملت ما امروز عزت دارد از برکت خون پاک شهدا و ایثارگری رزمندگان جان‌بر‌کف است، قریب به سه هزار صندلی ریاست در کشور داریم و بیش از 220 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌ایم یعنی به ازای هر پست ریاست 73 جوان این کشور جان خود را برای اسلام و میهن فداکرده‌اند.

امام جمعه موقت دامغان با ذکر این مطلب که خوشا بحال مسىولانی که در مقابل شهدا سربلند هستند، گفت: مسؤولانی که بی توجه به مشکلات مردم تنها به فکر حفظ میز خود هستند بدانند که آرمان اصلی شهدا خدمت به مردم و حمایت از ولایت و رهبری است و مردم ما خائنان به آرمان‌های شهدا را از پشت میز ریاستشان به زیر خواهند کشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به 25 اسفندماه سالروز بمباران وحشیانه حلبچه از سوی رِیم بعث عراق در سال 66 اشاره کرد و اظهار داشت: پس از عملیات غرورآفرین والفجر 10 بیش از 50 هواپیمای عراقی مواد شیمیایی مرگبار اهدایی غربی‌ها را بر سر مردم این کشور در شهر بی‌دفاع حلبچه ریختند، پنج هزار نفر را کشتند و بیش از 10 هزار نفر را مجروح کردند اما هیچ یک از سازمان‌ها و دولت‌های مدعی دروغین حقوق بشر حرفی نزدند و اقدامی نکردند.

گفتنی است، گرامیداشت یاد و خاطره حاج سید احمد خمینی(ره) یادگار برومند حضرت امام و 26 اسفند روز درگذشت این یاردیرین، همراه و همراز امام و رهبری؛ یادآوری حوادث چهارشنبه آخر سال و سنت‌های غلط این روز و لزوم برخورد خانواده‌ها و نیروی انتظامی با بدعت‌ها و اعمالی که هرساله سلامتی و جان عده زیادی را به مخاطره می‌اندازد از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها