امام‌جمعه شهرستان نظرآباد:

برخی با عوام‌فریبی به دنبال دوقطبی شدن جامعه هستند

امام‌جمعه شهرستان نظرآباد با اشاره به اینکه برخی با عوام‌فریبی به دنبال دوقطبی شدن جامعه هستند، گفت: این مهم در آستانه انتخابات نیازمند مراقبت بیشتری است.
کد خبر: ۸۸۳۶۹۳۸
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت‌الاسلام‌ جعفر محسن زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان نظرآباد با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره دوقطبی نشدن جامعه، اظهار کرد: این مهم در آستانه انتخابات نیازمند مراقبت بیشتری است.
 
برخی با عوام‌فریبی به دنبال دوقطبی شدن جامعه هستند 

وی تنها راه حفظ اتحاد و یکپارچگی کشور را پایبندی به رهنمودها و منویات رهبری دانست و گفت: به‌راستی روزنامه‌نگار برجسته و روشنفکر نامدار مصری چه زیبا بیان کرد که «آنچه حاصل عمر و مطالعات من است این است که ما اهل سنت از نعمت ولی‌فقیه بی‌بهره‌ایم اما شما شیعیان در جمهوری اسلامی ایران این نعمت بزرگ ولی‌فقیه را دارید اما آن‌گونه که باید متوجه این نعمت باشید، نیستید.

حجت‌الاسلام محسن زاده با اشاره به اظهارات روزنامه‌نگار مصری در خصوص مشکلات کشور مصر و جهان عرب، گفت: مشکلات جهان عرب ناشی از عدم بهره‌مندی از ولایت‌فقیه است اگر شما شیعیان در جمهوری اسلامی ایران هرروز سرافرازتر می‌شوید اقتدار و عزتتان بیشتر می‌شود در سایه  نعمت بزرگ ولایت‌فقیه است.

امام‌جمعه شهرستان نظرآباد با تأکید بر اینکه همه باید شکرگزار نعمت ولایت باشیم، افزود: بی‌احترامی به آرمان شهدا و ولایت‌فقیه دل هر عنصر انقلابی را به درد می‌آورد، برخی موجودیتشان را در این می‌بینند که آب را گل‌آلود کرده و در جامعه ایجاد دوگانگی و تنش کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی برای جلب نظر اقشار مختلف جامعه دست به هر کاری می‌زنند، گفت: آن‌ها عوام‌فریبی می‌کنند چوب حراج به ارزش‌ها می‌زنند با نشر اکاذیب و شایعات نادرست سعی می‌کنند جامعه را به سمت دوقطبی شدن بکشانند.

حجت‌الاسلام محسن زاده بابیان اینکه منفعت و مصلحت ما در تبعیت محض از منویات و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: رمز عزت و جاودانگی امت در این است که گوش‌به‌فرمان ولی امر مسلمین جهان باشد.

امام‌جمعه شهرستان نظرآباد در بخش دیگری با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه کتاب ارزشمندی است، اظهار کرد: نهج به معنای راه راست و بلاغت به معنای رسایی است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه قوی‌ترین مباحث اعتقادی و توحیدی، مباحث مربوط به معاد، استدلالت دقیق و بحث‌های تفسیری در سخنان امام علی (ع) نهفته است، گفت: بیش از ۱۴۰ آیه از قرآن در نهج‌البلاغه آمده است که توسط حضرت تفسیر، استشهاد و بیان‌شده است همچنین بسیاری از خطبه‌ها و نامه‌ها درباره بحث‌های علوم قرآنی، روان‌شناسی، مدیریتی و سیاست است.

حجت‌الاسلام محسن زاده با اشاره به اینکه علوم نهج‌البلاغه خیلی گسترده است، گفت: بیش از دویست ضرب‌المثل در نهج‌البلاغه آمده است، امام علی (ع) در این کتاب ارزشمند از سروده‌های شعرای قبل از خود و حتی قبل از اسلام استفاده کرده است.

امام‌جمعه شهرستان نظرآباد اضافه کرد: امام علی (ع) به بحث‌های سیاسی، اقتصادی و مدیریتی توجه داشته است به همین منظور ضروری است خانواده‌ها از مباحث اخلاق مدیریتی و اخلاق خانوادگی نهج‌البلاغه بهره‌مند شوند.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین علی (ع) فرمودند «ارزش هر انسان به‌اندازه همتش است»، گفت: هر چیزی با ویژگی‌ها یا مشخصاتی ارزش پیدا می‌کند ارزش نظامی به درجه‌هایش است ارزش طلا به عیارش و ارزش زمین به منطقه‌اش، این در حالی است که ارزش انسان با توجه به همتش سنجیده می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها