در اجرای طرح ملی چهار خطه کردن محور هراز یک کیلومتر از تونل آبشار پلور با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۸۸۳۶۹۳۶
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
به گزارش خبر گزاری بسیج مازندران، با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز جمعه،  یک کیلومتر از آبشار پلور در اجرای طرح ملی چهار خطه کردن محور هراز بخش لاریجان مازندران به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره راه و شهرسازی آمل در حاشیه افتتاح این پروژه با اشاره به بهره‌برداری یک کیلومتر از چهار خطه کردن محور هراز اظهار داشت: از سال 89 اجرای پروژه ملی محور هراز به‌عنوان اعتبارات ملی به طول 101 کیلومتر آغاز شد.

قاسم رمضانی با بیان اینکه اجرای پروژه در سه فاز دستور کار قرار گرفت، افزود: تاکنون حدود 47 کیلومتر از این محور بهره‌برداری و با حضور وزیر راه افتتاح شد.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح ملی 1.5کیلومتر از منطقه پلور تا آبشار این منطقه با هزینه‌ای بالغ بر 350 میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

رئیس راه و شهرسازی آمل با اشاره به اینکه تونل آبشار پلور با احتساب کالری 1063 متر و دسترسی طرفین تونل 370 متر ورودی و خروجی احداث شد، گفت: در این پروژه حفاری طاق این تونل 601 متر، کف برداری 3 متر، عرض تونل 12.5 متر، عرض سواره رو 9.3 متر و عرض کانال هدایت آب در دو سمت تونل به صورت ارتفاع چراغ‌های تونل تا سطح آسفالت 5.7 متر انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه با 52.2 درصد پیشرفت فیزیکی طبق پیش بینی در اوایل سال 97 به طور کلی به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها