نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

روحانیت انقلابی، عامل انقلابی ماندن نظام و جامعه است

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی: امروز کشور در مقطع حساسی قرار دارد و جامعه روحانیت باید با توجه و اقدام دقیق در مقابل انحرافات و کج‌روی‌ها ایستادگی نماید.
کد خبر: ۸۸۳۶۹۲۰
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در همایش جامعه روحانیت استان البرز با اشاره به آسیب اسلام و انقلاب از دنیاپرستی مسئولین و حکام جامعه،اظهار داشت: امیرالمؤمنین (ع) در "خطبه قاصعه” نهج‌البلاغه، عامل تضعیف انقلاب انبیا پس از آن‌ها را، اختلاف و ترک دین و عدم توسعه مباحث اعتقادی توسط جانشینان و حاکمان جوامع آن‌ها می‌داند.

روحانیت انقلابی، عامل انقلابی ماندن نظام و جامعه است 

وی بیان داشت: با نگاهی به تاریخ قریب به سیصد سال اخیر می‌بینیم که دشمن تلاش می‌کند تا در کشورهای اسلامی نفوذ کند تا زمینه‌های نابودی اسلام را فراهم کند؛ چراکه احکام اسلامی را سد راه خود می‌بیند و نمی‌تواند باوجود اسلام به استعمار و غارتگری خود بپردازد.

وی افزود: تا جایی پیش رفتند که در حوزه روحانیت مبلغ تربیت کنند تا از این طریق به انحراف جامعه بپردازند؛ سعی می‌کنند القا کنند که اسلام جامعیت ندارد و نمی‌تواند جامعه را اداره کند و برنامه‌ای برای مردم در رابطه با اداره‌ی کشور ندارد.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: روحانیت پس از فتوای معروف میرزای شیرازی، جایگاه واقعی خود را در ارائه‌ی طریق به جامعه یافت و تا سال‌ها این جایگاه حفظ شد تا هنگامی‌که اختلاف و فاصله گرفتن از اعتقادات دینی باعث شد تا کار به‌جایی برسد که محلی چون فیضیه به انبار کالاهای مغازه‌داران تبدیل شود و چنین وضعیتی کم‌وبیش بر سایر مساجد و اماکن مذهبی و دینی نیز حاکم شود.

وی یادآور شد: قیام امام (ره) بازگشت دوباره‌ی دین به عرصه جامعه بود ولی در این دوره وظایف پیچیده‌تر و حساس‌تری بر عهده‌ی روحانیت است و باید با دقت بیشتری وارد عرصه شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به وظایف متعددی که امروز بر دوش روحانیت است، خاطرنشان ساخت: روحانیت باید همیشه در میدان باشد و این حضور گاهی قیادت در میدان رزم و گاهی مقابله با هجمه‌ی موجود بر اخلاق و عقاید دینی است که امروز به‌طور گسترده شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه تعمیق باورهای دینی، وظیفه‌ی اصلی روحانیت در دوره‌ی کنونی است، اظهار داشت: روحانی‌ای که تلاش می‌کند تا فرهنگ دین در جامعه گسترش یابد، مجاهد فی سبیل الله است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: علما تعهد داده‌اند که در کنار تزکیه و تبلیغ دینی، ظلم‌ستیز باشند و در جهت استقرار عدل و نفی فقر و تبعیض و فساد قیام داشته باشند که اگر عالمی به این دو مطلب توجه نداشت، به علم خود عمل‌نکرده است.

وی با اشاره به معرفی روحانیت به‌عنوان طبیبان جامعه در بیان معصومین (علیهم‌السلام)، گفت: دشمن تلاش می‌کند تا اعتماد به این طبیبان را از مردم سلب کند و در این صورت با وجود نسخه‌های شفابخش برای امراض و دردهای جامعه، این نسخه‌ها عمل نخواهند شد و کاری از پیش نخواهد رفت.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: وقتی روحانیت در جامعه تخریب شود، راه تبیین معارف و معرفی قرآن و روایات نیز بر مردم بسته می‌شود و دشمن به دنبال این هدف است؛ لذا از طرق مختلف خارجی و داخلی طوری عمل می‌کنند که اعتبار روحانیت از بین برود و افراد به دلیل بی‌اعتمادی به او مراجعه نکنند.

وی ادامه داد: وقتی این هدف حاصل شد، آنگاه طرح شبهه ولایت و امامت و قرآن و حتی اصل توحید آسان می‌شود و پاسخگویی به آن نخواهد بود.

امام‌جمعه کرج اظهار داشت: در ابتدای انقلاب زمزمه‌هایی مبنی بر "اسلام منهای روحانیت” شنیده می‌شد که توسعه پیدا نکرد و امروز دوباره این نواها در حال بلند شدن است؛ اسلام منهای روحانیت، "اسلام منهای اسلام” است؛ اسلامی است که منابع آن هرروز به شکلی و به‌نوعی و به‌دلخواه تفسیر خواهد شد و اسلامی استحاله شده است که هیچ ثمری برای دنیا و عقبای مردم در پی نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه روحانیون باید شبهه شناس باشند؛ تصریح کرد: شبهات در فضای مجازی با سرعت بسیار بالایی درحال‌توسعه هستند و مقابله با آن‌ها و حفاظت از جامعه در برابر این سموم مهلک، وظیفه‌ی روحانیت است.

وی گفت: ارتباط و حضور مؤثر با جامعه یکی دیگر از وظایف امروز روحانیون است، باید سعه‌صدر خود را افزایش داد، به دنبال افزایش و تقویت بصیرت جامعه بود و در بیان حقایق دین از احدی بیم و ترس نداشت.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: نباید در انتظار بهبود اوضاع و شرایط نشست؛ مشکلات سیاسی و مفاسد اقتصادی و اجتماعی دنیاپرستان از همان دوره پیامبر اکرم (ص) و علی (ع) هم وجود داشت و در طول تاریخ هم بوده و حتی پس از ظهور حضرت حجت (عج) نیز خواهد بود که در روایات نیز به اقامه‌ی حدود متخلفان توسط حضرتش در آن دوران اشاره‌شده است.

وی گفت: رهبری "هویت دینی”، "هدایت سیاسی” و "حضور در عرصه‌ی خدمات‌رسانی” را سه وظیفه‌ی اصلی روحانیت در دوره‌ی حاضر دانسته‌اند و بر پیشتازی روحانیون در این موارد تأکیددارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: اسلام یک دین تماماً سیاسی است و در اسلام روحانی‌ای نداریم که اهل سیاست نباشد؛ هدایت سیاسی جامعه به دست روحانیت است و هیچ‌کس حق ندارد این مسئولیت سنگین را به بهانه‌های واهی رها کند.

وی تصریح کرد: باید دشمن و ترفندهای او و مقتضیات زمان را به‌خوبی شناخت؛ باید به تأثیر عملکرد و مواضع روحانیت در بین جامعه توجه داشت و اجازه نداد که اقدامات ناصحیح بعضی افراد، دستمایه‌ی دشمن برای ایجاد فاصله بین جامعه و روحانیت اصیل گردد.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: روحانیت اصیل مدافعان حریم دین و اسلام‌اند و هیچ گروهی به‌اندازه‌ی روحانیت برای این هدف شهید نداده است.

وی با بیان اینکه روحانیت باید انقلابی باشند؛ اظهار داشت: حیات دین در طول تاریخ به تبعیت از قائد الهی است؛ روحانیت انقلابی نیز باید ارتباط تنگاتنگی با رهبری جامعه داشته باشد، یعنی با افکار و مسیر او هم سو باشد و نسبت به اجرایی کردن فرمان‌های او اهتمام داشته باشد.

امام‌جمعه کرج بیان داشت: روحانیت انقلابی، عامل انقلابی ماندن نظام و جامعه است؛ انسجام و یکپارچگی روحانیت، عامل شکست دشمنان است و برای نیل به این هدف، باید ابتدا از بروز اختلافات جلوگیری کرده و با نفوذ دشمنان و کارشکنی‌ها در خود این قشر مقابله کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار